fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כפר הים: כתבי אישום וצווי הריסה

הגיזרה בין דיירי כפר הים למלון רמדה הנעול מתחממת בעקבות כוונת העירייה להוציא צווי הריסה ולהגיש כתבי אישום נגד הדיירים בגין חריגות בנייה * בכפר הים מאשימים את העירייה: "מתייחסת לאספן ותורג'מן כאל גורמים המורמים מחוק"
כפר הים ומלון רמדה. בשבוע הבא יתקבל היתר מחודש? (צילום: שלומי גבאי)
כפר הים ומלון רמדה. בשבוע הבא יתקבל היתר מחודש? (צילום: שלומי גבאי)

הגיזרה בין דיירי כפר הים למלון רמדה הנעול מתחממת בעקבות כוונת העירייה להוציא צווי הריסה ולהגיש כתבי אישום נגד הדיירים בגין חריגות בנייה * בכפר הים מאשימים את העירייה: "מתייחסת לאספן ותורג'מן כאל גורמים המורמים מחוק"

בשבוע הבא אמורה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לדון בבקשה המחודשת להיתר של מלון רמדה במערב חדרה. כזכור, ההיתר שניתן למלון בוטל על ידי ועדת ערר מחוזית, שקבעה כי על בעלי המלון להגיש היתר חדש בהתאם לנתונים הקיימים של המלון.

גורם הבקיא מאוד בפרטים אמר השבוע: "סביר להניח שהבקשה תאושר, ושוב דיירי כפר הים יתנגדו ושוב הנושא יגיעו לוועדת הערר".

נכון להיום המלון סגור, ולמעלה מ~100 עובדים שכבר גויסו לעבודה בו פוטרו, כאשר חלקם ממתינים לקבלת היתר מחודש כדי לחזור לעבודה.

כפר הים ומלון רמדה. בשבוע הבא יתקבל היתר מחודש? (צילום: שלומי גבאי)
כפר הים ומלון רמדה. בשבוע הבא יתקבל היתר מחודש? (צילום: שלומי גבאי)

אלא שהמלחמה בין בעלי המלון, ובעיקר היזם עודד תורג'מן מחברת אמירי גן, לבין דיירי כפר הים, הגובלים במלון, הולכת ומחריפה. בין הצדדים קיים נתק, כאשר מצד אחד יש האומרים כי "אם תורג'מן היה משלם לדיירי כפר הים 3.2 מיליון שקל כפי שהם רצו, לא היו מתנגדים לשום דבר". מצד שני יש הגורסים כי "האינטרס של הדיירים הוא שיהיה מלון, שרק יביא לפיתוח האזור. היה ברור שיקום מלון, אבל אף אחד לא דיבר על אולמות אירועים".

הצלע השלישית במלחמה, בעל כורחה אולי, היא עיריית חדרה. הסיבה: בשבועות הקרובים אמורים לצאת צווי הריסה כנגד מספר מבנים בכפר הים בטענה כי נבנו בניגוד לחוק, ובמקביל אמורים להיות מוגשים כתבי אישום מול בעלי אותם מבנים.

על פי הידוע ל"חדשות חדרה", בבדיקות שבוצעו במקום התגלו חריגות בנייה. מדובר על מחסנים שהוסבו לדירוניות, על 2 דירות שהקיר ביניהן בוטל והן אוחדו לדירה אחת, על "השתלטות" של שטחים ציבוריים (בין היתר על חדר מכונות גדול הרבה יותר מהתכנון), על מסעדה שפועלת בניגוד להיתר וללא רשיון עסק ועל הספא ש"סובל מבעיות חשמל ומסוכן לציבור".

גורם בכיר בכפר הים אמר השבוע: "לא ייאמן איך העירייה לא מתביישת לתפוס צד בצורה כה בוטה. נראה כאילו עודד תורג'מן הוא יקיר העיר חדרה. מאפשרים לו לעשות מה שהוא רוצה, ומצד שני מפעילים לחץ בצורה ברורה. אבל זה לא יעזור להם. הם שוכחים שמי שבנה את כפר הים היא חברת אספן, שהיא למעשה בעלת המלון. אם יש חריגות, חברת אספן אחראית, ובחוזה איתה כתוב בבירור כי היא גם תדאג לפיצוי על כל נזק שייגרם אם וכאשר יעלו טענות בנושא".

בעיריית חדרה מגחכים נוכח הטענות ואומרים כי הבדיקות והמדידות בכפר החלו כבר בשנת 2014, האנשים האמורים הוזהרו, אפילו המשטרה מעורבת בעניין, וכל זה הרבה לפני שנושא המלון היה רלוונטי.

מורמים מחוק?

בתגובתה הרשמית מסרה חברת כפר הים: "בפנינו עוד פרק שראוי להיחקר בהקדם על ידי רשויות החוק, ואין לנו ספק כי לא רחוק היום ויורם המסך מעל השיקולים שהשפיעו על שיקול דעתם והתנהלותם של גורמים בכירים המעורבים בפרשת המלון בכפר הים.

במשך כל השנים האחרונות מתבצעות על ידי יזם המלון עודד תורג'מן עבירות בנייה חמורות בבניית המלון, לנגד עיני העירייה, והיא לא רק שלא הפעילה את סמכותה על פי דין לעצור את העבודות אלא נלחמה ביחד עם יזם המלון לאפשר לו להמשיך ולפעול שלא כדין לפי היתרי בניה פגומים מהיסוד.

עיריית חדרה לא פעלה כאשר בוצעה על ידי יזמי המלון בניה של אולמות אירועים לא חוקיים, כאשר הוספו קומות ללא היתר, כאשר נהרסו שטחים פרטיים של החברה בתוך מתחם המלון, כאשר נוסרו קורות עד כדי סיכון חיי אדם. ביחס לכל אלה הפגינה העירייה שוויון ונפש ואף עידוד. היא התייחסה ומתייחסת לאספן ותורג'מן כאל גורמים המורמים מחוק, והרשאים לעשות ככל העולה על רוחם.

והנה עתה, לאחר שהיתר הבניה בוטל, ולאחר שהובהר לה בהחלטת ועדת הערר ובדיון בבית המשפט כי עליה ועל היזם לפעול כדין, מבקשת העירייה להסיט את האש ומעל גבי העיתון מעלה טענות שונות ומשונות בטלות בששים וחסרות כל בסיס כנגד הבניה במתחם כפר הים, שנבנה לפני 18 שנה על ידי חברת אספן עצמה. לא ניתן שלא לתמוה על עיתוי הפנייה ותוכנה, זאת כאשר עד לשנה האחרונה בין דייריו של מתחם כפר הים נמנה כבוד ראש העיר מר צביקה גנדלמן עצמו.

יש לראות בחומרה יתירה את העובדה שעירייה עושה שימוש בסמכויותיה במטרה להתנכל ולהתאנות למי שבמשך שנים התריעו כנגד הפגיעה החמורה בשלטון החוק בביצוע בנייה המלון בכפר הים וטענותיהם הסתברו כמוצדקות.

חשוב לזכור כי מתחם כפר הים נבנה ושווק על ידי חברת אספן, עצמה וממילא מלוא האחריות לגבי הבניה במתחם חלה עליה בלבד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות