fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אם טיל אחד נופל שם, חצי נתניה לא תהיה"

בקריית השרון דורשים לפנות את תכולת מכלי האמוניה ממפעל פלנטקס באזור התעשייה הישן הסמוך לשכונה. התושבים פנו לשר להגנת הסביבה זאב אלקין שיפעיל את סמכויותיו
מיכל האמוניה (צילום: צבי רוגר עיריית חיפה)
מיכל האמוניה (צילום: צבי רוגר עיריית חיפה)

הפרסומים על סכנת מכל האמוניה במפרץ חיפה עושים את שלהם. תושבי שכונת קריית השרון בנתניה דורשים לפנות את מכלי האמוניה הנמצאים במפעל פלנטקס באזור התעשייה הישן סמוך לשכונה.

תושבי השכונה פנו באמצעות עו"ד ניסן שריפי לשר להגנת הסביבה, זאב אלקין, בבקשה שיורה על העתקת תכולתם של המכלים ויבטל את היתר הרעלים של המפעל. "תטיל מלוא כובד משקלך וסמכויותיך ותורה על העתקת תכולתם של מכלים מסוכנים אלה למקום המתאים להם", כתב שריפי, "כמו כן, נבקשך לבדוק את ביטולו של היתר הרעלים שניתן למיכלים אלה, בהיותו בעייתי ביותר בהתעלמותו מיכולת הנזק העצומה בנפש וברכוש של המיכלים באם חלילה, ייפגעו מטיל אויב".

מיכל האמוניה (צילום: צבי רוגר)
מיכל האמוניה במפרץ חיפה (צילום: צבי רוגר)

יצוין כי בעבר פנה חבר מועצת העיר בוריס צירולניק לראשת העיר מרים פיירברג -איכר, בבקשה לסגור את המפעל עקב שימוש באמוניה.

חברי ועד הפעולה של שכונת קריית השרון, בראשותם של גילי צמח ויניב מישאל, טוענים כי המפעל נמצא במרחק של 150 מטרים בקו אווירי משכונת קריית השרון ושיכון ותיקים: "בתחומי המפעל נמצאים מכלי ענק בהם מאוחסנים גזים רעילים ומסוכנים ביותר, לרבות אמוניה, פיפרידין, מימן כלורי, איזובוטירוניטריל, דימתיל סולפט, הידרזין הידראט ופורמאלדהיד. משקלם של גזים אלה מגיע ליותר מ-150 טון בו זמנית. ככל הידוע, קציני פיקוד העורף, המודעים היטב למסוכנותם של מכלים אלה, התריעו בעבר, במהלך מלחמת לבנון השנייה, בפני פרנסי העיר נתניה כי באם, חלילה, יפול טיל אויב על אחד המכלים הללו, כי אז צפוי אסון לאומי, או כלשון תיאורם של הקצינים: 'אם טיל אחד נופל שם, חצי נתניה לא תהיה'".

עוד טוענים תושבי קריית השרון כי מכיוון שעיריית נתניה איננה מטפלת כראוי במפגע זה, הם נאלצים בעצמם להשקיע מזמנם וממונם כדי לגייס את דעת הציבור ולמנוע אסון וחורבן על העיר ותושביה במלחמה הבאה.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "המפעל מבוקר על ידי המשרד להגנת הסביבה והאגף לאיכות הסביבה באופן שוטף. האמוניה שבמפעל מאוחסנת במכל מבודד כפול ובו כל אמצעי הניטור והמיגון הנדרשים".

תגובת טבע: "אתר פלנטקס בנתניה, המפתח ומייצר חומרי גלם לתעשיית התרופות מזה 37 שנים, פועל בהתאם לכל דרישות הדין ובהלימה להיתרים הרגולטוריים. בין היתר, האתר מצויד באישורים מרשות הכבאות ומפיקוד העורף, אשר הוענקו לאתר בהתייחס למגוון החומרים המצויים בו. כמו כן, המשרד להגנת הסביבה, האגף לאיכות האוויר בעיריית נתניה ושאר רשויות ההצלה מבקרים את פעילות המפעל באופן שוטף ובתדירות גבוהה, והמפעל עומד בכל דרישותיהם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות