fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: הספורטן בבית אליעזר ייסגר אחרי החגים

הסכם פשרה כמעט ונחתם השבוע להמשך קיומו של הספורטן, אך אז פוצץ המשא ומתן. אחרי החגים, בחדרה לא יפעל אפילו קאנטרי קלאב אחד
מגלש מים (צילום: פנתרמדיה)
מגלש מים (צילום: פנתרמדיה)

כפי שפורסם ב"חדשות חדרה" בכל החודש האחרון, למרות מאמצים גדולים בקרב מנויי הספורטן בבית אליעזר, הקאנטרי ייסגר לאחר החגים. כזכור, חברת אפריקה ישראל רכשה את הקרקע ומייעדת לבנות עליו מגדלי מגורים. לאור פניות של מאות ממנויי הספורטן, שמשמש בפועל כקאנטרי הגדול בחדרה במשך שנים, ניסתה עיריית חדרה לפשר בין אפריקה ישראל ובין מפעילי הספורטן על מנת למצוא מתווה שיאפשר להפעיל את המקום לפחיות שנה נוספת.

מגלש מים  (צילום: פנתרמדיה)
מגלשת מים (צילום: פנתרמדיה)

בהפגנה שנערכה מול בניין העירייה בתחילת הקיץ הבטיחה סגן ראש העירייה, חדווה יחזקאלי, למפגינים כי הספורטן ימשיך לפעול וכי הם קיבלו הבטחה לכך מחברת אפריקה ישראל. מי שמיהר לתקן אותה היה מהנדס העיר, אבישי קימלדורף, שהדגיש כי הבטחה זו בכפוף לסיכום העסקי בין החברה ובין בעלי הספורטן – סיכום שלא יצא לפועל בסופו של דבר.

ביום שני נערכה פגישה בין ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, לבין מנכ"ל אפריקה ישראל. בפגישה ביקש גנדלמן מהחברה לגלות הבנה, הסביר כי בעירייה עובדים על הקמת קאנטרי חדש, אבל כיוון שהדבר ייקח זמן, צריך לאפשר למקום להמשיך לעבוד תקופה נוספת. באפריקה ישראל הסכימו לבקשה בצורה חלקית – הבנייה תחל בצד המזרחי של הספורטן, מה שיאפשר לבריכה המקורה ולחדר הכושר להמשיך לפעול עד לסתיו של השנה הבאה. אלא שלכך לא מסכימים בעלי הספורטן, שטוענים כי במתווה כזה הם לא יכולים להמשיך לעבוד מהסיבה הפשוטה שהם יפסידו כסף. בעלי הספורטן הציעו אפשרות כן להמשיך במתווה המוצע, אבל לתקופה של שנתיים ולא לשנה אחת, אבל לכך סירבו באפריקה ישראל.

המצב הנוכחי: המחלוקת העסקית בעינה, לעירייה אין שפנים נוספים להוציא מהכובע על מנת לנסות למצוא פתרון ומי שמוצא את עצמו בבעיה הם המנויים. אברהם נהרי, מראשי ועד הפעולה של הספורטן והרוח החיה מאחורי ההפגנה שהתקיימה, היה השבוע די שבור, אבל לא מתכוון לוותר: "אני ניסיתי הכל, אבל לא נרים ידיים. או שבעירייה ימצאו פתרון מהיר יותר ויציעו לנו מקום חלופי, או שנתחיל לחסום כבישים ולא ניתן לחברת אפריקה ישראל להכניס את המשאיות שלה לבית אליעזר.

"לא יכול להיות שבעיר כמו חדרה לא יהיה קאנטרי אחד נורמלי למאות ילדים ומבוגרים שעבורם המקום הזה הוא הבית השני, בחלק מהמקרים גם הבית הראשון.  גורמים בעירייה העלו מספר אפשרויות להקמת קאנטרי חלופי בצורה מהירה ויעילה, ואנחנו מצפים שכעת הם יעבירו את זה לפסים מעשיים".

כתב: אסף בכור

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות