fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שני כדורי הרגעה

השבוע שלפני משחק העונה היה לחוץ מאוד בהפועל חדרה/אולגה, עם עננה כבדה מעל המשך העסקתו של המאמן מומו ניסטל. אלא שצמד של אסי גומה, כולל שער דרמטי בדקה האחרונה, העניק לחדרה ניצחון יוקרתי על איכסל וגרם למעט שקט במערכת

הפועל חדרה/אולגה השיגה בסוף השבוע את אחד הניצחונות החשובים שלה העונה, כאשר גברה במשחק העונה, בחוץ, על הפועל איכסל בתוצאה 1:2.

אבל קדם לניצחון אחד השבועות הסוערים של המועדון בשנים האחרונות. זה התחיל עוד קודם, כאשר לאחר התיקו מול הפועל כפר קנא מוזמן מאמן הקבוצה מומו ניסטל לשיחה עם היו"ר אורן גולן, כאשר בהנהלת הקבוצה לוחצים על גולן לפטר את המאמן. ניסטל מצידו הגיע נחוש לאותה פגישה והבטיח לגולן כי יביא שש נקודות בשני המשחקים מול דלייה והפועל איכסל.

מומו ניסטל (צילום: שלומי גבאי)
מומו ניסטל (צילום: שלומי גבאי)

למרות שחלק מחברי ההנהלה עדיין צידדו בהדחתו של המאמן, החליט גולן לתת את הקרדיט לניסטל. גם לאחר הניצחון על דלייה עדיין הייתה במועדון התלבטות לגבי העסקתו של ניסטל, זאת כיוון שהאחרון הלחיץ מאוד את המערכת ובעיקר את השחקנים.

 

חלק מהם פנו מדי יום למנכ"ל הקבוצה איציק טפירו והסבירו לו כי דווקא בשבוע כל כך משמעותי, ערב משחק העונה, ניסטל אינו מביע ביטחון אלא מלחיץ את המערכת. שחקנים רבים מספרים על אימונים מבולבלים ועל חוסר ביטחון מצידו של ניסטל לקראת המשחק. "מומו נראה מוזר מאוד כל השבוע, כאילו המעמד גדול עליו", אמר אחד השחקנים. שחקן אחר הוסיף: "דווקא בשבוע כל כך חשוב הרגשנו שמומו לא איתנו וחושב רק על עצמו ועל הצלחתו. הוא הסביר לנו שגם הפסד מול איכסל לא יפגע בו כי יש לו כבר קבוצה אחרת לעונה הבאה". "היה נראה כי המשחק חשוב לכולם חוץ מניסטל", אמר גורם במועדון.

ערב המשחק הבינו בהנהלת הקבוצה כי הלחץ משפיע על השחקנים והזעיקו במיוחד את היועץ המנטאלי של הפועל באר שבע, איתן עזריה. ביום חמישי בערב עדיין היו כאלה בהנהלה שניסו לפנות לראש העירייה צביקה גנלדמן כדי שיעזור להדיח את ניסטל. גנדלמן שוחח עם גולן והשאיר את ההחלטה בידיו.

ביום שישי בבוקר הרגיש המאמן כי כל המועדון נגדו והחליט להוציא פוסט התנצלות בדף הפייסבוק בו הוא מספר על הטעויות שביצע בשבועות האחרונים. בחדר ההלבשה לפני המשחק ניסטל אומר לשחקניו: "כנראה זה המשחק האחרון שלי, אז תנצחו בשבילכם".

בסיום הניצחון הגדול באיכסל ניגש גולןם לניסטל ואמר לו: "החלטתי שתמשיך. אני מאמין בך ובדרך שלך". בתחילת השבוע הסביר גולן את החלטתו: "אני לא נוטר טינה ולא מחפש משחקי אגו. מה שעומדת מולי זה אך ורק טובת הפועל חדרה. ניסטל הצהיר בפניי לפני שבועיים כי אם הוא מביא שש נקודות בשני משחקים, הוא עולה ליגה. הוא אכן ניצח פעמיים ולכן הכדור בידיים שלו".

הפצצה של אסי גומה

וחזרה לכדורגל נטו. למשחק העונה באיכסל הגיעו 1,000 צופים, 300 מהם עשו את הדרך מחדרה. ערב המשחק, רק ארבע נקודות הפרידו בין השתיים, בשתי הקבוצות ידעו שניצחון במשחק הזה יקדם באופן משמעותי כל אחת מהן לעבר הליגה הלאומית.

חדרה אכן רשמה ניצחון משמעותי שהעניק לה הרבה מעבר לשלוש נקודות, אך במהלך המשחק התרחשו מספר אירועים בולטים במיוחד. עוד לפני השריקה הרוחות בין שתי הקבוצות התלהטו כאשר הוחלפו מספר קללות בין אנשי איכסל לאנשי חדרה. במחצית, לפי טענתם של אנשי חדרה, שחקניהם ספגו מכות משחקני איכסל כאשר בלם חדרה, אלירן חודדה, חטף אגרוף בפניו.

משך דקות ארוכות ניסו אנשי חדרה להרגיע את שחקניהם שחגגו דקות ארוכות על כר הדשא, בעוד אנשי איכסל ניסו להפריד את הכוחות ולהימנע ממגע בירידה לחדר ההלבשה.

IMG_4574
צילום: שלומי גבאי

החצי הראשון היה שייך כולו להפועל איכסל. שחקני המארחת שלטו במרכז השדה, היו מסוכנים יותר והחזיקו בכדור, אך למרות זאת ההזדמנות הראשונה הייתה שייכת לחדרה. בדקה השמינית משה בן לולו נגח לאחר הגבהה מהאגף, כשהוא ללא כיסוי שלח החלוץ כדור אותו קלט בשאר דאהר שוער איכסל.

בדקה ה-35 פאדי זיאדה חדר מהאגף למרכז תוך כדי שחלף על פני שלושה שחקנים, ומחוץ לרחבה שלח כדור מסובב לפינה הרחוקה שננעץ במשקוף של עומרי אלון.

דווקא בדקות מצוינות של איכסל ובניגוד גמור למה שהתרחש על כר הדשא, חדרה היא זו שמצאה את הרשת ראשונה. בדקה ה-41 הגבהה מצד ימין, משה בן לולו נגח, הכדור נבלם והגיע למנשה זלקה, שבחצי מסירה חצי בעיטה שלח את הכדור לאסי גומה. בשאר דאהר לא היה בשער וזה מקרוב שלח טיל לרשת באין מפריע, 0:1 חדרה.

מרגע כיבוש השער שחקני איכסל פתחו בבליץ ענק על השער של עומרי אלון. עמוק בתוך תוספת הזמן, בדקה ה-46, כדור קרן שהוגבה על ידי ענאן נסרלאדין נתקל בתוך ערבובייה שבתוכה נכלל עומרי אלון ועוד 4 משחקני חדרה, שלומי מראד היה במקום הנכון כדי לדחוק פנימה, 1:1 בהפסקה.

IMG_4565
צילום: שלומי גבאי

החצי השני היה המשך ישיר לראשון. בדקה ה-74 חדרה זכתה בכדור חופשי מרחק 23 מטרים משערו של בשאר דאהר. אסי גומה לקח את הבעיטה ובטכניקה מופלאה שלח כדור מסוכן שהיה אמור לנחות לפני השוער, אך זה ידע לקרוא את המהלך ולרדת בזמן לכדור. בדקה ה-80 רשמנו הזדמנות כפולה לזכות איכסל. אבי מלכה החליט ללכת על בעיטה מרחוק ושלח פצצה אותה הדף אלון, על הריבאונד היה זה ענאן נסרלאדין שמתוך הרחבה כשהוא לבד, שלח כדור מעל לשער.

עמוק בתוך תוספת הזמן הגיע הרגע הגדול של המשחק. שוב כדור חופשי נשרק לזכות הפועל חדרה, הפעם אסי גומה עשה זאת כמו שצריך. עם טכניקה גדולה ודיוק מושלם הצליח החלוץ לנעוץ את הכדור עמוק עמוק בתוך החיבורים ולכבוש את אחד מהשערים הכי חשובים שלו בקריירה, 1:2 ענק להפועל חדרה שהפעם עשתה לאיכסל את מה שהיא הייתה רגילה לעשות בשבועות האחרונים וזה לנצח בתוך תוספת הזמן.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות