fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המציל המזמר פתח את הקיץ

כבר 30 שנה שמשה האוזנברג, בן 52, עובד כמציל בחוף בית ינאי. "מי שהולך לעבודה הזו כדי להרוויח יותר כסף, לא ישרוד"
"אני לא פרנק סינטרה". משה האוזנברג (צילום: רותי ברמן)

בשבת שעברה חזר לתחנת ההצלה בחוף בית ינאי המציל משה האוזנברג, שציין באותו יום 30 שנות עבודה כמציל. במהלך הפנינג פיסול בחול שנערך בחוף לרגל פתיחת עונת הרחצה שמעו המתרחצים בכריזה כי מי ששומר עליהם בתחנת ההצלה החל לעבוד בחוף כשהיה בן 22 ומאז הוא שם, נהנה מכל רגע.

"אני לא פרנק סינטרה". משה האוזנברג (צילום: רותי ברמן)

האוזנברג, בן 52, נשוי ואב לבת, יליד נתניה, מספר על אווירה משפחתית בחוף. "בשביל להמשיך לעבוד כאן כל כך הרבה שנים צריך לאהוב את הים. מי שהולך לעבודה הזו כדי להרוויח יותר כסף לא ישרוד. היום כאן הוא ארוך והישיבה במשך שעות כשהעיניים מחפשות אנשים בים מעייפת. אני נהנה".

בתחנה בבית ינאי עובדים שלושה מצילים, משה הוא הוותיק שבהם. העונה נמשכת שבעה חודשים ופתוחה מ~07:00 בבוקר ועד 19:00 בימי חול ובשבתות עד 17:00. חוף ינאי מנוהל על ידי רשות הגנים הטבע והגנים המקפידים על תחזוקה מעולה ונקיון החוף. החוף הוא נגיש, יש בו מלתחות, שירותים, מסעדת דג על הים וחנייה מסודרת תמורת תשלום בעונת הרחצה.

איך אתה מסכם שלושים שנה במקום?

"בעבר היו מקרים קשים בעיקר בגלל אמצעי ההצלה שהיו פחות מהירים. היום יש אופנוע ים ומערכת כריזה משוכללת והמודעות של האנשים גבוהה יותר". במהלך ההפנינג הושמע בכריזה שיר שהלחין ושר משה. "כשאני יושב כאן מול הים המוזה פורחת. אני כותב המון שירים ומנגן בגיטרה. אני מקליט באולפן באביחיל עם שלומי פרומר על גיטרה חשמלית, אלון בוימל על גיטרה בס ועל התופים זלמן סטולרו. הוצאתי דיסקים ואני בעיקר מעלה ליוטיוב. אני יודע שאני לא פרנק סינטרה, אבל אני נהנה והגולשים כאן מתחברים למוזיקה שלי"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות