fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: השוק הישן ברחוב ברתנ"ע יהפוך למרכז מסחרי חדש

לאחרונה נרכש המבנה מכונס נכסים ובוועדה המקומית לתכנון ובניה. מדובר בפרויקט ששטחו כ-6,000 מטרים רבועים, ובנוסף גם שטחי שירות ומרתפי חנייה
המרכז המסרחי החדש ברחוב ברתנ"ע (הדמיה עיריית חדרה)
המרכז המסרחי החדש ברחוב ברתנ"ע (הדמיה עיריית חדרה)

לפני 30 שנה ניסה יזם פרטי להקים שוק עירוני ברחוב תרנ"א בעיר, אך הפרויקט לא הצליח להתרומם מסיבות שונות. מאז ועד היום, עומד המבנה כפיל לבן והפך למטרד סביבתי. בראיון שנערך עם תושב אחד הרחובות הסמוכים בעיתון "חדשות חדרה" לפני כשנה, התלונן האיש על צחנה ועזובה רבה.

לדברי שושי שחר, שהתגוררה במשך 12 שנים בסמוך לבניין הנטוש, מדובר היה במפגע של ממש. "נכנסו לשם כל מיני ארחי פרחי", היא אומרת, "בלילות היו שם נרקומנים ומי יודע מה עוד. התגוררתי מעבר לכביש ובכל פעם שעשיתי הליכה מהבית שלי ועד בית אליעזר, חתכתי ועברתי למדרכה השנייה. העניין היה בלתי נסבל".

מוסיפה חדווה יחזקאלי: "המקום הפך בית לתנשמות ועטלפים וגם מאורה של סמים ואלכוהול ותושבים רבים התלוננו בפני על העניין במהלך השנים".

השבוע התקבלה בשורה בנושא: לאחרונה נרכש המבנה מכונס נכסים ובוועדה המקומית לתכנון ובניה אשרו את הבקשה של "כוכב ברקת בע"מ" להקים במקום מרכז מסחרי עירוני. המרכז המסחרי החדש ייבנה מעל שלד המבנה, המכונה השוק הישן. זאת לאחר הליך משפטי מורכב וממושך, שנערך לפני השופטת ורדה אלשיך.

במהלך החודשים האחרונים, פנה אדריכל הפרויקט אבנר שר לוועדה המקומית לתכנון ובנייה בגיבוש תוכנית שתאפשר את השמשת המבנה כמבנה מסחרי בהתאם לתב"ע העירונית. בישיבתה האחרונה אישרה הוועדה את הבקשה.

מדובר בפרויקט ששטחו כ-6,000 מטרים רבועים, ובנוסף גם  שטחי שירות ומרתפי חנייה. התכנון כולל שתי קומות חנייה במרתף הקיים, תוספת קומה חלקית מעל המבנה הקיים כפי שמתאפשר בתב"ע ושינויים פנימיים רבים שיתאימו את המבנה למטרתו הנוכחית: מרכז קניות עירוני, עם סופרמרקט בגודל בינוני. למרכז יהיה קירוי קל עם כיכר כניסה לכוון רחוב תרנ"א. המבנה עתיד להוות עוגן מסחרי במרכז העיר.

באגף ההנדסה של עיריית חדרה, מדגישים כי השלמת המבנה תביא גם לפתרון נושא רישום המקרקעין באזור, שלא בוצע מזה עשרות שנים בעיקר בשל אי השלמת המבנה. הנושא יקדם רישום בטאבו של בניינים רבים הנמצאים על החלקה המקורית מצפון למבנה.

מהנדס עיריית חדרה, אבישי קימלדורף: "מדובר בפרויקט מורכב מבחינה הנדסית, שכן שלד המבנה ישן ואי לכך מתוכננות עבודות רבות. זוהי בשורה לעיר, שתיפרד ממפגע ותרוויח מוקד מסחר ותעסוקה, לרווחת התושבים. להערכתי, יסתיימו העבודות במבנה בתוך שנה וחצי".

יצוין כי מלבד הפרויקט הזה מושלמים באחרונה פרויקטים נוספים בהם מלון כפר הים ושדרוג קניון בית אליעזר.

המרכז המסרחי החדש ברחוב ברתנ"ע (הדמיה עיריית חדרה)
המרכז המסרחי החדש ברחוב ברתנ"ע (הדמיה עיריית חדרה)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות