fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חריש: 340 דונם הוקצו לטובת הקמת פארקים

כאן בונים! העיר החדשה חריש בבנייה. צילום יוסף כהן
על קו התפר. חריש בבנייה (צילום: יוסף כהן)

הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה חריש אישרה בימים אלה הקמת 340 דונם של פארקים ברחבי העיר חריש שבהקמתם יושקעו כ-330 מיליון שקלים. התכנית מתבססת על העובדה שהעיר החדשה חריש תהיה עיר של זוגות צעירים ומשפחות צעירות, ותכנונה כולל 340 דונם של שטחים ירוקים, הפרוסים ברחבי העיר ב-66 פארקים, גנים, פינות חמד ופארק עירוני בתכנונו של אדריכל הנוף אלון ארמוני.

הפארק העירוני של חריש צפוי להשתרע על כ- 103 דונם, ובמרכזו יוקמו בריכה אקולוגית בגודל 500 מ"ר, אמפיתיאטרון פתוח עם 5,000 מושבים בטרסות ובמדרון דשא, מסעדה ובית תה. בפארק יוקמו עוד כ- 8,000 מ"ר של מתקני משחק וספורט לכל הגילאים, אתר אתגרי של "סולמות וחבלים" , מגרשי כדורסל, מיני פיץ' ופטאנק ופינות פעילות ליוגה, מדיטציה, טאי צ'י ועוד. סביב הפארק יוקם יער מאכל נטוע הפתוח לקטיף התושבים. עוד יוקמו בפארק אזורי פיקניק ומדשאות, בוסתן, מגדלי תצפית ו-25 דונם של חורש טבעי ירוק. כל הפארק ישולב בשבילי הליכה ושבילי אופניים, ולילדים הקטנים יוקמו שבילי בימבות ייחודיים. כמו כן, על פי התכנית שאושרה יוקמו ברחבי העיר חריש אלפי גינות ירק בנות 100 מ"ר המיועדות להשכרה לתושבים, גינות עם פעילות קהילתית ייעודית ועוד.

יצחק קשת, ראש המועצה המקומית חריש, אמר: "חריש תהיה העיר הירוקה בישראל, עם יחס של שטחים ירוקים כפול בגודלו בהשוואה לערים וותיקות. הריאות הירוקות הרבות בחריש מגשימות את החזון שלי לבנות כאן עיר שמקדשת את ערכי הטבע האוניברסליים שכולנו שותפים להם, ומאפשרת חיבור בין שכנים ואנשים, במקום טבעי ואמיתי, ליד הבית. אני מאמין שהשקעה בפארקים ובגינות, בשטחי ציבור שמשרתים את כלל האוכלוסייה, יוצרת שיח טוב יותר ותרבותי יותר, שכנות טובה יותר ואיכות חיים גבוהה יותר".

בחודשיים הקרובים תחנוך המועצה את 4 הפארקים הראשונים, שנבנים בימים אלה בסמיכות לפרויקטים החדשים הראשונים לאכלס את העיר. 10 פארקים נוספים נמצאים כרגע בתכנון מתקדם וצפויים להיחנך בשנה הקרובה, ולצידם ממשיך תכנונם של למעלה מ-50 הפארקים הנוספים הפרוסים ברחבי העיר. העיר חריש צפויה לקלוט את 500 המשפחות הראשונות שיעברו לגור בה במהלך החודשים הקרובים. לאחר מכן צפויות לעבור כ-500 משפחות נוספות מדי רבעון כאשר שיא האכלוס הראשון צפוי כבר בקיץ הקרוב. בימים אלה נבנות כ-6,000 יחידות דיור בחריש ובהמשך יבנו סה"כ כ- 25,000 יחידות דיור. על פי התכניות צפויה חריש לאכלס כ- 100,000 תושבים בתוך 7 שנים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות