fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: צעירות שקבלו פטור יוכלו לשרת בצה"ל

מרכז הצעירים מפעיל תוכנית הכשרה ייחודית של עמותת "בת עמי" המיועדת לצעירות שקיבלו פטור משירות אך מעוניינות להתגייס או להשתלב בשירות לאומי ולקחת אחריות על עתידן
נבחרת צל"ש חדרה
נבחרת צל"ש חדרה (תמונה באדיבות עיריית חדרה)

קבוצת צעירות מחדרה התגייסו לאחרונה לצה"ל, וזאת לאחר שעברו את תוכנית ההכשרה צל"ש במסגרת פעילות מרכז הצעירים העירוני "נתיב". התוכנית מאפשרת גיוס לצה"ל גם עבור צעירות שקיבלו פטור מהשירות או לחילופין שירות לאומי.

נבחרת צל"ש חדרה
נבחרת צל"ש חדרה (תמונה באדיבות עיריית חדרה)

תוכנית צל"ש מיועדת לצעירות, בגילאי 17.5-22, המעוניינות לקחת אחריות על עיצוב עתידן, לרכוש מקצועי, להשתלב בצבא, בשירות לאומי או עבודה, לחוות וללמוד. התוכנית מופעלת במרכז הצעירים העירוני "נתיב", על-ידי עמותת "בת עמי" ובשיתוף עיריית חדרה, משרד הרווחה, הביטוח הלאומי וצה"ל.

התוכנית מספקת לצעירות מענים המאפשרים את השתלבותן הנורמטיבית בחברה הישראלית, בשירות ובתעסוקה. מטרת התוכנית הכשרה והכנת נערות שצה"ל פוטר משירות, לגיוס והשתלבות בצבא או בשרות לאומי, וכן הוצאת הנערות ממעגלי האבטלה והמצוקה האישית, המשפחתית והחברתית והכנתן לחיים בוגרים ועצמאיים.

התוכנית כוללת פיתוח מקצועי והעשרה, הכשרה מקצועית במקצוע טכנולוגי מבוקש בצבא ובשוק החופשי, הקניית ידע כללי, השלמת השכלה, העשרה חברתית/תרבותית; פיתוח מיומנויות חברתיות, תקשורת בין-אישית, תהליך קבלת החלטות, קבלת סמכות וגבולות, התמודדות במצבי לחץ, ניהול כעסים, חינוך לחיי משפחה, העלאת האחריות האישית והחברתית. בנוסף, חיזוק והעצמת הנער, העלאת הדימוי העצמי, פיתוח מודעות עצמית, איתור משאבי אישיות, חיזוק כישורים קוגניטיביים ורגשיים, שיפור מעמדה של הנערה בעיני המשפחה והקהילה.

הייחוד של התוכנית הוא בשני מישורים מרכזיים. האחד, הדרכה וליווי האינטנסיבי שמקבלות הצעירות, הן ברמה האישית והן ברמה הקבוצתית, במטרה לשפר כישורים חברתיים ואישיים ולפתח מיומנויות שיאפשרו בשלב הבא השתלבות בשוק העבודה והשכלה, והשני, הכשרה מקצועית טכנולוגית מבוקשת.

התוכנית פועלת שנים רבות בכמה אזורים בארץ, כאשר המחקרים מוכיחים הצלחה רבה במטרות התוכנית ובראשן הנתון שכ-70 אחוז מהצעירות מתגייסות לאחר התוכנית לצבא או לשירות לאומי. בחדרה פעלה תוכנית צל"ש 5 ימים בשבוע, מתוכם 4 לטובת ההכשרה במתנ"ס קלור ויום הדרכה קבוצתי במרכז הצעירים.

את התוכנית בחדרה מובילה עו"ס דקלה גולן שפירא, אשר נפרדה מקבוצת הבנות בהתרגשות. גולן שפירא: "אני מאחלת לכל אחת מכן לקחת הלאה את הכוח להרים את הראש ברגעי היאוש, לא לוותר ולהמשיך הלאה. את האומץ והרצון ללמוד על עצמכן עוד, לפרוץ את גבולות המוכר, הנוח, הקל, לקחת על עצמכן אתגרים ולא לבחור תמיד רק בדרך הקלה, כי ברוב הפעמים דווקא במקומות הפחות קלים ופחות מוכרים טמונות ההפתעות הגדולות של החיים והקפיצות המשמעותיות קדימה".

מרכז הצעירים העירוני "נתיב" ועמותת "בת עמי" פועלים בשיתוף פעולה מזה מספר שנים ונוחלים הצלחה רבה. בין היתר מפעילה העמותה במרכז הצעירים גם את תוכנית "צעירים למען הקהילה" -שירות לאומי. בספטמבר הקרוב תפתח קבוצה נוספת של צל"ש בחדרה, כאשר היעד הוא הכנסת התוכנית לאחד מבתי הספר התיכוניים בעיר בהובלת אגף החינוך של העירייה.

צעירות המעוניינות להצטרף לצל"ש מוזמנות לפנות למרכז הצעירים העירוני "נתיב".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות