fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הורים מעיר ימים וקרית השרון דורשים: עוד גני ילדים

קבוצת הורים משתי השכונות החליטה להתארגן כדי לדרוש מענה מהעירייה לילדיהם בני השלוש. בהעדר מענה עירוני נאלצים ההורים לשלם גנים פרטיים כ-2500 שקלים בחודש
גן ילדים אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

חבר המועצה עופר אורנשטיין מוביל התארגנות של הורים מקרית השרון ומפולג עיר ימים בדרישה מהעירייה לפתוח גן לילידי שנתון 2010. לדבריו, בשנת תשע"ג הצליחה עיריית נתניה במבצע מרשים להקים מספר גני ילדים, שאיפשרו לכל הילדים בגילאי שלוש שזכאים לפי חוק חינוך חינם למצוא מקום בגן עירוני.

גן ילדים אילוסטרציה
אילוסטרציה

העירייה קבעה כי רק בחלק מהשכונות ילדים שנולדו עד לתאריך 31.8.2010 ייכנסו לגני עירייה ואילו לילידי ספטמבר~דצמבר 2010 שגם להם ימלאו שלוש לא יהיה מקום. המצוקה המרכזית בולטת באופן טבעי בשכונות החדשות עיר ימים פולג וקרית השרון אשר בהן יש אוכלוסיי גדולה של זוגות צעירים.

"בחודש מרץ הבאתי את הנושא לדיון במועצת העיר", אומר אורנשטיין, "מנכ"ל העירייה איזי ענבר ציין כי העירייה עושה מאמצים כבירים כדי להשלים בנייה או הסבה של גנים נוספים". לאור זאת מבקש אורנשטיין לדעת כמה ילדים שנולדו ב-2010 נרשמו והתקבלו לגני עירייה בשכונת מגוריהם מאוגוסט ועד דצמבר, כל חודש בנפרד. כמו כן ביקש לדעת כמה ילדים ילידי אותם חודשים נרשמו ולא התקבלו לגני עירייה בשכונת מגוריהם, וכן כמה גנים נוספים בנתה או הסבה העירייה עבור גנים לבני שלוש בשנה האחרונה".

יפעת שמר מרמת פולג: "טענת העירייה היא כי היא לא הספיקה להיערך לכמות הילדים המעוניינים בגן עירייה ולכן עלינו להיערך ולמצוא פתרונות חלופיים, כלומר גן פרטי שעלותו היא כ-2500 שקלים לחודש, כלומר 30,000 שקלים לשנה, וכי ילדינו ייקלטו בתום תקופת הרישום וזאת על בסיס מקום פנוי בלבד. כבר מספר שנים קיים מחסור בגני עירייה בפולג עיר ימים. המתח והדאגה שאנו חווים הם סיפור שחוזר על עצמו כבר מספר שנים. בנוסף, בשכונה יש הגירה חיובית של משפחות עם ילדים קטנים וכל שנה כמות הילדים בכל השנתונים בשכונת פולג-עיר ימים גדלה. בעקבות המצב התגבשנו קבוצה של עשרות הורים למאבק בנושא".

תושב עיר ימים, ויקטור בר: "כמי ששמה את חינוך הילדים במקום הראשון ובנתה כ-80 אחוז מהגנים בשנה שעברה, למרות שהיתה מחויבת רק ב~33 אחוז, אנו תובעים מהעירייה לעשות מאמץ קטן ולהוסיף עוד גן אחד בלבד בשתי השכונות על מנת שיהיה פתרון ל-100 מהילדים ולחסוך מההורים עלויות גבוהות של גן פרטי ונסיעות ארוכות אליו".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "כל הילדים שנולדו עד 31.8.2010 ישובצו לגנים. לגבי חריגים, כל הורה שילדו נולד לאחר התאריך הזה ומתקשה מאוד במימון מסגרת פרטית, רשאי לפנות אלינו בצירוף תלושי שכר ומסמכים נלווים נוספים ואנו בוחנים כל מקרה לגופו בוועדת חריגים. במקביל, במידה שיישארו מקומות פנויים אנו יוזמים פנייה להורים שילדיהם נולדו בספטמבר לאחר מכן באוקטובר וכך הלאה לפי מספר המקומות שיישאר".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות