fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: מבצע נגד בעלי עסקים המשכירים נכסים לעובדים זרים

כחלק ממדיניות האכיפה של עיריית חדרה, יתבצע בימים הקרובים מבצע משולב רחב היקף להרתעת בעלי בתים ועסקים המשכירים נכסים לשוהים בלתי חוקיים, ומעסיקים השוכרים את שירותיהם: בגן ראש העירייה עו"ד צפריר ביטון: "צריך להחזיר את הביטחון האישי לתושבי העיר"
עובדים זרים בתחנת נתניה (צילום: עצמי)
עובדים זרים בתחנת נתניה (צילום: עצמי)

כחלק מהמדיניות להשבת החוק והסדר לרחובות העיר התבצעה פעילות אכיפה בתחום השוהים והעובדים הבלתי חוקיים, ובמסגרתה סגר השיטור העירוני בחדרה, בשיתוף רישוי עסקים, עסק לא חוקי של אריתראים. בחודשים האחרונים מבצעת העירייה שורה של פעולות אכיפה, ופועלת במשותף עם משרד ההגירה כנגד ריכוזי מגורים ועסקים בלתי חוקיים של פליטים ושוהים בלתי חוקיים בגזרת חדרה. זאת, בין היתר, במטרה למגר ריכוזים של מחוללי פשיעה המפעילים בתי הימורים, ומכירת אלכוהול בשעות אסורות וללא היתר.

בנוסף, בימים הקרובים יתקיים מבצע משולב רחב היקף לטיפול בבעיית בעלי בתים ועסקים המשכירים נכסים לשוהים בלתי חוקיים ובמעסיקים השוכרים את שירותיהם.  ראש העירייה צביקה גנדלמן הסמיך את סגנו, עו"ד צפריר ביטון, לטפל בבעיית השוהים הבלתי חוקיים, וכן עובדים לא חוקיים, מעסיקיהם ומליניהם. הבעיה כוללת גם עובדים זרים השוהים בעיר כחוק אך עוסקים בעבודה אחרת מזו שבגינה קיבלו היתר.

במסגרת זו מוביל ביטון ועדה בנושא, ובה חברים נציגים מגורמי האכיפה השונים, משטרה, קב"ט עירוני, פיקוח עירוני, פיקוח על הבנייה, מחלקה משפטית, רישוי עסקים, יחידת עוז, רשות המיסים וגורמים נוספים, אשר המליצה על היציאה למבצע המשולב.

כחלק מעבודת הוועדה בוצע מיפוי של העובדים הזרים בחדרה, מספרם, פיזורם ברחבי העיר ונקודות המפגש העיקריות. לדברי ביטון, עלה כי בחדרה כאלף

עובדים זרים בתחנת נתניה (צילום: עצמי)
עובדים זרים בתחנת נתניה (צילום: עצמי)

עובדים זרים, חלקם מתגוררים בעיר שלא כחוק, מועסקים שלא כחוק ואף מפעילים בעצמם עסקים שלא כחוק. ביטון: "גילינו עיר בתוך עיר, ואנחנו לא נאפשר את זה. גילינו שוהים לא חוקיים המתגוררים בתנאים לא תנאים, וגילינו שוהים בלתי חוקיים שכבר פתחו בעצמם עסקים, כמובן שלא כחוק, המשרתים את אוכלוסיית העובדים הזרים. אנו נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו על-פי חוק כדי למנוע זאת. אנחנו לא נוותר בעניין הזה".

ביטון מדגיש שדבריו אינם מכוונים לעובדים זרים העובדים באופן חוקי או שוהים בעיר כחוק, אלא רק לשוהים ומועסקים בלתי חוקיים. במסגרת המאבק בתופעה מבוצעות תצפיות לעבר עסקים המושכרים לשוהים בלתי חוקיים, וכן על ריכוזי בילוי ולינה. כמו כן, בימים הקרובים יתקיים מבצע משולב רחב היקף ביחד עם יחידת עוז, משרד ההגירה, משטרת חדרה, השיטור העירוני וגופים נוספים.

עו"ד ביטון: "הכוונה להרתיע, למפות, לנקות ולטפל בשוהים הלא חוקיים. מי שייתפס צפוי לקנסות כבדים הקבועים בחוק".

לדבריו, לקראת מבצע האכיפה הוא שוחח עם מנכ"ל משרד הפנים, עוזר שר הפנים, מנהל מינהל האוכלוסין הארצי ועם גורמים נוספים, כדי לייעל את הטיפול בבעיה המורכבת. סגן ראש העיר עו"ד ביטון מדגיש כי מדובר במבצע מתגלגל לאורך זמן. "המבצע יימשך ויתקיים בשעות פתע ביום ובלילה. בכוונתנו לפעול בנחישות כדי שבעיר לא יהיו שוהים ועובדים לא חוקיים. כפי שאנו נחושים לאכוף את החוק ולהחזיר את הסדר לרחובות העיר, עכשיו צריך להחזיר את הביטחון האישי לתושבי העיר", אומר עו"ד ביטון.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות