fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: הנוער העובד והחופר

ביוזמת עיריית חדרה, בני נוער יוכלו לעבוד בימי החופש הנותרים, באתר חפירות בקיסריה. מבוגרים יוכלו להשתלב שם בעבודה קבועה
עו"ד צפריר ביטון עם ממצא מאתר החפירות בקיסריה (צילום באדיבות העירייה)
עו"ד צפריר ביטון עם ממצא מאתר החפירות בקיסריה (צילום באדיבות העירייה)

בהתאם להנחיותיו של ראש העיר צביקה גנדלמן, ממשיך סגן ראש העיר עו"ד צפריר ביטון לפעול במטרה להרחיב את מעגלי התעסוקה בחדרה. בנוסף לפעילות לקידום מרכז השמה עירוני שיקשר בין מחפשי העבודה לבין מפעלים ומעסיקים, יצר עו"ד ביטון קשר עם רשות העתיקות לבחינת אפשרויות תעסוקה.

לדבריו, סוכם עם רשות העתיקות על שילובם של עשרות בני נוער ומבוגרים בעבודת חפירה ארכיאולוגיות בקיסריה. עשרות בני נוער יכלו למצוא תעסוקה בשכר במהלך חופשת הקיץ, ואילו מבוגרים תושבי חדרה יוכלו להשתלב בעבודה קבועה.

עו"ד ביטון: "בני נוער ומבוגרים כאחד יוכלו למצוא תעסוקה בעבודה בלתי שגרתית באתר בקיסריה. כידוע, קיסריה היא עיר נמל בעלת היסטוריה מיוחדת ורבים הממצאים הארכיאולוגים שבה. יש עוד רבים שעדיין לא התגלו, ועל כן עבודת החפירות ממשיכה ביתר שאת".

עו"ד צפריר ביטון עם ממצא מאתר החפירות בקיסריה (צילום באדיבות העירייה)
עו"ד צפריר ביטון עם ממצא מאתר החפירות בקיסריה (צילום באדיבות העירייה)

עו"ד ביטון יצר את הקשר הראשוני עם מחוז חיפה, החולש גם על האתר בקיסריה, במטרה ליצור קבוצות עבודה לנערים שאינם מוצאים תעסוקה במהלך החופש הגדול. על פי הסיכום, הנערים יתבקשו לעבוד עם פטיש קטן, בישיבה, עמידה או בדרך אחרת הנוחה להם, ולנסות לגלות סימנים ארכיאולוגיים.

"לאור פניות רבות של תושבים ללשכתי בבקשה למציאת תעסוקה, שמתי בראש סדר העדיפות מציאת מקומות תעסוקה לתושבי העיר. השבוע כבר יתחילו כ-15 בני נוער לעבוד באתר החפירות בקיסריה, ואני שמח שמאמציי נושאים פירות רבים אשר פרויקט הדגל שלהם הוא שיתוף הפעולה עם רשות העתיקות", אמר.

העסקה היא דרך רשות התעסוקה. כל נער מגיל 16 יוכל להגיש מועמדות, שכר העבודה הוא 25 שקלים, ושעות העבודה הן 6:00 עד 14:00. בשבועות הקרובים צפוי עו"ד ביטון להיפגש עם מנכ"ל רשות העתיקות, ישראל חסון, להרחבת שיתוף הפעולה של הרשות גם עם מוסדות חינוך בחדרה.

לדבריו, ישנם תלי חפירות ארכאולוגיות בשכונות כמו גבעת אולגה ובית אליעזר, ושיתוף הפעולה עם בתי הספר בעיר יוכל להשיג שתי מטרות: הן תעסוקה והן העשרת הידע של התלמידים בתולדות האזור שבו הם חיים.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות