fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שוחד, הפרת אמונים ומרמה: עובדי עיריית חדרה נשלחו למאסר

גזר דין חמור ניתן היום בבית המשפט השלום בחיפה שעוסק בתשלום שוחד אותו דרשו שני מנהלים בעירייה עבור פעילויות שונות בחוף הים בגבעת אולגה
עיריית חדרה
עיריית חדרה (צילום: שלומי גבאי)

שופטת ביהמ"ש המחוזי בחיפה דיאנה סלע גזרה היום (חמישי) על הנאשמים שלום מלכה ויהודה פרץ עובדי עיריית חדרה שהורשעו בפרשת שוחד, על פי הודאתם בכתב אישום מתוקן בהתאם להסדר טיעון, את העונשים הבאים: הנאשם מלכה, בן 59 מחדרה שימש מנהל מחלקת רכב וחניונים בעירייה והורשע בחמש עבירות של קבלת שוחד; חמש עבירות של הפרת אמונים ועבירה של מרמה במס הכנסה , נדון ל- 15 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי למשך 15 חודשים, וקנס בסך 50  אלף שקלים, או 10 חודשי מאסר תמורתו.

הנאשם פרץ, בן 60 מחדרה שימש כראש אגף מנהל שיטור ובטחון בעירייה והורשע בארבע עבירות של הפרת אמונים נדון לארבעה חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי למשך 12 חודשים, וקנס בסך 30 אלף שקלים או 7 חודשי מאסר תמורתו.

במסגרת תפקידיו היה הנאשם יהודה אחראי על 12 מחלקות, ביניהן מחלקת רכב וחניונים שבהנהלת שלום, הפיקוח העירוני, מחלקת הלוגיסטיקה, וכן תשע מחלקות נוספות וביניהן מחלקת חופים – בתחומים מסוימים. ראש אגף החופים בעירייה היה חיים ג'רבי. רפ"ק דרור גוטרוייט, שוטר במשטרת ישראל שימש סוכן משטרתי בתיק.

במספר מקרים שונים, החל מחודש יוני 2008 וכד ספטמבר, הפנה הנאשם יהודה פונים שחפצו לעשות שימוש בחוף הים בגבעת אולגה שבאחריות העירייה, לפעילויות שונות, לנאשם שלום. כל זאת עשה יהודה ללא רשות מהגורם המוסמך בעירייה ועל אף שהייתה מוטלת עליו חובה לבקש ולקבל רשות, ולמרות שידע על כך ששלום לא היה רשאי או מוסמך לטפל ועל כך שלשלום יש קרוב משפחה בעל עבר פלילי שמחזיק מזנון בחוף הים. אותם אנשים הופנו על ידי יהודה לשלום, ושלום הבהיר להם, ללא ידיעתו של יהודה, שכתנאי לאישור קיום אותן פעילויות, עליהם לשלם שוחד. בעשותו כן, נמנע יהודה מלדווח ולעדכן בעניין כל גורם בעירייה ובכלל זה את מנהל אגף החופים ואת מחלקת רישוי עסקים, למרות שהייתה מוטלת עליו חובה לעשות כן ובניגוד למקובל.

בחמישה מקרים שונים, אשר בארבעה מתוכם נותן השוחד היה הסוכן, קיבל הנאשם שלום שוחד בגין אישורים לפעילויות שונות שאותן חפצו הסוכן ואחרים לבצע בחוף הים. במקרה אחד בו ניתן לשלום שוחד על ידי  נאשם אחר אורן אור, שביצע פעולה כדי להסוות את מקורם של כספי השוחד שניתנו לו, כך שאלו ייחזו לא ככספי שוחד, אלא ככספים ששולמו בגין טובין פיקטיביים שלכאורה סופקו לנותני השוחד, בעוד הנאשמת השלישית מאיה ראם ידעה על כך ולא נקטה בעל האמצעים הסבירים למנוע את המעשים.

השופטת סלע הבהירה בין היתר כי בעניינו של הנאשם שלום מלכה לנוכח ריבוי העבירות וחומרתן, היותו עובד ציבור בתפקיד ניהולי, ומדיניות הענישה הנהוגה, מתחם הענישה לעבירת שוחד המלווה בהפרת אמונים בנסיבות של מרמה, בנסיבות העבירות, בהן באופן שיטתי הותנה שימוש במשאב ציבורי הניתן חינם אין כסף בתשלום שוחד, ובאחת מהן אף בסביבה מאיימת, הוא בין שישה חודשי מאסר לבין שנה וחצי מאסר בפועל לכל עבירה.

בעניינו של הנאשם יהודה פרץ הבהירה השופטת כי לאור בצועו ארבע עבירות של הפרת אמונים, ובשים למעמדו הבכיר כעובד ציבור, ולמדיניות הענישה הנהוגה, מתחם הענישה בנסיבות העבירות בתיק זה, דהיינו השיטתיות במעשיו, הוא מאסר בפועל לריצוי בעבודות שירות לבין שנת מאסר בפועל לכל עבירה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות