fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסבתא מתנדבת כנהגת אמבולנס

יוסי רכח ושושי צילום דוברות מדא
יוסי רכח ושושי צילום דוברות מדא

שושי איגרא, 70, מתנדבת ותיקה במד"א, נבחרה כמתנדבת מצטיינת של מרחב שרון במד"א לשנת 2018. איגרא, מקפידה להתייצב בהתנדבות במשך 23 שנה בכל יום רביעי בשבוע באופן קבוע למשמרות באמבולנסים של מד"א כחובשת בכירה ונהגת אמבולנס.  בנוסף לוקחת שוש חלק בפעילויות הומניטריות רבות בהם הדרכת עזרה ראשונה, סיוע לאוכלוסיות חלשות, משמחת ומנגנת לקשישים בבתי אבות וכל זאת בנוסף להיותה סבתא לנכדים.

תושבי נתניה שרואים את האמבולנס של מד"א שדוהר ברחובות העיר עם סירנה מיללת בדרכו להציל חיים לא מדמיינים לעצמם שמי שנוהגת עליו היא היא סבתא לשני נכדים ומורה לשעבר במשך 26 שנים.

יוסי רכח ושושי צילום דוברות מדא
יוסי רכח ושושי צילום דוברות מדא

את התנדבותה במד"א החלה איגרא כשבנה הצעיר החל את התנדבותו כנער בארגון וממנו נדבקה בחיידק מד"א. היא עבדה כמורה לאנגלית בבית הספר ביאליק ושרת בנתניה. גם לאחר פרישתה לגמלאות ממשיכה איגרא להתנדב. בתחנת מד"א בנתניה הפתיעו אותה השבוע וחגגו לה יום הולדת 70.

"הבן שלי סיפר לי שכל שלושה חודשים פותחים קורס לנהג אמבולנס והוא חושב שזה מתאים לי: ' את חברמנית וזה מתאים לך' אמר. אני לא נהגת שודים אבל נהגת טובה. מד"א זה בית עבורי, אני מתנדבת במד"א נתניה משנת 1995, במהלך השנים ילדתי שלושה בנים באמבולנס, אחד מהם ביחד עם בני בזמן שהתנדב במד"א לא אשכח ואני בקשר איתו עד היום. אני מתנדבת במשמרת מהשעה 17:30 ועד חצות ואין דבר שישבש לי את ההתנדבות. אני סבתא לשני נכדים, ויש לי אמא בת 93 ויש לי תחביבים כמו טיולים וקבוצות שירה וכשמאד רוצים יש זמן להכל".

המקרים שהצלת חיים שזכורים לך.

"במהלך עבודתי נתקלתי בתאונות דרכים רבות, בפינוי והצלה של נפגעי פעולות טרור, אנשים שנופלים ושוברים, חולים זקנים וצעירים ועוד. אני זוכרת שנקראתי לסביבת בית הספר טשרניחובסקי שם נמצא ברכב גבר בן 52 ללא דופק וללא נשימה כשבנו לידו. הוצאתי אותו מהרכב וביחד עם המתנדבים עשינו לו החייאה ועד שהגיע נט"ן החזרנו לו דופק. כעבור חמישה ימים הלכתי לבקר אותו בבית החולים לניאדו ומצאתיו בדיוק בדרך להשתחרר. אשתו שהיא רופאת שיניים לא הפסיקה להודות לי על שהחזרנו אותו לחיים מהתקף לב שקיבל"

מנהל מרחב שרון במד"א, יוסי רכאח: " שושי היא דוגמא ומופת להצטיינות, להתנדבות ולרצון לתרום ולהציל חיים מבלי להתייחס לגיל. אני מאחל לשושי עוד שנים רבות של בריאות וכוחות להמשך עשייה ותרומה למען הקהילה. מזל טוב, עד 120!"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות