fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: ילדים בגן לחינוך מיוחד סגורים בגן כי החצר אינה נגישה

ילדי גן ורד בשכונת קלרין בעיר סגורים כבר שנתיים בגן היות והמשחקים אינם מותאמים לצורכיהם. הורים:" שערורייה ממדרגה ראשונה"
גן ורד בחדרה (צילום: שלומי גבאי)
גן ורד בחדרה (צילום: שלומי גבאי)

כמה זמן צריך על מנת להתאים חצר משחקים של גן ילדים לחינוך מיוחד (וצרכים מיוחדים) לצרכים של הילדים? בחדרה, כך מסתבר, יותר מדי. לטענת הורים בגן ורד בשכונת קלרין בעיר, זה כבר השנה השנייה שבה עקב בעיות בציוד המשחקים בחצר ועקב חוסר נגישות עבור חלק מהילדים, הם נאלצים להישאר 'סגורים' בתוך הכיתות ולא יכולים לצאת לחצר, לנשום אוויר צח וליהנות כמו ילדים אחרים מהמשחקים בחלל הפתוח.

טלי סלומון, שאחד מילדיה לומד בגן, לא הסכימה לשתוק ופנתה לכל הגורמים הרלוונטיים על מנת לטפל בנושא. לצערה הרב, בינתיים היא שומעת רק הבטחות. "אני לא יודעת איך הורים אחרים בגן נתנו לזה לקרות בשנה שעברה. אני הכנסתי את הילד רק השנה וכבר חודשיים הוא לא יכול לצאת לחצר. זו שערורייה ממדרגה ראשונה וקשה לי להבין מדוע לא מטפלים בבעיה מידית".

גן ורד בחדרה  (צילום: שלומי גבאי)
גן ורד בחדרה (צילום: שלומי גבאי)

לדברי האם, כל החצר בגן לא נגישה. יש בגן ילדים עם הליכונים שפשוט לא יכולים לצאת החוצה. "יש ילדים עם עיכוב התפתחות שלא יכולים לשבת על נדנדה רגילה למשל. כמה זמן לוקח לסדר נדנדה עם משענת מוגנת? חודשיים וחצי הילדים לא יוצאים לחצר, ודווקא הם ילדים שצריכים הרבה הרבה את המרחבים. פניתי לכל מי שאני יכולה. הבנתי שחיכו לתקציב מיוחד לטובת העניין, אפילו לראש העיר הגעתי. חבר המועצה שי ברכה הגיע לסיור במקום והזדעזע. הוא גם הבטיח לפעול בנושא. אבל בינתיים שום דבר לא קורה, והילדים ממשיכים לסבול".

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "בימים אלה אישר משרד החינוך הקמת גן חדש המיועד לילדי גן ורד. לאור האישור לא ברור האם יושקעו העלויות הגבוהות הכרוכות בהתאמת המבנה הנוכחי או לחילופין בהעברתו למשכנו החדש. לצורך כך מתקיים דיון עם המנהלים הרלוונטיים באגף החינוך ועם מתי"א (מרכז תמיכה יישובי-אזורי), המרכז את הטיפול בילדים בעלי צרכים מיוחדים. ההחלטה צפויה להתקבל במהלך השבוע, והרשות תפעל בהתאם".

כתב: אסף בכור

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות