fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כמו צמח בר

מועצת עמק חפר ורשות ניקוז ונחלים קישון מנהלים מלחמה ארוכה בצמח שפלש לגדות הנחל ומסב נזקים
צמח האמברוזיה
צמח האמברוזיה (צילום: המועצה האזורית עמק חפר)

המועצה האזורית עמק חפר ביחד עם רשות ניקוז ונחלים שרון מנהלים באחרונה מלחמה קשה כדי לחסל את האמברוזיה – צמח שפלש והתפשט על גדות נחל אלכסנדר ובשדות העמק ומשם למקומות רבים בארץ. לפי הערכה האמברוזיה הגיעה לשטחי הגדה המערבית בשקי גרעינים שהגיעו מארצות הברית ומשם דרך הביוב הזורם לנחל שכם אל נחל אלכסנדר.

מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים שרון, ניסים אלמון: "פגיעתו של הצמח רעה והוא גדל בכל תנאי סביבה ומזג אוויר, ירוק כל השנה ובעיקר לא מאפשר לצמחים אחרים לגדול בסביבתו. מיד עם גילויו פנינו אל משרדי הממשלה וביקשנו סיוע אך זה לא התקבל. זה שנתיים אנחנו מרססים לאורך הנחל כדי לפגוע במאגר הזרעים והשורשים העצום של הצמח. יחד עם זאת, הצמח החל להתפשט למשקים החקלאיים ולחצרות הבתים, לאורך הכבישים, לאגני ההיקוות של נחל חדרה ונחל פולג ולשאר חלקי הארץ. כל אלה מחייבים היערכות אחרת".

צמח האמברוזיה
צמח האמברוזיה (צילום: המועצה האזורית עמק חפר)

המועצה, בשיתוף רשות הניקוז, הוועדה החקלאית של המועצה ואפיקי עמק חפר מתחילים בימים אלה בטיפול מקיף שיכלול את כל שטחי עמק חפר. לצורך זה גויס איש גבעת חיים מאוחד, יהודה גלר. לדברי ראש המועצה רני אידן המשימה היא לא לוותר על שום מטר מרובע של קרקע ולרסס את הצמח בכל רחבי העמק עד למיגורו בתהליך שלדעת המומחים יימשך מספר שנים.

אלמון מוסיף: "אסור לעקור את הצמח לפני תום השפעת הריסוס עליו ואין לחרוש אותו ואנחנו נפיץ בקרב החקלאים הנחיות באשר לדרכי הטיפול בצמח".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות