fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ספרייה ניידת החלה לפעול בחדרה

בשיתוף בנק הפועלים ועמותת "ספרי מפתח" החלה לפעול בחדרה ספרייה ניידת, אשר תגיע אל ילדים ובני נוער בשכונות העיר
ילדים נהנים מהספרייה הניידת
ילדים נהנים מהספרייה הניידת. צילום: דוברות עיריית חדרה)

בשיתוף העירייה עם בנק הפועלים ועמותת "ספרי מפתח" החלה לפעול בחדרה ספרייה ניידת, אשר תגיע אל ילדים ובני נוער בשכונות העיר. השקת הפרויקט התקיימה השבוע במעמד ראש עיריית חדרה חיים אביטן, יו"ר בנק הפועלים יאיר סרוסי ומנכ"לית עמותת "ספרי מפתח" אור קוראל. ראש העיר אביטן הודה לבנק הפועלים על שיתוף הפעולה ועל תרומתם לקידום פרויקטים קהילתיים בעיר. בין היתר תרם בנק הפועלים להפעלת הספרייה הניידת באמצעות עמותת "ספרי מפתח", במסגרת פרויקט "תקרא תצליח", ובנוסף תרם גם לקייטנת "דן חסכן" המופעלת על-ידי העמותה לתרבות הפנאי של עיריית חדרה.

עוד השתתפו בהשקת הפרויקט, מנכ"ל הקרן לפיתוח חדרה עו"ד תמר בלום, מנכ"ל העמותה לתרבות הפנאי שלמה בוזגלו, יו"ר עמותת "ספרי מפתח" ארנון כץ, מנכ"ל יורוקום מוטי אלמליח (חבר הנהלת "ספרי מפתח"), ג'מאל מחאמיד מנהל סניף בנק הפועלים חדרה.

ילדים נהנים מהספרייה הניידת
ילדים נהנים מהספרייה הניידת. צילום: דוברות עיריית חדרה)

לדברי ראש עיריית חדרה, "ייחודו של הפרויקט בכך שהוא מגיע לכל שכונה ולכל ילד, גם ילדים שבדרך כלל אינם מגיעים לספריות העירוניות, ובכך מאפשר להם להיכנס לעולמה של המילה הכתובה. אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם בנק הפועלים ועם עמותת ספרי מפתח בפרויקט חשוב זה המעודד קריאה והרחבת אופקים לילדי חדרה".

לילדים שקיבלו בהתלהבות את הספרייה הניידת אמר ראש העיר: "ההרשמה לספרייה היא צעד ראשון וחשוב לאהבת הקריאה והרחבת הידע. מי ייתן שאהבת הקריאה תפעם בכם מעתה ועד עולם".

הקשר עם עמותת "ספרי מפתח" התחיל כאשר עמותה זו פעלה להקמת ספרייה קהילתית בגבעת אולגה (בבית ספר "גבעול"), בשיתוף הקרן לפיתוח חדרה, והיא עדיין תומכת בפעילות זו. הקשרים הטובים עם העיר ועם הקרן לפיתוח הביאו כאמור לתרומה של משאית ענקית מצוידת בספרים ובמחשוב, במחצלות ופופים.

הספרייה הניידת תפעל במהלך החופש הגדול ובתקופת שנת הלימודים, לאחר שעות הלימוד ועד שעות הערב. הספרייה תפעל (ללא תשלום) במתחם קריאה פתוח עם עגלות ספרים, פופים ומחצלות, בגני שעשועים ובפארקים העירוניים ותציע מגוון ספרים לילדים, נוער ומבוגרים בעברית, אנגלית, רוסית ואמהרית. החל מספטמבר תפעל המשאית 5 ימים בשבוע ותגיע לשכונות גבעת אולגה (אזורים), פאר, גני אלון, גזית. במשאית תהיה ספרנית שתסייע לילדים בבחירת הספרים. לילדים ייפתח כרטיס קורא והם יהיו מנויים בספרייה, מנוי התופס גם ברשת הספריות העירוניות בחדרה.

בנוסף יתקיימו פעילויות נוספות לעידוד הקריאה, כמו סדנאות כתיבה, מפגשי סופרים, שעות סיפור ועוד. בימי הגעתה לשכונות תבקר הספרייה הניידת גם בארבע מועדוניות של אגף הרווחה, על מנת לקיים פעילויות תרבות ותוכן גם בקרב ילדי המועדוניות.

יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים יאיר סרוסי: "פרויקט הספרייה הניידת של "תקרא תצליח" מאפשר לילדים ולנוער להתוודע לחוויית הקריאה באופן יוצא מן הכלל, תוך היצע של שפע ספרותי, חברה מהנה, ספרנים ידידותיים ופעילויות העשרה. אין ספק כי פרויקט זה יהווה תרומה משמעותית ליצירת מודעות ולעידוד קריאה בקרב קהל זה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות