fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כתב אישום: האקרים ביצעו עבירות במחשבים וגרמו להפסדי ענק

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום לבית משפט השלום בכפר סבא כתב אישום נגד שני תושבי אזור השרון כבני 19, בגין ניהול והקמה של מיזם עברייני חסר תקדים בהיקפו לביצוע מתקפות מניעת שירות (DDoS), במסגרתו תקפו הנאשמים, בעשרות אלפי הזדמנויות שונות, שרתים ברחבי העולם וגרמו נזקים כלכליים בהיקף ניכר. השניים, שהיו קטינים בעת ביצוע העבירות, נאשמים בעבירות של קשירת קשר לביצוע לפשע, קשירת קשר לביצוע עוון, פעולות אסורות בתוכנה, שיבוש או הפרעה למחשב או לחומר מחשב, אחסון או הפצת מידע כוזב, החזקת פרסום תועבה ובו דמותו של קטין ושיבוש מהלכי משפט.

כתב האישום הוגש לאחר ניהול חקירה בינלאומית מקיפה וממושכת בידי חוקרי מחלק הסייבר של מחוז הצפון במשטרת ישראל, בשיתוף גופי חקירה שונים במדינות נוספות בעולם – ארה"ב, בריטניה, הולנד ושבדיה, בחסות ארגון היורופול ובסיוע המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה. החקירה הניבה מעצרים של מספר חשודים בחו"ל, אשר חברו לנאשמים דרך קהילות מקוונות של האקרים והפעילו שירותי תקיפה דומים, אשר התבססו על יכולות התקיפה שנוצרו ושוכללו כל העת ע"י הנאשמים.

בכתב האישום, שהוגש באמצעות עוה"ד אפרת פאר-גרונדלנד ואיתי גוהר ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, נאמר כי הנאשמים הקימו מיזם עברייני אשר הציע, תמורת תשלום, מתקפות סייבר מסונכרנת שנועדה להשבית מערכת מחשב או אתר על ידי יצירת עומס חריג על השרתים עד כדי קריסתם. הנאשמים שיווקו את המיזם ללקוחות פוטנציאליים באמצעות פרסום הפעילות באינטרנט, ברשתות החברתיות ובפורומים מקצועיים שונים. כמו כן, הנאשמים השתמשו בחברת קש לרישום המיזם ובמטבעות וירטואליים על מנת להסוות את קשריהם עם המיזם ואת מקור הכספים שהרוויחו.

הנאשמים פעלו כל העת לשיפור "קוד ההתקפה" ולמציאת חולשות אבטחת רשת שונות, שיאפשרו להם להציע שירותי תקיפה מוגברים אשר יכולים להתגבר על ההגנות הקיימות וליצור נזק ממשי לשרתים ושירותים ברחבי העולם.

לנרשמים לאתר היתה אפשרות לבחור בחבילת "תקיפה" מתוך סוגי חבילות שונות שהוצעו בו, כאשר החבילות סווגו לפי משך כל מתקפה בשניות, מספר המתקפות שניתן לבצע בו-זמנית ועוצמת המתקפה ומחיריהן נעו מ-19.99 עד 499.99 דולר. בדרך זו בוצעו, לכל הפחות, כשני מיליון מתקפות אשר התבטאו ביצירת עומס מלאכותי אדיר על שרת היעד המותקף, באמצעות רשת האינטרנט, עד כדי מניעת גישה אל שרת היעד, הפסקת פעולתו ואף קריסתו. בדרך זו, גרפו הנאשמים לכיסם סכום מינימלי של 613 אלף דולר. בנוסף, הנאשמים הפעילו האקרים מרחבי העולם שייתנו תמיכה ללקוחות האתר ובתמורה לשירותם איפשרו הנאשמים להאקרים להשתמש ביכולות התקיפה של האתר ללא תשלום, ולבצע מתקפות משמעותיות על שרתים בחו"ל.

בעקבות המתקפות נמנעה גישתם של לקוחות ומשתמשים שונים לאתרי אינטרנט ולשירותים מקוונים אותם מספקים ארגונים שונים ברחבי העולם ונגרמו לארגונים המותקפים הוצאות כספיות בהיקף ניכר. בנוסף, בחומרי המחשב שנתפסו אצל הנאשמים אותרו תמונות וסרטונים המכילים תכנים פדופיליים רבים.

במקביל להגשת כתב האישום, מבקשת הפרקליטות לחלט מחשבים שונים ששימשו לביצוע העבירות וכן כספים שנתפסו אצל השניים במסגרת החקירה, שהושגו בעבירה או ניתנו כשכר בעד ביצוע העבירה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות