fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"נזק בלתי הפיך לשלטון החוק"

בית המשפט השלום בחדרה, יצא השבוע בביקורת חסרת תקדים על עיריית חדרה שלא אכפה את החוק והתירה למזנון "מול המשפט" בתוך העירייה לפעול ללא רישיון במשך חמש שנים. השופט: "מעשי העירייה הוא בבחינת 'מתן הנחות' למבצעים עבירות במבנה העירייה, ולפגיעה כזו בעקרון השוויון". העירייה:"מדובר במקרה ישן. אנו לומדים את הפרטים ונגיב בהתאם"
עיריית חדרה
עיריית חדרה (צילום: שלומי גבאי)
עיריית חדרה (צילום: שלומי גבאי)

בית משפט השלום בחדרה  קיבל את בקשת המדינה, ונתן צו האוסר ניהול המזנון שבבניין עיריית חדרה ללא היתר זמני או רישיון עסק כחוק. עם זאת, דחה את כניסת הצו לתוקף עד 18 לאפריל 2013.  כמו כן אסר בית המשפט מכירת משקאות אלכוהוליים בעסק, ודרש הפקדת ערבות כספית להבטחת העמידה בתנאים.

השופט נאסר ג'השאן, הביע ביקורת חריפה על התנהלותה של עיריית חדרה בכל הנוגע לעסק המתנהל בבניין העירייה, תוך שקבע כי העירייה חטאה ולא קיימה תפקידה כראוי.

בית המשפט קבע שמשטרת ישראל צודקת. השופט ג'השאן כותב: מדובר במקרה חריג 'הדוקר את העין' ומסב נזק בלתי הפיך לשלטון החוק ואימון הציבור בעקרון שלטון החוק.
המזנון מתנהל במבנה עיריית חדרה המופקדת על אכיפת דיני רישוי עסקים ברחבי העיר ללא רישיון עסק. המזנון מתנהל מול בית משפט השלום בחדרה, אליו מגיעים מדי יום ביומו נאשמים בעבירות בגין חוק רישוי עסקים.

"ניתן רק לדמות מה עובר על נאשמים בעבירות לפי חוק רישוי עסקים, כאשר ייוודע להם כי המזנון המתנהל בעיריית חדרה, ממש במבנה העירייה אל מול בית המשפט … מתנהל מזה יותר מחמש שנים ללא רישיון עסק, ואגב הפרתן (לכאורה) של הוראות פקודת העיריות.. התמונה, העוברת במחשבתו של כל מי שנחשף לעובדות, מובילה לפגיעה קשה בשלטון החוק, ובשיווין בפני החוק.

"ניהול העסק מסב נזק בלתי הפיך לשלטון החוק. העסק מתנהל באחד מסמלי שלטון החוק והאמון על אכיפתו, בכל הנוגע לרישוי עסקים תחת עינה הפקוחה של מחלקת רישוי עסקים שלא פעלה משך שנים על גבי שנים כנגד מפרי החוק, לכאורה. אם לא די בכך, פקחי העירייה, שעלו למשרדיהם, ראו יום ביומו כיצד מתנהל בבניין העירייה מזנון בלתי חוקי בניגוד לחוק רישוי עסקים. ועוד, המזנון מתנהל, כאמור, מול סמל אחר מסמלי שלטון החוק (בית המשפט), ואף מכונה 'מול המשפט'. לטעמי, ניהול העסק במתכונת הנוכחית מתוך מבנה העירייה, מול בית המשפט, מזכירה היא את האמירה: 'ועוד ראיתי תחת השמש מקום המשפט שבה הרשע ומקום הצדק שבה הרשע' (קהלת ג, טז)".

עוד הוסיף השופט  ג'השאן: "בית המשפט אינו יכול לתת ידו להפרה כה גסה של הוראות החוק על ידי  המשיבים ועל ידי עיריית חדרה, שלדאבון הלב, חטאה ולא קיימה את תפקידה כראוי. מעשי העירייה הוא בבחינת 'מתן הנחות' לעבריינים (לכאורה) המבצעים עבירות במבנה העירייה, ולפגיעה כזו בעקרון השוויון ובעקרון שלטון החוק, אין בית המשפט יכול לתת יד.

"לא מופרך להעריך כי רובו של הציבור הרחב יפרש את העובדות הנגלות לעיניו באופן שהעלמת העין מן המשיבים, נעשתה, לכאורה, דווקא מכיוון שהינם ממוקמים בבניין העירייה ומספקים לעובדיה שירותים, ומכאן, ועד לתחושת הציבור כי לא כולם שווים בפני החוק ולא כולם כפופים לו, וכי העירייה אינה אוכפת על המשיבים….. את דיני רישוי עסקים….משיקולים זרים, הדרך היא קצרה. תופעה מעין זו יש לשרש ולגדוע באיבה, ויפה שעת אחת קודם".

התיק נוהל על ידי עו"ד גלעד גפן, תובע רישוי עסקים מחוז חוף במשטרת ישראל, בסיוע פרקליטות מחוז חיפה (אזרחי).

מלשכת מנכ"ל העירייה נמסר בתגובה: "מדובר במקרה ישן. אנו לומדים את הפרטים ונגיב בהתאם".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות