fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנשה: פארק עירון יוצא לדרך

שיתוף פעולה אזורי. אילן שדה. צילום: מועצה אזורית מנשה
שיתוף פעולה אזורי. אילן שדה. צילום: מועצה אזורית מנשה

המועצה האזורית מנשה השלימה את תכנון פארק התעשייה עירון, לאחר אישור כל הגורמים ובכלל זה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה. השבוע חתמו ראש המועצה האזורית מנשה, אילן שדה, ומהנדסת הוועדה לתכנון ובנייה מנשה אלונה, אדריכלית לאה פרי, על התוכניות והללו נשלחו לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה להפקדה, לפני אישור סופי של התוכניות.

פארק התעשייה עירון, המשותף לשש רשויות מקומיות יהודיות וערביות באזור השרון הצפוני וואדי ערה, מוקם ביוזמת ראש המועצה האזורית מנשה, אילן שדה. בבסיס הקמת הפארק עומד שיתוף פעולה יהודי–ערבי ייחודי, ושותפות להקמתו רשויות יהודיות (מועצה אזורית מנשה ומועצה מקומית חריש) לצד רשויות ערביות שלאורך ואדי ערה (עיריית אום אל פחם, מועצה מקומית כפר קרע, מועצה מקומית בסמ"ה ומועצה מקומית ערערה). מדובר באזור שבעבר אירעו בו אירועים על רקע לאומני, ובשנים האחרונות פועלת המנהיגות המקומית באזור לקידום היחסים בין האוכלוסייה הערבית והיהודית. תכנון הפארק נעשה על ידי האדריכל ערן מבל. פרי ציינה כי השטח שנבחר, בין המרכז האזורי מנשה לצומת ברקאי, ממוקם בצמוד למערכת תחבורה ראשית במדינה: מחלף עירון בכביש 6, כביש 2, כביש 65 ורכבת ישראל. מיקום הפארק נבחר בהתאם לתוכנית אב לפיתוח ואדי ערה. השטח הכולל של הפארק הוא 1085 דונם, והשטח המיועד לבינוי שטחי תעשייה ומסחר הוא 628 אלף מ"ר ועוד כ-15 אלף מ"ר המיועדים למבני ציבור.

שיתוף פעולה אזורי. אילן שדה. צילום: מועצה אזורית מנשה
שיתוף פעולה אזורי. אילן שדה. צילום: מועצה אזורית מנשה

על אף שהפארק נמצא בשטחה של המועצה האזורית מנשה, הארנונה תחולק בין הרשויות על פי גודל כל רשות זאת לעומת פארקי תעשייה משותפים אחרים בהם הרשות המקומית  לה שייכים השטחים נהנית מכ-50 אחוז מההכנסות בגין ארנונה. אזור התעשייה תוכנן תוך שמירה על השטחים הפתוחים והשטח המיועד אף הוקטן לצורך הסטת תוואי נחל עירון, ושמירת מסדרון אקולוגי למעבר בעלי חיים.

אילן שדה ציין: "יזמנו את הקמת הפארק האזורי בכדי לספק מקורות פרנסה רבים לתושבי המועצה והאזור, יהודים וערבים, להגדיל את הכנסות הרשויות השותפות מארנונה ובכך להמשיך את תנופת השגשוג במועצה ובאזור שלנו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות