fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התוכנית: שתי חטיבות ביניים וקרית חינוך

תוכנית העירייה: אורט ליבוביץ יפוצל לשני תיכוניים במסגרת קרית החינוך. התוכנית נבנתה לאחר שנבדק הצפי למספר התלמידים מקרית שרון ושיכון ותיקים
מרים פיירברג-איכר-
מרים פיירברג-איכר (צילום: רענן כהן)

תוך ארבע שנים תהפוך קרית החינוך אורט ליבוביץ לקמפוס החינוכי הגדול ביותר באזור, כך עולה מתוכנית מקיפה אותה פרסמה השבוע עיריית נתניה. התוכנית נבנתה במטרה להקדים את הצורך ולהעניק כבר עתה מענים חינוכיים לתלמידי העיר.

מרים פיירברג-איכר-
וגם שביל אופניים. מרים פיירברג-איכר (צילום: רענן כהן)

ראש העירייה מרים איכר-פיירברג ציינה כי מדובר בתוכנית כוללת שבה גם שינויים מבניים ופיזיים בבתי הספר הקיימים במזרח העיר ובנייתם של חדשים. על פי התוכנית, בשלוש-ארבע השנים הבאות יוקמו בקרית השרון שתי חטיבות ביניים לחינוך הממלכתי.

בית הספר התיכון אורט לבוביץ יהפוך לחטיבה עליונה ויפוצל לשני בתי ספר תיכוניים, תוך יצירת קרית חינוך אחת. בכך ישנה את ייעודו מבית ספר שש שנתי לחטיבה עליונה הכוללת שני תיכונים, ויקלוט אליו 12 כיתות לשכבה. כמו כן, הכניסה לבית הספר תועבר מערבה דבר שינתק את בית הספר מאזור התעשייה.

התוכנית יוצאת אל הפועל לאחר בדיקות הכנה מקיפות שערכו הגורמים המקצועיים בעירייה. מבדיקות אלו נמצא כי הצפי העתידי למספר התלמידים בבתי הספר היסודיים בקרית השרון ושיכון ותיקים, מצדיק פתיחה של שתי חטיבות ביניים ממלכתיים בשכונה שיכללו חמש עד שמונה כיתות בשכבה.

מעיריית נתניה נמסר כי על מנת לקדם את המהלך החדשני, פנתה זה מכבר העירייה למשרד החינוך בבקשה לאשר את פתיחתן של שתי חטיבות הביניים, ובמקביל נעשתה הקצאת קרקעות. "בין השיקולים הפדגוגיים לפתיחת שתי חטיבות ביניים בסדר גודל בינוני, בולט היתרון שבלימוד הכולל, יחס אישי לתלמיד, תחושה משפחתית וכן היכרות מעמיקה של הצוות החינוכי עם התלמידים", נמסר מהעירייה, "בימים אלו בוחנים במינהל החינוך מודלים שונים ליצירת ייחודיות לכל בית ספר, סביב נושאים שונים, כמו: משפטים, סביבה, אמנות, מדעים וכדומה".

אנשי חינוך בנתניה אומרים כי המהפך הזה מתבקש והוא נכון במובן של הרצף הפדגוגי. "יש בו הסתכלות מערכתית כוללת לטובת התלמיד לאורך שש שנים תוך הפרדה פיסית בין החטיבות. יחד עם זאת יהיו מורים משותפים והתנהלות משותפת תוך שינוי המבנה הגיאוגרפי", אומרת מנהלת התיכון אורט יד ליבוביץ, ורד דברת.

תלמידי בית הספר יוכלו להגיע ללימודים על אופניים לאחר שתוכשר כניסה בחלקו המערבי של הקמפוס דרך רחוב האורזים, ותהווה כניסה מזמינה תוך ניתוק בית הספר מאזור התעשייה: "באופן זה ייהנו תלמידי בית הספר מגישה נוחה, נעימה ובטוחה לקמפוס, לצד קיצור משמעותי במסלול ההגעה לבית הספר. במסגרת זו ייסלל גם שביל אופניים, צעד שיאפשר לתלמידים להגיע לבית הספר ברכיבה על אופניים, תוך שמירה על אורח חיים פעיל ובריא לצד שמירה על הסביבה", נמסר מהעירייה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות