fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שפעת העופות עדיין בחדרה

מפקחי משרד החקלאות, סיכלו הברחת בשר הודו, מתוך שטח הסגר בשל התפרצות המחלה, ואשר יועד על פי החשד למסעדה באזור חדרה. המשטרה עצרה וחקרה את החשודים בהברחה, שני תושבי הצפון שהודו במעשם והבשר הושמד
הרכב שנתפס עם הקרטונים של הבשר. הכל הושמד (צילום:עידן לביא)
הרכב שנתפס עם הקרטונים של הבשר. הכל הושמד (צילום:עידן לביא)

פרשת שפעת העופות באזור מסרבת להסתיים. השבוע נעצרו שני חשודים מהצפון, בשנות ה-30 וה-40 לחייהם, אשר נתפסו עם רכב פרטי העמוס בחלקו האחורי בקרטונים, שנסע באזור חדרה, ועורר את חשדם של מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר ושוטרי מג"ב.

הרכב נעצר לבדיקה, בסיומה הסתבר כי החשד היה במקומו. המפקחים גילו תא מטען עמוס בקרטונים ובו כ-60 ק"ג בשר הודו, נחשד שמקורו בשטח שהוגדר לפני כשבוע כשטח הסגר לתנועת בעלי כנף בשל התפרצות שפעת העופות במקום. ואם לא די בכך, הבשר הובל ללא קירור ובתנאים שאינם מתאימים להובלת בשר. יצוין כי הבשר הנתפס לא הגיע מלולים נגועים במחלה, כי אם מרדיוס הניטור סביבה (שטח ההסגר).

הרכב שנתפס עם הקרטונים של הבשר. הכל הושמד (צילום:עידן לביא)
הרכב שנתפס עם הקרטונים של הבשר. הכל הושמד (צילום: עידן לביא)

שני החשודים הודו כי הבשר יועד לשימוש באחת המסעדות באזור. הם נחקרו באזהרה, והבשר הושמד בצו רופא וטרינר. על פי נוהלי העבודה של משרד החקלאות ופיתוח הכפר בעת התפרצות שפעת העופות, שטחים ברדיוס של 10 ק"מ מהמוקדים הנגועים במחלה מוגדרים כשטחי הסגר, האסורים לתנועת בעלי כנף. בתוך טווח זה מתבצעים ניטור ובדיקות בכדי למנוע במידת האפשר זליגת המחלה והתפשטותה.

הבשר המוברח (צילום: עידן לביא)
הבשר המוברח (צילום: עידן לביא)

יצויין, כי כל שינוע של בעלי כנף ובעלי חיים הנמצאים בשטחי הסגר, מתבצעים אך ורק באישור השירותים הווטרינריים של משרד החקלאות ופיתוח הכפר. כזכור, רק בשבוע שעבר הסתיימה השמדתם של כ-100 אלף הודים של חוות שביט ליד מושב אביאל, ובסוף השבוע התגלתה המחלה בלול תעשייתי גדול לגידול תרנגולות במושבה בנימינה. למרבה המזל, טרם נדבק אדם במחלה שעלולה להיות קטלנית.

אסף בכור

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות