fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חרדים לצביון בעיר

קבוצת צעירים מנתניה חוששת מהתחרדות העיר. מאיר ברדוגו, רו"ח במקצועו, לא התבייש להיכנס ללשכתה של פיירברג-איכר ולומר מה מפריע לו: "אמרתי לגברת ראש העירייה שברגע שנתניה תמותג כעיר דתית, אף אחד לא ירצה לשים בה את כף רגלו"
מאיר ברדוגו (צילום: מור כוכבי)
מאיר ברדוגו (צילום: מור כוכבי)

שער נתניה 17.1.13מחר בחדשות נתניה:

רצף האירועים האחרונים בנתניה – הכוונה להקים קמפוס חרדי בעיר, שינוי שמו של רחוב פתח תקווה על שם הרב עובדיה יוסף, הקמת קופת חולים חרדית, סגירת בית הספר אוסישקין וחשש שיועברו אליו כיתות תורניות, הקמת קואליציה עם החרדים ואף הקמת אגף לחינוך חרדי בעירייה – כל אלו גרמו לחשש ההולך וגובר אצל רבים מתושבי העיר מתהליך ההתחרדות אותו עוברת נתניה להקמת קבוצה של תושבים שהחליטו לפעול בנושא לפני שיהיה מאוחר מדי.

מאיר ברדוגו, חבר ועד מרכז וצפון נתניה, נכנס בתום ישיבת המועצה האחרונה ללשכתה של ראש העירייה. "אמרתי לגברת ראש העיר שברגע שנתניה תמותג כעיר דתית אף אחד לא ירצה להניח בה את כף רגליו וזו תהיה אחריותה המלאה, אז אני מקווה שזה יישב לה בראש בכל החלטה שתקבל מעתה ואילך".

ברדוגו מספר מה גרם לו לפעול: "אני במקור מרמת אפרים ועכשיו קניתי דירה ברמת חן. הצטרפתי לפורום מרכז העיר מתוך אכפתיות ורצון לעשות שינוי ולטפח. אני רואה שב-15 השנים האחרונות קיימת מגמה של התחרדות העיר. יותר שכונות מקבלות צביון חרדי ובהן בתי כנסת וכוללים ומיעוט של גני ילדים חילוניים. זה קורה ברמת אפרים, בשכונת בן ציון, בשיכון דורה בנורדאו ובמרכז העיר- שכונות חלשות בהן יש לחרדים אפשרות לקנות דירות. אפילו כיכר העיר שפעם היוותה מרכז הבילוי העירוני מוקפת כעת בעשרה בתי כנסת וכוללים".

ברדוגו, נשוי בן 33, רואה חשבון במקצועו, חשב ומנהל כספים בקבוצת החברות של המיליארדר טדי שגיא, נולד בנתניה וגדל ברמת אפרים שבעבר היתה שכונה חילונית נחמדה ועכשיו התחרדה לחלוטין. אשתו הילה היא כלכלנית. הוא בוגר הפנימייה הצבאית בריאלי בחיפה, היה סמ"פ בגדוד 890 של הצנחנים, נלחם בלבנון בשטחים ובעזה. גם כשגר מחוץ לנתניה דאג כל השנים להתעדכן בנעשה בה באמצעות העיתונים המקומיים.

"לפני שנה כאשר הוקמה הקבוצה של תושבי מרכז העיר בפייסבוק הצטרפתי מתוך אכפתיות, שליחות ורצון לעשות שינוי והפכתי להיות מהפעילים בו", הוא מספר,"אנחנו דואגים לגינות הציבוריות, למדרכות שבורות, להצבת ספסלים, לטיפוח ולניקיון, אך בעיקר אנו מנסים לשנות את המודעות לשמירה על הסביבה וליצירת אכפתיות אצל התושבים. במהלך השנים יצא לי לגור בערים אחרות בארץ ולבקר בערים בעולם, ואני רוצה להביא מהם דברים טובים לנתניה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות