fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כתובה יקרה: בגד באשתו וישלם 350 אלף שקלים

בית הדין קבע כי הבעל הפר את תנאי הכתובה עליה חתם במעמד הנישואין ישלם את מלוא סכום הכתובה
עו"ד דוד רוזן
עו"ד דוד רוזן (צילום: יח"צ)

בעל שבגד באשתו ישלם פיצוי בסך 350 אלף שקלים בגין הפרת הכתובה, כך קבע השבוע בית הדין הרבני האזורי בנתניה בראשות אב בית הדין הרב מיכאל עמוס. בית הדין קבע כי הבעל אשר בגד באשתו והפר את תנאי הכתובה עליה חתם במעמד הנישואין ישלם את מלוא סכום הכתובה בגובה 350 אלף שקלים. בא כוח האישה, עו"ד דוד רוזן, שותף מנהל מחלקת דיני משפחה במשרד עורכי הדין דורון טיקוצקי צדרבוים, הוכיח כי לא התקיימו העילות לשלילת דמי הכתובה מהאישה.

עוד קבע בית הדין כי לאישה זכות ראשונים על קניית הבית בבעלות בני הזוג. במידה ויימכר לצד ג' יתחלק הסכום שווה בשווה בין בני הזוג ולאישה תהה זכות ראשונים על התשלום הראשון. עוד נקבע כי עד לסידור הגט ישלם הבעל את תשלומי המשכנתא ואת מזונות הקטין לילדם של בני הזוג. כמו כן קבע כי האישה תקבל משמורת מלאה על ילדם הקטין. נוסף על כך תקבל האישה ללא תמורה את רכבם של בני הזוג וכן תשלום לפנסיה חודשית בשיעור 36 אחוזים מהפנסיה של הבעל.

תשלום הכתובה נועד להבטיח את זכויות האישה בעת גירושין, ונועד להגן עליה מפני גירושין הנובעים מקלות ראש של הבעל. לא בכל מקרה חייב הבעל לשלם את סכום הכתובה, במידה ויוכיח עובדות מסוימות על תרומת האישה בהתנהגותה לגירושין. לדוגמא, אם יוכיח הבעל על בגידת האישה במהלך הנישואין, סירוב האישה לניסיון שלום בית על ידי בית הדין, תביעת האישה לגירושין עקב עילות אשר אינן קבועות בדין העברי ואף אם הסתירה מומים או פגמים שנשאה עוד בטרם הנישואין אך הסתירה אותם מבעלה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות