fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משחק שליטה

90 הדקות המכריעות של העונה הולידו דרבי בין גבעת אולגה להפועל חדרה. הראשונה נאבקת על מקום בפלייאוף, השנייה מחפשת נקמה ובעיקר להרוס ליריבה העירונית. האוהדים לא יכולים לחכות, וצפוי קרב חם במיוחד גם נוכח מצבן הניהולי של שתי הקבוצות והנסיונות של העירייה לבצע מהפכה בכדורגל העירוני
שחקני אולגה חוגגים. דרבי בחדרה (צילום: שלומי גבאי)
שחקני אולגה חוגגים. דרבי בחדרה (צילום: שלומי גבאי)

הגענו לישורת הבאמת אחרונה. מחזור סיום של העונה הסדירה. הפועל חדרה כבר הבטיחה הישארות בליגה, מ.ס. גבעת אולגה רוצה כרטיס לפלייאוף. דרבי, לאחת יש רק מה להפסיד, לשנייה יש רק מה להרוויח.  אם לפני חודש נראה היה כי המשחק הזה חשוב בעיקר להפועל חדרה, שנאבקה בתחתית ואולגה הייתה כבר עם רגל וחצ בפלייאוף, הרי שבעקבות השבועיים האחרונים זה התהפך.

כעת כאמור אולגה חייבת ניצחון בכדי להיות בחמישייה הראשונה ואילו חדרה באה בעיקר על מנת להרוס ליריבתה העירונית את חלום הפלייאוף ואולי לנקום על התבוסה הביתית 4:0 בסיבוב הראשון.

לפני 90 הדקות הכי חשובות של העונה, נגענו במספר נקודות מפתח שישיפעו בצורה ישירה או עקיפה על המשחק והתוצאה. הנהלה אחת במהלך החודשים האחרונים מדברים, בעיקר בעיריית חדרה, על הרצון לבצע איחוד בין שני המועדונים בעיר. אבל לפחות אצל גורמים כאלה ואחרים בשתי ההנהלות אומרים בדיוק את ההיפך וטוענים כי אין שום קשר, והאיחוד בכדורגל בחדרה יקרה רק לאחר שיהיה שלום בין ישראל לפלשתינאים.

בחדרה אמרו השבוע: "איך אפשר לעשות איחוד כאשר בצד של אולגה יש כאלה ששונאים אותנו? מה הם מצפים, שניתן להם מחלקת נוער ראויה ומהצד השני נקבל אותם עם קבוצת בוגרים שרק שחקנים בודדים משם שייכים ת'כלס לקבוצה?". גם באולגה, לא רק שלא ממהרים להסכים לאיחוד עם חדרה, אלא אפילו מתגאים בניהול שלהם העונה וגם בהצלחה המקצועית. בסביבתו של בעלי אולגה, מאור פחימה, שומעים את רחש הקהל המקומי שמתנגד לחלוטין לאיחוד בין הקבוצות.

בניגוד לאנשי חדרה, ראשי אולגה לא נפגשו בצורה רשמית עם אותם גורמים מהעירייה, וזה מאוד הפריע להם, שלא לומר העליב אותם. בניגוד לשנים עברו, דווקא העונה ובזמן ניהולו של מאור פחימה באולגה, ישנה מערכת יחסים מצוינת בין שתי ההנהלות. השניים הסכימו ביניהם כי ישוחק משחק ספורטיבי והטוב ינצח, ללא קשר לשאלה מי תצטרך את הנקודות.

בזמנו חשבו באולגה כי המשחק הזה יהיה חשוב דווקא להפועל חדרה במאבק ההישארות. אבל לאחרונה דווקא חדרה עשתה את העבודה עם חמש נקודות בשלושת המשחקים האחרונים ואילו אולגה השיגה רק שתי נקודות בשלושת המחזורים האחרונים. חדרה אומרים כי אכן הקבוצה לא צריכה את הנקודות מבחינת המיקום בטבלה, אבל תרצה לסיים את העונה עם ניצחון ובעיקר להפריע ליריבתה העירונית. בנוסף, שחקני חדרה זוכרים את עשרת הימים האחרונים, כאשר ספגו מספר ביקורות על חוסר ספורטיביות, והם ירצו להוכיח שהם ספורטאים לכל דבר.

סיבה נוספת שמדרבנת את שחקני חדרה היא העובדה שהמשחק בסיבוב הראשון הסתיים ב-4:0 מוחץ לזכות אולגה, ובחדרה כאמור מחפשים לנקום. מאמן חדרה, רון קלר, אמר לקראת המשחק: "אנחנו מגיעים כאנדרדוג כי אולגה בעונה ענקית ומגיעות הרבה מחמאות לצחי אילוז. הקבוצה מצליחה הרבה מעבר לציפיות וחבל שהדרבי יכול להכריע את רצונם להיות בפלייאוף. אני מקווה שהם יגיעו לאן שהם רוצים, אבל אנחנו חושבים על עצמנו ורוצים לסיים את העונה בצורה טובה".

אין ספק שאם יש עניין אמיתי במשחק הזה , הוא סביב הקהל. הפועל חדרה ממשיכה להתבסס על אותו קומץ אוהדים קטן, אבל איכותי, שמגיע למשחקי הקבוצה גם אם היא בצמרת וגם אם היא בתחתית. אחד האוהדים המוכרים יותר של הקבוצה, גבי כהן המכונה 'השרוף', מתייחס למשחק: "על הנייר אולגה טובה יותר, אבל לאור התוצאות האחרונות יש סיכוי שווה לשתי הקבוצות. יש סיכוי שנשמח אחרי המשחק, בגלל שהם בלחץ. צריך להבין שאנחנו לא מתעסקים בנקמות אלא רוצים לנצח בכל משחק ובמיוחד בדרבי, שזה יוקרתי כפליים".

אוהדי אולגה, בניגוד לקבוצתם, עברו שינוי מהותי בשנה האחרונה, כאשר הוקם ארגון אוהדים רשמי: "ארגון אוהדי מ.ס. עדי גבעת אולגה". הארגון תפס תאוצה רבה ומאות אנשים כבר הצטרפו אליו. דבר נוסף שביצע הארגון בחודש האחרון זה להעביר הוראה כי לא יהיו יותר קללות במגרשים. ההוראה החדשה די הפתיעה אוהדים ותיקים ואחרים של המועדון, אבל ראשי הארגון היו נחרצים וציינו כי מי שיקלל במגרש, יורחק מיידית מהארגון.

האוהדים של אולגה התייחסו גם לרצון העירייה לאיחוד והיו נחרצים: "לגבי האיחוד, ההתנגדות שלנו היא נחרצת. חשוב להבהיר שזה לא נובע משנאה להפועל חדרה. אומנם יש יריבות עירונית וספורטיבית בעיר, אבל לדעתנו אם היריבות הייתה מנווטת נכון על ידי הגורמים למעלה, העיר הזאת הייתה מרוויחה בגדול וכל משחק דרבי היה הופך לחגיגה ספורטיבית מרתקת. לנו בתור ארגון חשוב להבהיר שהזהות שלנו היא ערך עליון. נולדנו להיות אוהדי אולגה".

שחקני אולגה חוגגים. דרבי בחדרה (צילום: שלומי גבאי)
שחקני אולגה חוגגים. דרבי בחדרה (צילום: שלומי גבאי)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות