fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: אושר התקציב להשלמת פיתוח רחוב רש"י

לאחר השלמת התכנון והאישור לביצוע של רחוב פיינברג, משלימה העירייה את התכנון של רחוב רש"י לקראת עבודות פיתוח שיכללו סלילה, תשתיות מים, חשמל ותקשורת, מדרכות, תאורה, גינון וריהוט רחוב
תכנון רחוב רש'י
תכנון רחוב רש'י

משרד התחבורה אישר את פיתוח ושדרוג רחוב רש"י בחדרה והעביר לעירייה הרשאה תקציבית עבור תכנון הסדרתו של הרחוב שהפך לעורק תחבורה ראשי. בעקבות ההדגשים של ראש העירייה, אשר שם דגש על הצרכים הבטיחותיים ברחוב, ישתתף משרד התחבורה במימון הפרויקט, אף על פי שמדובר ברחוב עירוני.

חיים אביטן בישיבת המועצה
דגש על תכנון בטיחותי. אביטן בישיבת המועצה (צילום: דוברות עיריית חדרה)

התכנון של העירייה לביצוע ברחוב רש"י כולל פיתוח, עבודות תשתית מים, ביוב וניקוז, העתקה והטמנה של קווי חשמל ותקשורת, סלילת כבישים ומדרכות, תאורה, גינון, ריהוט רחוב ועוד.
בעיריית חדרה מסבירים כי, "לאחר שנים בהם לא טופל רחוב רש"י החליט ראש העירייה לקדם תכנונו וביצועו. ואכן, הרחוב המדובר נמצא בתהליך תכנון ובמקביל מתוכננות עבודות גם ברחובות יסמין, גבעתי, העוגב והתפוז. העבודות צפויות להתחיל מיד לאחר סיום התכנון וקבלת אומדן העלות".

ראש העירייה הסביר כי מאחר שהרחוב מהווה ציר תחבורה ראשי המשרת מספר שכונות, יושם דגש רב על תכנון בטיחותי של הפרויקט כולו. התכנון והביצוע הצפוי של רחוב רש"י יוצא לדרך, כמובטח, בתום הליך התכנון ואישור היציאה לביצוע ברחוב פיינברג. מדובר ברחוב המהווה ציר עורקי עירוני ראשי בין רחוב רש"י לבין שכונת ניסן ובהמשך לשכונת הפארק. הרחוב מחבר גם את השכונות הוותיקות, פאר ושיכון עובדים וכן את מערב ברנדס והרחובות הסמוכים.

תכנון רחוב רש'י
תכנון רחוב רש'י

הרחוב קיים כבר עשורים רבים ועל פי החלטת ראש העירייה חיים אביטן ומועצת העיר תוקצב לפני כשנה לתכנון שדרוגו. כעת משהושלם הליך תכנון כולל ושלם מתאפשרת היציאה לביצוע העבודות. העבודות כוללות הסדרת ניקוז חדש לכל אורכו תוך מתן מענה לרחובות חוצים אשר אליהם הוא מתחבר. בנוסף כולל הפרויקט העתקת תשתיות שונות: הטמנת תשתיות חשמל, העתקת עמודי בזק וקווי הוט (תשתיות המפריעות לתכנון תנועתי והולכי רגל), ביצוע תשתיות מים וביוב, סלילה, תאורה, מדרכות, גינון וריהוט רחוב.

הן ברחוב פיינברג והן ברחוב רש"י ניתן דגש מיוחד על הנגשת ציבור מוגבל (נכים וכבדי ראייה) ומעבר בטוח של הולכי רגל ותלמידים לשימושים השונים בסביבת הרחוב. בפרויקט המתוכנן ישנה הנגשה מקסימאלית של רכבים לרחובות השונים החוצים תוך שמירה על בטיחות הולכי רגל ותנועת הרכבים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות