fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יצאתי לסידורים

סוזי דב פישל, אם לשלוש, בת 36, בוגרת מינהל עסקים עם התמחות בשיווק, יצאה ממעגל העבודה לאחר שילדה את בנותיה. אבל כשרצתה לחזור הבינה שלא המתינו לה. התוצאה: לפני כשבועיים היא הקימה את העסק "סוזי תסדר" שנועד לתת מענה להורים ואנשים עובדים שלא מתפנים לסידורים. מאז היא מוצפת בבקשות להוציא ילדים מהגן, להמתין לטכנאים ואפילו לבשל מרק
סוזי דוב פישל (צילום: עצמי)
סוזי דוב פישל (צילום: עצמי)

הנה תסריט שקורה לאמהות צעירות. את נמצאת בישיבה בעבודה. פתאום את מקבלת SMS: הילד משלשל, כואבת לו הבטן בואי לקחת אותו הביתה. את עובדת מחוץ לעיר, אין לך משפחה קרובה בנתניה והבעל נמצא גם הוא בעבודה. אבל מישהו צריך להגיע לגן ולקחת את הילד.

אם אתם הורים עובדים אתם בוודאי מכירים את הסיטואציה, ואת אי הנעימות שנגרמת כאשר אתם נאלצים לעזוב ישיבה חשובה בגלל הילדים. אתם בוודאי גם מודעים לכך שישנם לא מעט מקומות עבודה שהמצב משפיע על השיקולים שלהם האם להעסיק או לא אמהות לילדים קטנים.

סוזי דב פישל החליטה שהעיסוק שלה יהיה מתן מענה ופתרון לכל אותם הורים עסוקים. היא הקימה בקרית השרון עסק יוצא דופן "סוזי תסדר" שמהותו ממש כמו שמו: היא תבצע את הסידורים כשאתם נמצאים בעבודה.

איך נראה היומן שלך?
"טכנאי אצל משפחת ישראלי שם אני ממתינה כמה זמן שצריך, משלוחי דואר רשום לכמה משפחות, טסט לרכב למשפחה, להביא תרופות למשפחה אחרת, להפקיד כסף בבנק ועוד. בשעות הערב אני מחלקת את הדואר הרשום, החבילות והתרופות לבתים. ויש קריאות בלתי צפויות כמו להוציא ילד מהגן כי כואבת לו הבטן, או האמא מודיעה שהיא מאחרת. כמו כן אני עושה את כל המטלות שיש בהן בזבוז שעות יקרות של עבודה או מטלות שבגלל לחץ הזמן אינך יכול להספיק לעשות אותן במשך היום או השבוע".

האייפד מסונכרן לאייפון
פישל, בת 36, היא אמא לשלוש בנות בגילאים שלוש, שש ותשע. היא בוגרת מינהל עסקים עם התמחות בשיווק. בעלה אורן הוא מנהל פרויקטים בכיר בויזה כאל. לסוזי, אגב, יש משפחה מורחבת תומכת. היא, למשל, יכולה להיעזר בבני המשפחה שלה כדי לעזור לאחרים. כרגע היא פועלת בקרית השרון, עם מכונית ויומן מעודכן באייפד שמסונכרן לאייפון שהולכים איתה לכל מקום.

היא מחזיקה מפתח של דירה לחכות לטכנאי, נותנים לה את המפתח של המכונית להביא אותה למוסך, היא לוקחת את הילד החולה ומביאה אותו לביתו. כמו שניחשתם, האנשים שמשתמשים בשירותיה בהכרח סומכים עליה. "יש אנשים שאומרים לי שלתת לי מפתח זה כמו לתת מפתח לעוזרת בית. ההמלצות עלי עוברות מפה לאוזן. אני גרה בשכונה. יש לי שכנים, הילדות שלי לומדות בשכונה, המשפחה שלי גרה בשכונה ואני מרגישה משהו מאד קהילתי כאן".

את הרעיון לעסק הגתה לאחר שיצאה ממעגל העבודה. את הקריירה שעשתה בחרה לעצור לאחר שנולדו בנותיה. "גידלתי את שלוש בנותי מתוך האמונה שעד גיל שנתיים אמא לא צריכה לעזוב את ילדיה הקטנים. יצאתי ממעגל העבודה כשעבדתי בעסקי המזון", היא מספרת, "עכשיו כשהילדות גדלו הבנתי שלא יחטפו אותי לעבודה בגלל הגיל והמשפחה ולכן החלטתי לעשות משהו כדי להקל על מי שיש ל עבודה. הרעיון הזה מתבשל במוחי הקודח כבר שנה".

» לסיפור המלא, עברו למהדורה הדיגיטלית של עיתון "חדשות נתניה"

סוזי דוב פישל (צילום: עצמי)
סוזי דוב פישל (צילום: עצמי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות