fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לינור אברג'יל רוצה שלא תשתקו

מלכת היופי ומיס יוניברס לשעבר, שעברה אונס אכזרי כשהייתה בת 18, הרצתה השבוע באירוע לציון היום הבינלאומי למאבק באלימות במשפחה שנערך במרכז מיר"ב 
"קוד של שתיקה". לינור אברג'יל (צילום: ליאת אהוד)
"קוד של שתיקה". לינור אברג'יל (צילום: ליאת אהוד)

השבוע ציינו בחוף הכרמל את היום הבינלאומי למאבק באלימות במשפחה, עם הרצאתה של מלכת היופי ומיס עולם לשעבר, לינור אברג'יל.

הערב, שהתקיים בבית הקפה "אס קפה" שפועל במבואה לאולם המוזה במרכז מיר"ב, היה פרי שיתוף פעולה בין מועצת הנשים, המחלקה לשירותים חברתיים וקהילתיים במועצה ואולם המוזה.

בפתיח הערב נשאו דברים ראש המועצה האזורית, כרמל סלע, ראש מועצת הנשים בחוף הכרמל, אורלי בן עוזיאל, ומנהלת היחידה לטיפול  ולמניעת אלימות במשפחה, הילה גינזבורג.

עיקר הערב היה הרצאתה של אברג'יל שעסקה בסיפור חייה, האונס האכזרי שעברה בחו"ל כשהייתה בת 18 בלבד והכוחות שמצאה בעצמה להתגבר ולעזור לקורבנות אונס אחרים. "לספר זה קשה, אבל עוד יותר קשה לשמור את זה בפנים כי זה לעולם לא נעלם, אלא גדל כמו גידול, זה רק גדל וגדל", אמרה אברג'יל והוסיפה: "אף אחד לא מדבר, יש פה קוד של שתיקה, תרבות של שתיקה אבל אני פה בשביל לגרום לכם לדבר. זו כמו מגיפה מטורפת של שקט בחוץ".

 

"קוד של שתיקה". לינור אברג'יל (צילום: ליאת אהוד)
"קוד של שתיקה". לינור אברג'יל (צילום: ליאת אהוד)

בהמשך סיפרה אברג'יל על הסרט התיעודי הישראלי, "מיס עולם האמיצה", שמגולל את סיפור חייה והיה מועמד לפרס האמי לפני כחצי שנה. את הסרט ביימה ססיליה פק (בתו של כוכב הקולנוע גרגורי פק) והוא הופק על ידי המפיקה האמריקאית לטי גרובמן בשיתוף עם חברה הטוב של אברג'יל, מוטי רייף.

הסרט, שאותו יזמה אברג'יל לפני שבע שנים, עוסק בסיפור האונס שלה ובתופעה של עבירות מין ברחבי העולם. בסרט היא צולמה בכנסים בהם קראה לנשים לדבר ואף לצעוק על האירוע הנורא שחוו. בין הנשים המופיעות בסרט ששיתפו את אברג'יל בסיפוריהן הייתה השחקנית ג'ואן קולינס.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות