fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אפייה סוציאלית

אחרי שלושה ילדים וקריירה תובענית כעובדת סוציאלית ומנהלת כוח אדם, חזרה דורית חליפה מקדימה אל המסורת המשפחתית ופתחה קונדיטוריה. אבל רק כשאנשים התחילו לבקש ממנה מתכונים, היא הבינה שיש לה ביד מתכון מנצח: סדנת אפייה שבה גם לומדים לא לפחד
גם אופה, גם עובדת סוציאלית. דורית חליפה (צילום :בלה שחר הלל)
גם אופה, גם עובדת סוציאלית. דורית חליפה (צילום :בלה שחר הלל)

אחרי שהפכה לאמא לשלושה החליטה דורית חליפה לעשות את שינוי חייה. אחרי עשר שנים בשיווק ובחברות סיעוד וכוח אדם, הלכה אחרי החלום שלה ואחרי המסורת המשפחתית ופתחה את "מעל מצופה", קונדיטוריה וסדנאות אפייה המתקיימות במטבח הגדול שבנתה בביתה ביישוב קדימה.

לאחר הצבא, כפי שציפו ממנה הוריה, חליפה למדה לתואר ראשון בעבודה סוציאלית ועבדה כעשר שנים בחברות סיעוד: "עדיין יש בי צד מכיל, אמפתי שרוצה לסייע ולהושיט יד לאוכלוסייה חלשה יותר. היום אני מוצאת שהצורך שלי בהאכלה של אנשים הוא סוג של הכלה שיש בי. במהלך החיפוש אחר הייעוד שלי פניתי ללימודי תואר שני במינהל עסקים ובסיום הלימודים ניהלתי סניף של חברת כוח אדם, אבל הרגשתי שזו לא השליחות שלי בעולם הזה ובאומץ רב עזבתי".

חליפה, 44, נשואה ואם לשלושה, הרגישה שהקריירות שלה ושל בעלה, מנהל שיווק בכיר, פוגעות במשפחה. "העבודות של שנינו דרשו שעות רבות מחוץ לבית, היה לחץ בעבודה ולחץ בבית, הרגשתי שהבית הולך לאיבוד והחלטתי לעשות שינוי. אמא שלי הייתה מכינה מאפי בית ומקפיאה. סבתי, שגרה איתנו בבית, שמרה באדיקות על מסורת האפייה מרומניה שהייתה סביב פירות העונה, מזג האוויר וחגי השנה. אני נדחפתי למטבח בכל הזדמנות אפשרית.  התאהבתי באפייה. כשחברותי היו פונות אל מדפי ספרי הקריאה, אני הייתי קונה ספרי אפייה".

בחודשי החופה שלקחה לעצמה מצאה את עצמה חליפה אופה בלי סוף: "יום אחרי יום, לילה אחר לילה, אפיתי ובישלתי. עשיתי ארוחות ומשתה, הרעפתי פינוקים ועוגות ומאפים על חברים ומשפחה וכל מי שרק היה בסביבה. זו הייתה חגיגה גדולה והאהבה הזון בערה בי".

הבעירה הזו הפכה לקונדיטוריה "מעל למצופה" אותה פתחה בגיל 34. "עשיתי את זה על פי הספרים והכללים שלמדתי בתואר שני במינהל עסקים. המכירה החלה במכולת בכפר הס ואחר כך במשך תשע שנים באדיקות בשוק האיכרים בקניון דרורים".

עם שני תארים אקדמיים הפכת אופה. מה אמרו החברים?

"הרבה אנשים התפלאו. הם לא הבינו את המפנה ואיך אני מוותרת על עבודה מסודרת עם קידום מהיר לטובת המטבח. הזהירו אותי שלא פשוט להקים ולנהל עסק עצמאי, ולמרות זאת הצלחתי וכיום אני גם מייעצת לעסקים קטנים בתחום המזון".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב :"חדשות נתניה".

גם אופה, גם עובדת סוציאלית. דורית חליפה (צילום :בלה שחר הלל)
גם אופה, גם עובדת סוציאלית. דורית חליפה (צילום :בלה שחר הלל)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות