fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"לא צריכים מהפכה גדולה -צריכים מודעות"

תוכניות הבנייה לא מרשימות את תושבי גבעת אולגה. מספר צעירים החליטו להקים קבוצת פייסבוק, "מאירים את גבעת אולגה", שכבר צברה 1500 חברים. עכשיו לפעילות הוצמד גם שיר מחאה של תושב השכונה, נהג המשאית, אחיעם יחידומוב. הכתבה ביום שישי ב"חדשות חדרה"
שער חדרה 22.8
לחצו על השער ועברו למהדורה הדיגיטלית

"לאורך ההיסטוריה הוכח שהמהפכות הכי גדולות בעולם התחילו משירי מחאה. לך תדע, אנחנו לא צריכים מהפכה גדולה, אנחנו צריכים מודעות. אולי השיר הזה יעזור". כך אמר השבוע תושב גבעת אולגה, אחיעם יחידומוב, שכתב שיר מחאה לנוכח מצבה של השכונה, ובתקווה לשינוי. השיר נקרא "שני חלקים בתוך השלם", גרסת מחאה על פי הלחן של שירו המוכר של אלון אולארצ'יק.

יחידומוב, בן 32, נשוי ואב לשניים, עובד ביום יום כנהג משאית בחברת "עוגן הזוהר" בקיסריה. התחביב המרכזי שלו הוא מוזיקה. לפני מספר חודשים הוא פתח יחד עם עוד מספר צעירים תושבי גבעת אולגה את קבוצת הפייסבוק "מאירים את גבעת אולגה". הקבוצה נפתחה מתוך מטרה לשים סוף למה שהם מכנים "ההזנחה הפושעת" בשכונה. נראה כי שיר המחאה הנוכחי, שעלה רק בתחילת השבוע לרשתות החברתיות, הוא צעד ראשון משמעותי של החבורה הצעירה. בגרסה שלו ל"שני חלקים בתוך השלם", הוא כותב ושר: "12,000 איש מוזנחים, חצר אחורית של העיר הגדולה, מהמורות ובורות בכבישים, 30 שנה כלום לא השתנה, רוצים מהפכה בתוך השכונה", אמורות לעשות משהו לקברניטי העיר, ובטח לתושבי השכונה האחרים. בפזמון הוא שר: "הנה אנחנו והנה הם", ומדגיש אולי יותר מכל את ההרגשה של תושבי אולגה אל מול תושבי חדרה והנהלת העיר.

יחידומוב, אגב, לא נולד באולגה. הוא נולד בשכונת אזורים, אבל למד בבית הספר "אור לטף" בשכונה, מתגורר בה בשנים האחרונות ואף היה מנהל קבוצת הכדורגל מ.ס. גבעת אולגה. אגב, כאוהד הקבוצה הוא גם כתב לה מספר שירים בעקבות שתי עליות ליגה.

כתב: אסף בכור

שער חדרה 22.8
לחצו על השער ועברו למהדורה הדיגיטלית

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות