fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הנשמות של מרכז העיר

ועד מרכז העיר נתניה מסכם חצי שנה של פעילות ברוכה לתושבים. הם נפגשים מעלים בעיות, פועלים למען איכות סביבה, הקמת גינות כלבים, בעיות חנייה ועוד
חברי פורום מרכז העיר נתניה
עומדים ביעדים. חברי פורום מרכז העיר נתניה (צילום: גיא נמרוד)

דוגמא ליוזמה מבורכת של תושבים.  לפני חצי שנה הקימו תושבים ממרכז נתניה הקימו פורום לשיפור איכות החיים והסביבה באזור מגוריהם בשם: "ועד מרכז העיר נתניה". חצי שנה לאחר מכן, הם רושמים הישגים. ההישג הגדול בעיניהם הוא התחלה של יצירת קהילה והמפגש בין התושבים.

בוועד מרכז וצפון העיר נתניה חברים: עירית גולני, רו"ח מאיר ברדוגו . ג'וני בתיה, רועי יהודה, גיא נמרוד, ציפי קפל, נורית קרטן, עו"ד דור ריגלר, נתי ריגלר והדה רכניץ-קיז'נר. הועד פועל במשך חודשים, בראשותה של גולני, שהקימה את הפורום לשיפור איכות החיים והסביבה של תושבי שכונות מרכז העיר וצפונה. שכונות שהוקמו בשנים המוקדמות של ההתיישבות בנתניה. מדובר בשכונות הוותיקות, שבזמן הקמתן נעדרה בהן חשיבה קהילתית, לא הוקמו מבנים ושירותים לטובת הציבור כמו מועדון, מתנ"ס וכדומה. כספי הפיתוח ששילמו התושבים הועברו לטובת מקומות אחרים בעיר ולא חזרו לתושבים. במשך עשרות שנים הלך האזור והתנוון פיזית.

"עשרות שנים שתושבי האזורים האלה לא זכו לפיתוח כלשהו, לא מבחינה פיזית ולא מבחינה קהילתית. זהו הרקע לפעילותו של הוועד, למלא מה שחסר, לבנות דברים חדשים למען הקהילה. דברים שעבור תושבי האזורים האחרים בעיר, אלה דברים מובנים אליהם. במקביל לשיפור הפיזי הוועד שם לו למטרה ליצור קהילה חמה מלוכדת", מספרת מזכירת הועד, נורית קרטן.

חברי הוועד פועלים בשיתוף פעולה מלא. הם מאתרים בעיות, מנסים לגבש פתרון ואז מעלים את העניין והפתרונות המוצעים בפני אלה שמתפקידם לטפל בכך. כל אחד מהחברים לוקח על עצמו פרויקטים ומוביל אותם מול גופי הרשות הרלוונטיים. הוועד פועל בעיקר מול מנהלת השכונות, מנהלת מרכז העיר אגף שפ"ע, גנים ונוף ואחראי השיטור והפיקוח העירונים.

"הנושאים הראשונים שלקחנו לטיפול הם איכות סביבה, תעבורה וחנייה, גינות ציבוריות וגינות כלבים בצפון והמרכז. לפני כשלושה שבועות התקיימו מפגש וסיור של חברי הוועד עם אנשי העירייה, מ"מ ראש העיר אלי דלל, יו"ר ח.ל.ת. עו"ד שירי חגואל-סידון. במהלכם הוצגו בפניהם הגנים המוזנחים מאוד, תשתיות לא תקינות ולקויות, בעיות תעבורה. הועלו הצעות לשיפור ושדרוג ואכיפת החוק בכל התחומים וענייני איכות סביבה". מוסיפה עירית גולני יו"ר הועד.

מה למשל?
"תוגבר האכיפה בתחום המוניות ויוצא פלייר על ידי הפיקוח העירוני. מונית שאין לה היתר תקבל דו"ח ע"ס 130 שקלים . ברחוב הס חברת ההסעות שכרה חנייה פנימית ובשעות אחה"צ מתקיים איסוף במקום תוגבר האכיפה בהתאם. ברחוב החשמונאים יוגשו לוועדת תנועה כל נושאי הסדרת התנועה במתחם. אדום לבן. הסדרי ראיה וחנייה פראית סביב אצטדיון הקופסא.

השלכת פסולת ברשות הרבים ליד פחי אשפה והוצאת גזם שלא ביום פינוי. כאשר יש מקרים יוצאי דופן מתקיים איסוף מוגבר של פחי אשפה. חצר טיפת חלב, ברחוב הרצוג-יהושע טהון היא לא נקייה, מלאת קוצים ומהווה סכנה מידית לבאי המקום. לפנים משורת הדין, העירייה תדאג לניקוי מידי. משרד הבריאות האחראי על התחנה, יתבקש להקפיד על הניקיון שם בהמשך.

חלה עליה באכיפת חוקי עזר לצואת כלבים ואיסופה, במרכז וצפון העיר והיא עוד תתוגבר. הותקנו ספסלים לאורך שדרות וייצמן. מהצד המזרחי מכיוון משה שפירא לסוקולוב. באתר בנייה בצמוד לגן שעשועים ברח' הרצוג-ויצמן הקבלן התבקש על ידיי מהנדס העיר להמציא תכנית בטיחות. גינת כלבים נמצאת בשלבי תכנון והיא תוקם בגן השושנים בצד המזרחי שלו. במרכז העיר מחפשים מקום מתאים נוסף לגינת כלבים.

בגן הגיבורים יוחזרו שלטים להנצחת החללים שהוסרו. בעבר היו בגן עצי ברוש, לכל אחד מהם הוצמד שלט הנצחה עם שם הנופל ולוחיות ההנצחה נעלמו. כיום יש שלט בכניסה לגן, המציין באופן כללי שמדובר בגן לזכר חללי מלחמת העצמאות ומבצע סיני. הוועד ואגף שפ"ע, גנים ונוף ידאגו לשלט הנצחה עם רשימת החללים כמו כן יתווספו שני סלים נמוכים במגרש, עבור ילדים ויוסר המפגע באמצע המגרש. תוסדר גינת כלבים בפינה הדרום מזרחית. בגן יהושע שדרות ויצמן, שרת, בארי תוקנה הברזייה. הגן ישודרג ויהיו בו מתקנים נוספים.

חברי הוועד מקפידים, כאמור, על הצד הקהילתי לא פחות מהצד הפיזי: "הקהילה היא הנשמה, והלכידות יוצרת תחושה של שייכות. אווירה שגדלנו לתוכה שנעלמה עם השנים וגם את זה אנחנו מבקשים לשנות", אומרת קרטן, מזכירת הוועד ומי שיזמה את "לפנות ערב", פרויקט השירה בציבור, כמו פעם, על הדשא. "האוכלוסייה באזורים אלה מאופיינת במבוגרים בצד משפחות. למבוגרים לא היה מעולם משהו עבורם". ואכן אירוע זה נחל הצלחה רבה ויתקיים אחת לחודש בשיתוף מנהלת שכונות ומנהלת מרכז העיר, כמו גם פרויקטים נוספים שבדרך.

"אנחנו פועלים בכל יום לשיפור החיים ואיכות הסביבה שלנו ואנחנו זקוקים לציבור התושבים כדי להצליח בכך. לשמור על מה שיש ועל מה שיהיה, לשמור על חוקי העזר ולהקפיד שלא לעשות לאחרים מה שאיננו רוצים שיעשו לנו. יש לנו אחלה של עיר אז בואו נשמור עליה ואת הדרוש תיקון נתקן יחד".

חברי פורום מרכז העיר נתניה
עומדים ביעדים. חברי פורום מרכז העיר נתניה (צילום: גיא נמרוד)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות