fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"למען נתניה" הציגה תוכנית להוזלת הארנונה

התוכנית כוללת הפחתה של כ-15 אחוז למגורים באזור 1 ולעסקים קטנים והתייקרות של כ-12 אחוז לעסקים בינוניים וגדולים. העירייה: בקרוב נציג תוכנית משודרגת להוזלת הארנונה
מגדלים בעיר ימים (צילום: רותי ברמן)
מגדלים בעיר ימים (צילום: רותי ברמן)

לקראת הדיונים על צו הארנונה לשנת 2016, הציגה השבוע סיעת למען נתניה בראשות הרצל קרן ועופר אורנשטיין תוכנית להפחתת הארנונה למגורים ולעסקים קטנים. אנשי הסיעה מגדירים את התוכנית כמהפכנית, בעוד בעירייה אומרים כי מדובר במחטף וכי ראש העירייה מרים פיירברג~איכר מובילה תוכנית דומה שתוצג בקרוב בפני מועצת העיר.

התוכנית של למען נתניה כוללת הוזלה של 15 אחוז בארנונה למגורים בדירות מעל 110 מ"ר באזור 1, 9 אחוז לדירות באזור 1 שגודלן 80-109 מ"ר ו-15.6 אחוז לעסקים קטנים (עד 1000 מ"ר – הרוב המכריע בנתניה). התוכנית תצא לפועל בהדרגה תוך חמש שנים. כמו כן, לא תהיה העלאת ארנונה לתושבים באזור 2 ו-3. על פי התוכנית, את הוזלת הארנונה ניתן יהיה לממן על ידי הגדלת הארנונה לעסקים גדולים כמו איקאה המשלמים כיום 65 שקלים למ"ר, לעומת עסקים קטנים בנתניה המשלמים כ-300 שקלים למ"ר ועסקים בערים אחרות המשלמים כ-260 שקלים למ"ר. על פי התוכנית, הארנונה לעסקים בינוניים שגודלם 1000-14,990 תתייקר בכ-12 אחוז באופן הדרגתי על פני 5 שנים.

מגדלים בעיר ימים (צילום: רותי ברמן)
מגדלים בעיר ימים (צילום: רותי ברמן)

קרן: "לא ייתכן שעסקים גדולים ובינוניים יקבלו הנחות מופלגות בארנונה בזמן שהתושבים והעסקים הקטנים משלמים תעריפי ארנונה בין הגבוהים בארץ. זה הזמן לעשות מהפכה בארנונה בנתניה ונפעל בשיתוף פעולה עם ראש העירייה לקידום הרפורמה".

חבר סיעת למען נתניה אדיר בנימיני: "זו לא פנטזיה, זו תוכנית ריאלית שיש לה סיכוי טוב לעבור את הקריטריונים של משרד הפנים. זו תוכנית מאוזנת תקציבית כך שהחשש של משרד הפנים מגירעון תקציבי לא קיים". בעירייה אומרים כי לפני כשנה הצליחה פיירברג~איכר להביא לאישורו של שר הפנים את בקשת העירייה לביצוע רפורמה בתעריפי הארנונה. הרפורמה של העירייה כוללת הפחתת הארנונה למגורים באזור 1 ולעסקים קטנים בשיעור חד ספרתי. האישור לא ניתן לאחר שהממשלה פוזרה.

מהעירייה נמסר: "בקרוב תוגש שוב למועצת העיר ולמשרד הפנים תוכנית מפורטת ומשודרגת בנושא שגובשה במהלך החודש האחרון יחד עם מנכ"ל העירייה, אבי בן חמו, הצוות המקצועי ואנשי הגזברות. על פי התוכנית, תוגש בקשה למשרד הפנים להפחתת הארנונה למגורים ב-1.5 אחוזים באזור 1 ותוך מספר שנים תורחב ההנחה לאחוזים דו ספרתיים. המטרה היא להמשיך ולהוזיל את הארנונה בשנים הקרובות באזור 1, כאשר במקביל לא תהיה העלאה של ארנונה בשאר חלקי העיר.

במסגרת יוזמה זו, יזכו גם העסקים הקטנים בהקלות ארנונה בהתאם לגודל הנכס, כך שעסקים קטנים עד 20 מ"ר ייהנו מהנחה של כ~10 אחוזים ועסקים עד 100 מ"ר ייהנו מהנחה של 3 אחוזים. ראש העירייה הנחתה את הצוות המקצועי להציג את התוכנית לכל סיעות הקואליציה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות