fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דרישה: לחשוף את ההסכם בין עיריית נתניה לתורם מיפן

חבר מועצת העיר הרצל קרן דורש לחשוף את ההסכם להקמת מתחם הפלנטריום בנתניה. העירייה: עלות הפרויקט הינה כ-20 מיליון שקלים כאשר 11 מיליון שקלים מתוכם הינם תרומת היפני"
פלנטריום בנתניה
פלנטריום בנתניה (הדמיה: אנדו סטודיו)

חבר מועצת העיר הרצל קרן העביר השבוע למשרד הפנים מכתב העוסק בסירובה של פיירברג לחשוף בפניו את ההסכם שנחתם עם התורם מיפן, בנושא הקמת מתחם הכולל פלנטריום, מרכז מדיטציה ויוגה.

פלנטריום בנתניה
פלנטריום בנתניה (הדמיה: אנדו סטודיו)

"לצערי, למרות שסירבו לתת לי את ההסכם, אך אושר לי לעיין בתוכניות של המתחם העתידי המדובר, בעלות בנייתו ובתוכנית העסקית שלו, מסרבת העירייה בפועל לאפשר לי לעיין במסמכים אלה וזאת למרות פניות חוזרות ונשנות שלי בנושא. החשש שלי הוא שראש העירייה מרים פיירברג לא ממש רוצה שהציבור ידע מה יבנה בפועל וכי לעירייה אין כל מושג כמה יעלה המתחם המדובר. כך שאפשר והתרומה לא תכסה אפילו לא באופן חלקי מאד את עלות המתחם והעירייה תאלץ להשלים את ההפרש, שיכול להסתכם במיליונים רבים, מכספי העירייה".

לדברי קרן, פיירברג השיבה במועצת העיר כי התורם מדראמה תרם שני מיליון דולר להקמת המתחם פלנטריום וחדרי מדיטציה ויוגה, וכי עלות בניית הקומפלקס לא ברורה ואפשר ותעלה ממון רב לקופה הציבורית בהיקף של בין 20 -18 מיליון שקלים, וכך גם תחזוקתו השוטפת. "יוצא, שהיקף התרומה שניתנה תכסה כשליש מעלות מהפרויקט בלבד וגם זאת מבלי לקחת בחשבון הוצאות רבות בלתי צפויות.

ההחלטה להקים את המתחם המדובר הייתה של ראש עיריית נתניה בלבד, מבלי שמועצת העיר נתניה, קיימה דיון בנושא מעולם ובכלל זה בשאלה: האם העיר נתניה זקוקה לחדרי יוגה ומדיטציה וכמה עולה להקים ולהפעיל פלנטריום? וכן, לא ברור כמה ניסיון יש בישראל בתחום והאם יש הצדקה כלכלית להשקיע מיליוני שקלים בהקמת מתחם, הממומן באופן חלקי בלבד על ידי תורם מחו"ל, שאפשר ויהפוך בעתיד לפיל לבן".

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "בשלוש השנים האחרונות גייסה הקרן מיליוני שקלים לטובת רווחת תושבי העיר נתניה בפרויקטים שונים ומגוונים. בשנת 2012 נסעה ראש העירייה ליפן וחזרה עם 2.2 מיליון דולר ו-600 אלף נוספים הוסיף התורם בעת ביקורו בנתניה. מיותר לציין את חשיבות גיוס התרומות בפרט בתקופה של קיצוץ משאבים על ידי משרדי הממשלה. ברור לכל כי אין דרך לגייס תרומות ללא מפגש אישי של ראש העיר עם תורמים בארץ ובחו"ל. פעולה הכרוכה במאמצים רבים מצד ראש העירייה. סך כל עלות הפרויקט הינה כ-20 מיליון שקלים כאשר 11 מיליון שקלים מתוכם הינם תרומת התורם היפאני והיתרה תושלם ע"י מפעל הפיס".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות