fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חוף הכרמל: המועצה תשקם את בית הקברות הצלבני בעתלית

בית קברות צלבני בעתלית
בית קברות צלבני בעתלית (צילום: אבי ברומברג)
בית קברות צלבני בעתלית
בית קברות צלבני בעתלית (צילום: אבי ברומברג)דזז

בשבועות הקרובים תשקם מועצה אזורית חוף הכרמל את בית הקברות הצלבני היחיד בארץ שהשתמר בשלמותו שממוקם בסמוך למבצר עתלית. הסדרתו של בית קברות זה תכלול שיקום וניקיון של המתחם ההיסטורי, גידור למתחם ושילוט שיופנה למבקרים במקום. בבית הקברות הצלבני למעלה מ-1700 קברים בהם נקברו אבירים, צליינים, תושבי העיר העתיקה ובעלי מקצוע שעבדו במבצר.

חלק מהמצבות הנמצאות בתחומי בית קברות זה הינן ייחודיות ביותר וניתן לראות עליהן עיטורים בדגמים מסוגננים של צלבים וסמלים המציינים את מעמדו ומקצועו של הנפטר. בית הקברות הצלבני הוקם בסמיכות למבצר עתלית שנבנה בין השנים 1217-1218 על ידי מסדר האבירים הטמפלרים שכונו שומרי ההיכל שבנו אותו בסיועם של הצליינים. מבצר זה היה מהגדולים והמשוכללים בממלכת ירושלים ושימש כמעוזם האחרון של הצלבנים לפני נסיגתם מארץ הקודש בשנת1291. מערכת הביצורים של המבצר כללה חומה חצובה על רכס עתלית, חומה חיצונית, חפיר וחומות פנימיות עם שני מגדלים. המבצר שרד שלושה ניסיונות כיבוש שלא צלחו.

מבצר עתלית הינו המבצר השמור ביותר במבצרי הצלבנים בארץ ישראל. סגן ראש המועצה ויושב ראש ועדת השימור במועצה האזורית חוף הכרמל, מודי ברכה אומר: " האתר מהווה חלק מההיסטוריה והמורשת התרבותית של ארץ ישראל ומסמל את שורשי העולם הנוצרי במדינת ישראל. מחובתנו לשמר את רצף ההיסטורי עבור הדורות הבאים. אני פונה למבקרים במקום לכבד ולשמור על פיסת ההיסטוריה הייחודית הזו".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות