fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יש נושאים שלא מדברים עליהם בעיריית נתניה

עיריית נתניה | צילום: דוברות העירייה
עיריית נתניה | צילום: דוברות העירייה

עיריית נתניה נוקטת צעדים סודיים כנגד האריתראים והסודנים המסתננים ולא מעוניינת לפרסם ברבים מה היא עושה. כך עולה מתשובת העירייה לשאילתא של חבר מועצת העיר עופר אורנשטיין בעניין. לדברי אורנשטיין, לא בוצע עד כה שינוי משמעותי בשטח: "אני מבקש ממועצת העיר להקים סיירת ייעודית שתפעל בלילה ולפעול כנגד שיכון מסתננים בלתי חוקיים".

בתשובה ענתה לו ראשת העיר מרים פיירברג-איכר: "זה נעשה הפלא ופלא ואתה מוזמן להצטרף. אנחנו לא רוצים לספר כי יש נושאים שלא מדברים עליהם, נושאים עם רגישות. נעשות פעולות שאי אפשר לחשוף" מנכ"ל העיריה רפי בן חמו הוסיף: "אי אפשר יותר לפרט והמבין יבין".

עופר אורנשטיין (צילום: קובי לחמיש)
עופר אורנשטיין (צילום: קובי לחמיש)

אורנשטיין מתעקש ודורש שהמועצה תקבל החלטה בעניין השיטור העירוני בלילה, בעניין שכון לא חוקי של מהגרים השוכרים דירות במלטשות ופיזור הילדים בכל הגנים בעיר ובכל בתי הספר בעיר לדבריו בבית הספר בארי יהיו בשנה הבאה כ-100 ילדים והם יהוו שליש מכלל התלמידים.  לדבריו אם העיריה עושה פעולות חוקיות שתספר עליהן. אורנשטיין שאל למה המסתננים לא משלמים ארנונה ולמה לא נותנים דוחות למשכירי הדירות.

מהעירייה נמסר, כי לעירייה אין נתונים כספיים לגבי תשלומי הארנונה של מסתננים בלתי חוקיים וגם הרישום שלהם אינו בנמצא: "לצורך שינוי מחזיק נכס נמסר באגף ההכנסות חוזה שכירות בין השוכר לבעלים. כאשר לא מצויין בחוזה מספר תעודת זהות או מספר דרכון או מספר חברה לא ניתן לבצע תחלופת מחזיקים בנכס במרשם הארנונה. כאשר מצויין מספר זיהוי על פי דרכון אין אפשרות לזהות את חוקיות השהות. כמו כן אין אפשרות לרשום דוחות לנתין זר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות