fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: היכל ספורט בשווי 35 מיליון שקלים ייבנה בעיר

ראש עיריית חדרה חיים אביטן חתם על היתר הבנייה להיכל הספורט החדש שייבנה בעיר. האולם מתוכנן על-פי סטנדרטים בינלאומיים ויוכל לארח תחרויות בינלאומיות
היכל הספורט בחדרה
היכל של ווינרים. הדמיה של היכל הספורט בחדרה
היכל ספורט החדש בחדרה הדמיית חוץ
היכל ספורט החדש בחדרה. הדמיית חוץ (באדיבות עיריית חדרה)

ראש עיריית חרה חיים אביטן חתם השבוע על היתר הבנייה להקמתו של היכל הספורט הרב-ענפי אשר יקדם במידה רבה את פיתוח הספורט והחינוך לספורט בעיר. אביטן ציין כי הקמת ההיכל תתרום לפיתוח הספורט בעיר, תסייע בקידום החינוך לספורט בקרב הקבוצות הקיימות ובשיפור הישגיהם של הספורטאים המקומיים.

הקמת האולם מתאפשרת בעקבות זכיית חדרה בתחרות ה"ווינר". בין שיקולי המועצה להסדר הימורים בספורט, שהובילו לזכיית חדרה, צוינו הישגי הקבוצות העירוניות בעיר וההשקעה העירונית הגדולה בפיתוח ענפי ספורט, שדרוג המתקנים הקיימים והקמת מתקנים חדשים התורמים לקידום הקבוצות העירוניות. האולם מתוכנן כאולם רב-ענפי בן 2000 מקומות ישיבה וייבנה לפי דרישות איגוד הכדורסל האירופאי.

היכל הספורט בחדרה
היכל של ווינרים. הדמיה של היכל הספורט בחדרה

על-פי דרישת ה"ווינר", ההיכל מושקע מאד בסטנדרטים בינלאומיים ויוקם כהיכל רב-תכליתי המיועד לענפי ספורט שונים, ביניהם כדורסל, כדורעף וכדוריד. בנוסף לאולם התחרותי הוא יכלול חדר כושר, סאונה, ג'קוזי, חדרי הלבשה, חדרי שיפוט, חדר תקשורת ומזנונים. הפרויקט המורכב משתרע על שטח של שבעה דונמים בהיקף של 4500 מ"ר, כולל פיתוח וחנייה, עם נגישות מלאה לנכים.

באירועי ספורט, תחרויות ואליפויות, יהיה האולם מסוגל להכיל כ-2,200 צופים. לבקשת ראש העירייה תוכנן האולם כך שיוכל לשמש גם למופעים, ובאירועי תרבות יהיה מסוגל להכיל קהל של כ-3000 אנשים.

עלות ההיכל ופיתוח השטח כ-35 מיליון שקלים והוא ימומן בשיתוף עיריית חדרה, "ווינר" וחברת החשמל. ועדה מקצועית בחנה עבודות ותוכניות של היכלי ספורט ברמה דומה שהוקמו ברחבי הארץ ובחרה את האדריכל יוסי בן-נעים אשר לו ניסיון רב בתכנון מתקני ספורט, בין היתר אצטדיון טדי בירושלים, היכל ספורט חולון, אצטדיון פתח-תקווה ועוד.

חיים אביטן
חדרה על מפת הספורט. חיים אביטן

המתקן מתוכנן להיות חלק ממתחם קרית חינוך וספורט המיועדת לפיתוח בתוכנית רב שנתית למבני חינוך וספורט.

אביטן: "מדובר בהיכל ספורט העומד בסטנדרטים של התאחדויות אירופאיות ויוכל לארח בעתיד תחרויות ספורט בינלאומיות. על פי התכנון יותאם היכל הספורט גם למופעי תרבות גדולים, וזאת בנוסף לעובדה שמתקן ספורט בסדר גודל בינלאומי יתרום רבות לפיתוח הספורט בעיר, יביא לשיפור הישגיהם של קבוצות הספורט והספורטאים המקומיים, ויסייע בקידום הספורט בקרב אוכלוסייה רחבה ומגוונת. אין ספק שהיכל רב תכליתי בסדר גודל כזה יקדם את העיר הן בחינת ספורט והן מבחינת תרבות".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות