fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המשרד להגנת הסביבה לחוף הכרמל: תנקו כבר

המועצה האזורית חוף הכרמל לא פינתה פסולת מהחופים, המשרד להגנת הסביבה הוציא לה צו שמירת ניקיון
אחד החופים המלוכלכים בחוף הכרמל (צילום: גליה פסטרנק)
אחד החופים המלוכלכים בחוף הכרמל (צילום: גליה פסטרנק)

ב-30 בנובמבר הוציא המשרד להגנת הסביבה צו שמירת ניקיון למועצה האזורית חוף הכרמל, לאחר שהחופים שבשטח שיפוטה עדיין לא נוקו מערימות פסולת.

במשרד לאיכות הסביבה טוענים כי המועצה התעלמה מדרישות והתראות שנשלחו אליה בעניין לפני כחודש ולא טיפלה בערימות הפסולת המזהמות שהצטברו בחופים.

התראה על מפגעים דומים ניתנה למועצה באוגוסט האחרון, ובעקבותיה הפסולת פונתה. בהתראה האחרונה שנשלחה ב-5 בנובמבר נכתב כי אם הרשות לא תפנה את הפסולת בחופים שבתחומה בתוך שבועיים לאתר מורשה, יוגש לה צו שמירת הניקיון.

בסיור שערכו בחופים מספר ימים לפני הוצאת הצו, גילו פקחי המשרד להגנת הסביבה כי הפסולת – ערימות זבל לאורך החופים, בתוך הצמחייה ובדרכי הגישה לים – לא פונתה. מדובר בזבל שנערם במגרש החנייה של חוף עתלית וסביבתו, בשבילים שבין בריכות הדגים הנטושות של נווה ים ובשטח שבין בריכות הדגים של מעגן מיכאל ומעיין צבי.

אחד החופים המלוכלכים בחוף הכרמל (צילום: גליה פסטרנק)
אחד החופים המלוכלכים בחוף הכרמל (צילום: גליה פסטרנק)

 

אי ביצוע של צו שמירת הניקיון מהווה עבירה פלילית, ואם לא יפונו המפגעים ישקול המשרד את המשך הטיפול והאכיפה הכולל קנסות וחקירה פלילית.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "נראה כי המועצה אינה נוקטת אמצעים למנוע היווצרות מפגעים דומים כפי שנדרשת על פי חוק. במפגעים חמורים לסביבה ומטרדים לציבור, המהווים עבירה על חוק שמירת הניקיון".

מהמועצה האזורית חוף הכרמל נמסר: "הצו מוטעה. המועצה ביצעה את כל פעולות הניקיון כפי שנדרשה מהמשרד ולכן לא היה מקום להוציא את הצו. המועצה תשקול בימים הקרובים לפנות לבית המשפט על מנת לבטל את הצו. אנו מצרים על כך שהמשרד להגנת הסיבה עסוק ביחסי ציבור ובספינים תקשורתיים במקום לדאוג לפתרון הבעיה ולתקצב את עלות ניקיון החופים הפתוחים, ויפה שעה אחת קודם. ראוי כי מדינת ישראל שמגדירה את חופיה כ'נכס לאומי' תתקצב אותם כפי שנעשה במדינות מערביות ברחבי העולם. תושבי המועצה האזורית חוף הכרמל, 7400 בתי אב, לא יישאו בעלות ניקיון החופים של יותר מ-2 מיליון מבקרים בעונה. המועצה תמשיך לנקות את רצועת החופים, כ-26 ק"מ (חופים פתוחים) בהתאם למסגרת התקציבית. עם סיום עונת הרחצה החלה המועצה לנקות את מוקדי הזיהום הקשים שנמצאים בתוואי שטח של עד 500 מטר מקו החוף".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות