fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פארק נחל חדרה: הוצבו קשתות הגשר מעל הנחל

במבצע מורכב הוצבה הקשת העילית של גשר פארק נחל חדרה. הגשר, שיחבר את גדות הנחל, מוקם במסגרת תוכנית הפיתוח המקיפה בפארק. אביטן: "חדרה היא העיר הכי ירוקה בארץ"
גשר פארק נחל חדרה. צילום: עיריית חדרה
גשר פארק נחל חדרה. צילום: עיריית חדרה

במבצע מורכב הוצבה הקשת העילית של גשר פארק נחל חדרה, אשר ישמש לאחר השלמתו הן הולכי רגל והן רוכבי אופניים. הגשר החדש יקשר את הגדות הדרומית והצפונית של נחל חדרה, ובסיום הקמתו יהיה הפארק נגיש לציבור הרחב משתי גדות הנחל. הגשר, שאורכו כ-40 מטרים ועלותו כ-שישה מיליון שקלים, תוכנן כך שישתלב סביבתית בפארק נחל חדרה, כולל תאורה לילית מיוחדת וממוחשבת.

פארק נחל חדרה ישתרע על כ-500 דונם ויכלול שבילי הליכה ואופניים, מוקדי צפרות, פעילויות שיט ומגוון פעילויות נוספות לרווחתם של תושבי חדרה והסביבה.
גשר הפארק ישרת את תושבי חדרה והבאים בשעריה ויהווה חיבור בין שני עברי הנחל לרווחת הולכי הרגל ורוכבי האופניים. הפארק הינו ריאה ירוקה ברמה אזורית שעתידה להמשיך ולהתפתח ולהוות חלק מרצף שטחים פתוחים עירוניים בסמיכות לשכונות מגורים ואזור מלונאות ונופש. הנחל עצמו הינו נכס טבעי חשוב ויהווה בעתיד פארק ירוק לרווחת תושבי העיר והאזור עם שכיות חמדה טבעיות רבות ובתי גידול חשובים לשימור הטבע והסביבה.

הגשר הינו חלק מתוכנית פיתוח מקיפה בהובלת ובמימון המשרד להגנת הסביבה. רשות ניקוז ונחלים שרון מבצעת את הקמת הגשר, ומנכ"ל הרשות ניסים אלמון אף הגיע על מנת לעמוד מקרוב אחר הפעילות המורכבת של הנפת הגשר מעל הנחל. בשטח נכחו גם נציגי החברה הכלכלית חדרה המובילה את פיתוח הפארק.

לדברי מנכ"ל החברה הכלכלית, עו"ד חגית גולני, הקמת גשר הפארק הינו שלב חשוב בתוכנית המקיפה לפיתוח הפארק, הכוללת פיתוח טיילת, שבילים להולכי רגל, שבילי רכיבה על אופניים, מתקני משחקים, פינות מנגלים, גינון ועוד. לדברי גולני, "בפארק נחל חדרה גם עובר נחל והוא גם על רצועת החוף. השילוב הזה ביחד עם הפיתוח הצפוי יהפכו את הפארק לאחד היפים בארץ".

ראש העירייה אביטן הדגיש כי, "חדרה, הינה העיר הירוקה ביותר בארץ. מתוך שטח שיפוט של כ-54 אלף דונם, 30 אלף דונם לפחות יישארו גם בעתיד שטחים פתוחים ירוקים. חדרה שמה לעצמה למטרה להיות עיר ירוקה לא רק בסיסמאות, אלא במעשים ובקידום נושאים של איכות הסביבה בשיתוף התושבים ולמענם".

העבודות להקמת הגשר
מבצע מורכב. העבודות להקמת הגשר (צילום: דוברות העירייה)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות