fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נדחתה הבקשה להמשיך להפעיל את מזנון מול השופט בעיריית חדרה

בית המשפט השלום בחדרה לא העניק עוד תקופת חסד לבעלי מזנון "מול השופט", שפועל בתוך העירייה. הערעור להאריך את פעילות המזנון ללא היתר או רישיון עסק נדחה

בית המשפט השלום בחדרה דחתה את בקשת בעלי מזנון "מול השופט" שנמצא בתוך עיריית חדרה, לדחות את מועד צו הסגירה למזנון ללא היתר או רשיון עסק.
בחודש ינואר פסק בית המשפט בהתאם לבקשת המדינה כי אין להעפיל את המנזנון ללא אותם היתרים.  במשפט ננזפה קשות עיריית חדרה על שהעלימה עין מעסק הפועל בתוך העירייה ללא היתרים.

בעלי המזנון ערעור ובקשו להאריך את את דחיית מועד תוקף הצו עד לסיום ההליך המשפטי.  בערעור חזר בית המשפט על קביעתו כי העירייה היא זו שאמונה על אכיפת רישוי עסקים וכל זה קרה, "תחת עיניהם הפקוחות של העירייה, פקחיה ועובדי המחלקה לרישוי עסקים, מול בית המשפט השלום בחדרה אליו מוגשים כתבי אישום כנגד אחרים שמנהלים עסקים ללא רישיון עסק מסב נזק בלתי הפיך לשלטון החוק ולאימון הציבור בשלטון החוק".

בית המשפט קובע כי מדובר בעסק המתנהל מזה מספר שנים ללא רישיון עסק במבנה העירייה.בכל הנוגע לבקשת הנאשמים לדחיית מועד הצו קובע בית המשפט שאין מקום לתת הארכה נוספת לנאשמים שכן ארכה כזו אך תגביר את הנזק שמסב העסק לאימון הציבור בשלטון החוק, לבטח כאשר אין כל נימוק חדש מטעם הנאשמים המצדיק הארכת המועד.

בית המשפט קובע, שהנאשמים לא עשו דבר לקבלת רישיון עסק ועתה הם מבקשים להמשיך לנהל את העסק ללא רישיון תקופה נוספת. כאשר משמעות קבלת בקשתם הינה הכשרה נוספת לפעילות בלתי חוקית מבלי שקיים נימוק המצדיק זאת.

לבסוף קובע בית המשפט כי משלא הושג הרישיון והעסק ממשיך להתנהל ללא רישיון עסק אין מקום למתן הדחייה, שכן בכל יום שבו פועל העסק הוא גורם נזק נוסף לשלטון החוק. בית המשפט קובע כי הגיעה העת לברר את האינטרס הציבורי שנפגע למשך מספר שנים בשל ניהול עסק בלתי חוקי ולהורות על סגירת העסק ללא "תקופות חסד" נוספות.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות