fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"כילד ובלי להבין נמשכתי לרוחניות, התעניינתי באלוקים, בתורה ובמצוות"

אפריים בן צבי צילום יגאל פרדו
אפריים בן צבי צילום יגאל פרדו

הרב המקובל אפרים בן צבי צמח ממשפחה חילונית אבל תמיד חיפש את המשמעות לחיים. היום הוא מזווג זוגות, מייעץ בענייני נישואין, קריירה וגם רפואה. חברי כנסת, זמרים, שחקנים ועוד רבים באים להתייעץ איתו ולקבל ברכה.

הוא בירך וזיווג 88 זוגות, סייע בידי נשים להרות גם כשהרופאים אמרו שאין להן סיכוי, חברי כנסת באים אליו לקבל ברכה, הוא ידידם של גדעון סער ורעייתו ולח"כ אלי כהן הוא אמר בתוכנית רדיו שהוא יהיה שר וכך היה. לרב המקובל אפרים בן צבי, יליד נתניה, יש עמותה בשם "לב של ילד", תוכנית בנושאי קבלה ברדיו צפון 104.5 בכל יום ראשון בשעה 22:00, ורבים עולים אליו לירושלים ובהם רבים מנתניה לקבל ייעוץ, הכוונה וברכה דרך הספרים הקדושים וספרי הקבלה. לדבריו: "אין חילונים אין דתיים כולנו יהודים".

אפריים בן צבי צילום יגאל פרדו
אפריים בן צבי צילום יגאל פרדו

הוא נולד וגדל בקרית נורדאו למשפחה חילונית – אבא ממוצא רומני ואימא ממוצא מרוקאי. סבו היה הרב מסס ודודו דוד מסס מנהל את עמותת "נתינה" בנתניה. בגיל תיכון עברה המשפחה לגור בשושנת העמקים. בנעוריו למד חשמל רכב ושירת בחיל חימוש בצה"ל.

סבתו החרדית טפלה בו בילדותו וכבר אצלה נחשף למעשי חסד ועזרה לנזקקים: "כילד ובלי להבין נמשכתי לרוחניות, התעניינתי באלוקים, בתורה ובמצוות. הבית שלי היה חילוני ולא ידעתי למי לפנות כדי לספק את סקרנותי. כשראיתי בשכונה ילדים חרדים הייתה לי תחושה שהם שלמים עם עצמם וחיים באמת שלהם ואילו אני חי בשקר. ההבנה שאני מחפש אחרי האמת הייתה כשראיתי כילד את הלוויה של בן גוריון בטלוויזיה. כשהכניסו את הגופה לבור וכיסו אותה באדמה תקף אותי פחד. חשבתי שאנחנו ארעיים בעולם ובסופו של דבר מכסים אותנו באדמה. אף אחד לא הסביר לילד שבי שאני אחיה אי פעם בלי ההורים שלי. התחלתי לשאול שאלות והבנתי שאין נצח וזה הפחיד אותי".

מתי הבנת שאתה מתקרב לחזרה בתשובה?

"זה קרה בעת השירות הצבאי. כאשר לילה אחד חלמתי על סבתי הרומנייה, חיה ריבה הירט, אמו של אבי שהיא עומדת באמצע מעגל ומסביבה אלף חסידים חובשים שטריימלים וכולם צועקים אלי 'תחזור בתשובה'. נבהלתי, פחדתי, קמתי באמצע הלילה וחיפשתי בארון את התפילין שהיו לי עוד מהבר מצווה שלי. החלטתי להניח תפילין כמו שלמדתי מהחב"דניקים ברחוב. לא הייתי רגוע. פרצה בי אש פנימית וחיפשתי אנשים שיתנו לי תשובות לשאלות על משמעות החיים והתכלית שלהם. כחילוני לא ידעתי למי לפנות, הלכתי לרבנים ולישיבה בשוק של נתניה. הציעו לי ללכת לחב"ד כי הם עושים חסד, עוזרים לזולת ועושים הכל בשמחה".

שילוב בין רוח לכח

"באותה תקופה הוא פתח מכון כושר וקראטה עם יעקב גלאם ברחוב פינסקר-לילנבלום מתוך ההבנה שצריך לא רק רוח אלא גם כח. הוא התעניין במיסטיקה ביהדות וקרא כתבי מקובלים. עוד לפני שפתחו בנתניה את רשת הכבלים היה לו רדיו פיראטי אותו מיקם במלטשת יהלומים ברחוב ברט בשוק. ואם כבר מדברים על תחנת רדיו הרי שהיום יש לו שעתיים שידור בשבוע ברדיו 103FM,  רדיו קול רגע בעמקים וברדיו צפון 104.5.

איך הגעת לקבלה?

"אחרי הישיבה בנתניה עליתי לירושלים ללמוד בישיבת ברסלב. התחלתי ללמוד קבלה בישיבת הכותל ואחר כך בישיבת 'אחר חצות' בה לומדים קבלה מחצות עד אור הבוקר. התחלתי לקבל כוחות והייתי שונה מאנשים אחרים. כדי לחזק את הכוחות הללו לא הלכתי אחרי אנשים חשוכים, שמקיימים מצוות בין ה' למקום אבל מזניחים את המצוות בין אדם לחברו. קיבלתי תובנות בעיקר בין אדם לחברו. התחלתי לעזור לזולת, במצוקות, לעשות מעשי חסד, שלום בית, לטפל בילדים עם בעיות, לבקר חולים ולהיות אוזן קשבת לזולת וגם אם לא יכולתי לפתור בעיות לימדו אותי שגם להקשיב למישהו זה עוזר לו כמו פסיכולוג".

בן צבי למד פילוסופיה באוניברסיטת תל אביב, למד נטורופתיה במסגרת לימודי חוץ באוניברסיטה בקליפורניה וקיבל תואר ד"ר שאינו מוכר בארץ.

ח"כ גדעון סער אצל הרב בן צבי צילום עצמי
ח"כ גדעון סער אצל הרב בן צבי צילום עצמי

באמצעות העמותה שלו "לב של ילד" הוא עוזר היום לנזקקים ולילדים ועוסק בהפצת היהדות וקירוב לבבות. בעמותה מעבירים קורסים לחוכמת כף היד והפרצוף וגם קורס נגד עין הרע. אנשים עולים אליו לירושלים לקבל ייעוץ והכוונה דרך הספרים הקדושים לעם ישראל, הוא נותן גם הכוונה רפואית אך לא ייעוץ, הוא מתייחס להומלסים ולהט"בים ומייעץ לפוליטיקאים, זמרים, שחקנים, ערבים ודרוזים.

"אני לא פוליטיקאי ולא משתייך לזרם מסוים או מפלגה. אני אוהב את אחינו החילונים והם בשר מבשרי. כמו שאני אוהב את הצדיק אני אוהב את הרשע. לא מקטלג אנשים עם כיפה או בלי כיפה. אני דתי בשביל הקדוש ברוך הוא ולא בשביל החברה ולא מתייחס ל'מה יגידו'"

הוא תרם ספר תורה לבית כנסת בקיבוץ בית אלפא ובמרכז קליטה לאתיופים עשה כנס גדול. לנתניה הוא מגיע לבקר את ההורים שלו ומקפיד לבקר קבוע בקפה "ונציה" כדי לאכול עוגות שקדים. "זה משהו מהילדות שנעים לי להיזכר בו".

בן צבי עם אמיר סיני צילום עצמי
בן צבי עם אמיר סיני צילום עצמי

בין חבריו הנתנייתים נמצא אמיר סיני, שהודיע השבוע על הצטרפותו לחיים הפוליטיים בנתניה ומכיוון שעוד לא החליט לאיזו מסגרת יצטרף עלה סיני לירושלים להתייעץ עם חברו המקובל.

מה אמרת לאמיר סיני?

"אמיר הוא חבר שלי. אני מכיר את אמיר 30 שנה והכרתי את אחיו המנוח שנהרג בתאונה. אני ייעצתי לו לא לחשוש ולא להתחשב במה שיגידו. הוא צריך ללכת עד הסוף עם מה שהוא רוצה בלי לשאול אנשים וללא חשש מאחרים. אמיר הוא איש של עשייה ציבורית, של חסד ונתינה. אדם יקר שהוכיח מסירות לציבור מתוך חמלה והקשבה לזולת והוא יצליח במעשיו ובדרך אליה יפנה".

מה דעתך על פתיחת בתי עסק בשבת?

"'זכור את יום השבת לקדשו' לא קשור לחוק המרכולים. אם זה יוביל את הציבור לשנוא עוד יותר את הדת ואחד את השני, אני מציע שכל אחד יעשה כרצונו וכהבנתו, כי המדינה הוקמה על סטטוס קוו. כל מה שמלווה שנאה בציבור-לדעתי זה פסול. אני לא הייתי תומך בחוק המרכולים. בנתניה הים פתוח בשבת אז גם מרכול יכול להיות פתוח בשבת. אני לא אתמוך בלסגור להם את החמצן".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות