fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מ"מ ראש עיריית חדרה מנע פתיחת שדרות מינסוטה לתנועת רכבים

שדרות מינסוטה (צילום: שס המתחדשת חדרה)

רחוב התנאים בגבעת אולגה, מורכב משני רחובות ללא מוצא וביניהם הפרדה. עיריית חדרה ניסתה לקדם לפני כשנה, את הסרת ההפרדה ולפתוח את הרחוב לתנועה שוטפת. חלק מתושבי האזור התנגדו וטענו כי כבר היום ישנה מצוקת חניה קשה באזור, ופתיחת הרחוב צפויה להחמיר עם פתיחת השדרה משני צידיה.

במכתב ההתנגדות ששלחו תושבי הרחוב לוועדה לתכנון ובניה נכתב: "מצב הרחוב בכי רע, רחוב צר מאוד ללא מדרכות שבו מצוקת חניה קשה מאוד. מעבר לכך קיימים באזור מספר מוסדות ציבור כגון, ישיבת ובית המדרש "תפארת מוהר"ן" בראשותו של הרב אליהו בן חיים שליט"א, מרכז 'מיתר נירים' ו'מרכז עוגנים' של אגף הרווחה. כל אלה מכבידים מאוד על מצוקת החניה. מי שחשב על הרעיון, לא נתן דעתו על הצורך במדרכות ובמציאת פתרון למצוקת החניה של דיירי הרחוב במידה ויפתח. טוב יעשו חברי הוועדה אם יסללו מדרכות מבלי לפתוח את הרחוב".

שדרות מינסוטה (צילום: שס המתחדשת חדרה)
שדרות מינסוטה (צילום: שס המתחדשת חדרה)

בוועדה לתכנון ובניה לאחר שמיעת התנגדותם של תושבי שכונת גבעת אולגה, אמר המשנה לראש העיר וחבר הועדה לתכנון בועז ביטון, כי הוא מבקש להשהות את הדיון על מנת לצאת לסיור במקום ולראות מקרוב את טענות התושבים. עוד אמר ביטון בוועדה: "כתושב שנולד וגדל בשכונת גבעת אולגה, ובילה בתור ילד שעות רבות בשדרת מיניסוטה, אין טעם ואין הגיון לגזול מילדי השכונה את מרחב המשחקים. מדובר בשדרת אורך עם כבישי רוחב כשמרחב המוגן של הילדים ללא כבישים הוא מרחוב ה' באייר עד רחוב השופטים (דן ויליאם) ופתיחת רחוב התנאים, תגזול את מרחב המחיה של ילדי השכונה".

בסיור שנערך לפני מספר שבועות השתתפו ביטון, מהנדס העיר נועם גרייף, אדריכלית העיר ליטל שלף דורי, סמנכ"ל העירייה משה ביטון, מנהלת מינהלת גבעת אלגה נינה יוספיאן, צוות מקצועי נוסף ותושבי הרחוב. במקום התקיים דיון פורה ובעצה אחת של ביטון, גרייף ומשה ביטון סוכם כי רחוב התנאים לא יפתח לתנועה, שיפוץ שדרות מיניסוטה ימשך כרגיל גם באזור זה, וימצאו פתרונות חניה באזור. בועדה לתכנון ובניה שהתקיימה לפני כשבועיים, הוחלט פה אחד כי רחוב התנאים לא יפתח לתנועה ומרחב המשחקים של ילדי השכונה לא יפגע.

מעיריית חדרה נמסר: "בעקבות פניות רבות של תושבי השכונה לעיריית חדרה בבקשה לשפר את נגישות התחבורה, נבחנה האפשרות לחבר בין שני חלקיו של רחוב התנאים באמצעות חציית שדרות מינסוטה. התוכנית עלתה לדיון בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, והוגשה לה התנגדות. בעקבותיה הוחלט לסייר שוב באזור. לאחר שמיעת ההתנגדויות ובחינה מחודשת של הנושא, החליטה הועדה המקומית שלא לאשר את תוכנית החיבור ולהותיר את שדרת מיניסוטה המחודשת כמרחב רציף. בד בבד ייבחנו אפשרויות לפתרונות נקודתיים לנושא החניה ברחובות הסובבים את השכונה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות