fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה ונתניה: עלייה בפניות של תושבי חוץ לרכישת דירה

שייקה נפחא, סמנכ"ל השיווק בחברת אפי קפיטל: "הממשלה הטילה על תושבי חוץ מס רכישה ללא כל קשר לכוונות שלו ברכישת הדירה. כך למשל, תושב חוץ שרוכש דירה ב-1.4 מיליון שקלים נאלץ לשלם מס רכישה של 70 אלף שקלים. מעבר לכך, לתושב חוץ מגבלה על המשכנתה"
יריד עלייה בצרפת בחודש מרץ (צילום: אלן עזריה)
יריד עלייה בצרפת בחודש מרץ (צילום: אלן עזריה)
יריד עלייה בצרפת בחודש מרץ (צילום: אלן עזריה)
יריד עלייה בצרפת בחודש מרץ (צילום: אלן עזריה)

גל האנטישמיות באירופה נותן את אותותיו על שוק הדיור בישראל והקבלנים קוראים לממשלה להפסיק ולהתייחס ליהדות העולם כאל משקיעים.

על פי נתוני חברת אלדר, המשווקת מעל 70 פרויקטים ברחבי הארץ, בחודשיים האחרונים הייתה עלייה של כ-30 אחוזים במספר הפניות של יהודים מאירופה המחפשים לרכוש דירה בישראל. מניתוח הנתונים עולה כי אחד הפרמטרים שמעכבים את רכישת הדירה והעלייה לארץ הוא המיסוי על תושבי חוץ.

לדברי שייקה נפחא, סמנכ"ל השיווק בחברת אפי קפיטל "על הממשלה להשוות את המיסוי על רכישת דירה על ידי תושב חוץ המעוניין לעלות לישראל לזה של תושב המתגורר בישראל. הממשלה הטילה על תושבי חוץ מס רכישה ללא כל קשר לכוונות שלו ברכישת הדירה. כך למשל, תושב חוץ שרוכש דירה ב-1.4 מיליון שקלים נאלץ לשלם מס רכישה של 70 אלף שקלים. לעומת זאת, לתושב ישראלי יש פטור ממס רכישה עד 1.5 מיליון שקלים. מעבר לכך, לתושב חוץ יש מגבלה על המשכנתה. הוא יכול לקחת מימון של 50 אחוזים בלבד".

מנתוני מחלקת המחקר של אלדר עולה כי, ביוני-אוגוסט 2013 כ-60 אחוזים מכלל הפניות של תושבי חוץ למשרדי המכירות היו לצורך לרכישת דירת יוקרה, 15 אחוזים לצרכי השקעה ו-25 אחוזים רכישת דירה לצורך עלייה לישראל. ביוני-יולי השנה 45 אחוזים מהפניות של תושבי חוץ למשרדי המכירות היו לצורך רכישת דירה למגורים, 40 אחוזים חיפשו דירות יוקרה ו-15 אחוזים לצרכי השקעה.

כמו כן על פי נתוני משרד הקליטה מינואר חל גידול במספר היהודים שעולים לישראל מצרפת. עד סוף השנה צפויים לעלות לישראל כ-5,000 יהודים מצרפת. בחודש מרץ  ביקרו אלפי יהודים ביריד עלייה שערכה הסוכנות היהודית בלב פריז ביחד עם משרד העלייה והקליטה וההסתדרות הציונית העולמית. 

על פי נתונים של הסוכנות היהודית מאז ראשית השנה חל זינוק דרמטי במספר העולים מצרפת: 854 עולים הגיעו בחודשים ינואר – פברואר לעומת 274 עולים שהגיעו בתקופה המקבילה אשתקד. זהו גידול דרמטי של 312% במספר העולים מצרפת, הנובע בין היתר ממאמצים מיוחדים של הסוכנות היהודית להידוק הקשר של יהודי צרפת עם ישראל באמצעות תכניות חינוכיות, ערבי הסברה וירידי עליה וכן על רקע המצב הכלכלי בצרפת ואירועי האנטישמיות שמערערים את תחושת הביטחון של יהודי צרפת. בכך נמשכת מגמת הגידול בעלייה שהחלה בשנת 2013 עם הגעתם של כ- 3280 איש, גידול של 70% בהשוואה ל- 1917 עולים שהגיעו בשנת 2012.

חנן סגל, סמנכ"ל שיווק בחברת דיזינגוף סחר כי "בתקופה הזאת שיהדות אירופה נאלצת להתמודד עם גל אנטישמיות חסר תקדים, המדינה חייבת להפסיק להתייחס לכולם כאל משקיעים ולעודד אותם לעלות לישראל. מדובר במשפחות יהודיות לא בהכרח עמידות אך איכותיות וציוניות שממש חוששות לחייהם. בניגוד למאפיינים של תושבי החוץ שאנו מכירים עד כה, מדובר על אוכלוסיה שתזדקק לפתרונות מימון ולמאמץ גדול כדי לעלות לישראל ולרכוש דירה. מדובר באוכלוסיה שיותר מזכירה את העליות ההמוניות וההיסטוריות של מדינת ישראל. אנחנו מצפים לקראת החגים לגל של יהודים שיגיעו לישראל לחופשה ועל מנת לבדוק אופציה של רכישת דירה ועלייה לישראל".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות