fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חברה חיצונית בודקת בימים אלה את התנהלות עיריית חדרה

מטרת הבדיקה היא הכנת תמונת מצב כללית של התנהלות העירייה וגופי הסמך השונים הכפופים לה. ראש העירייה: "בתוך מספר שבועות, אציג בפני חברי מועצת העיר את תמונת המצב"
צביקה גנדלמן (צילום: שלומי גבאי)
הטבות. גנדלמן (צילום: שלומי גבאי)

בימים אלה נערכת בעיריית חדרה בדיקה מדוקדקת על ידי חברה חיצונית, שמטרתה הסופית היא הכנת תמונת מצב כללית של התנהלות העירייה וגופי הסמך השונים הכפופים לה, כגון תאגיד המים מי חדרה, תאגיד הביוב והעמותה לתרבות הפנאי.

לדברי ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, כפי שמסר השבוע לעיתון "חדשות חדרה", בשבועות הבאים תסתיים הבדיקה והיא תוצג בפני חברי מועצת העיר.

גורם המקורב למועצת העיר אמר: "לעיריית חדרה יש גירעון מצטבר של 100 מיליון שקלים, לא כולל החזרי הלוואות של 26 מליון שקלים בשנה. אף אחד לא יודע לומר עדיין במשך כמה שנים ניתנו החזרים אלה, אולם ללא ספק מדובר בסכומים גבוהים".

לדברי גנדלמן, כבר הוגש לידיו דו"ח ביניים של הבדיקה, שאת תוצאותיו הוא מסרב למסור בשלב זה לתקשורת. "כשתוגש לידי תוצאות הבדיקה הסופיות, בתוך מספר שבועות, אציג בפני חברי מועצת העיר את תמונת המצב ונתחיל להיערך למצבת תקציב העירייה לשנת 2014", אומר גנדלמן, "ואז גם נבדוק את משמעויות הדו"ח לגבי העירייה – בין אם מדובר ברה-ארגון, התייעלות או הסטת משאבים".

לדברי הגורם המקורב למועצת העיר, הרי שבשנה הקרובה יידרשו ככל הנראה צעדים של צמצום והתייעלות: "פיטורי עובדים, אם ייעשו, ייערכו בנחישות וברגישות. כל מי שיתיישר ויעבוד כמו שצריך, ולא רק כדי להחתים כרטיס, אנחנו נשמור על המשפחה שלו. צעדי התייעלות לא חייבים לכלול פיטורי עובדים, אלא יכולים לכלול היערכות רוחבית ושונה בענייני חוזים, הסכמים עם ספקים ומכרזים".

במקביל לבדיקה החיצונית, מבצעת סגנית ראש העירייה, חדוה יחזקאלי, האחראית בין היתר על תיק כוח האדם בעירייה, בדיקה משל עצמה ביחס למצבת כוח האדם באגפי העירייה השונים.

לדבריה, עד כה לא נמצאו חריגות, אולם הבדיקה רק בראשיתה. "המדיניות של ראש העירייה היא סוף מעשה במחשבה תחילה", אומר יחזקאלי, "נבדוק, נבחן ולבסוף נחליט מה עושים, אם וכאשר נמצא שיש כוח אדם מיותר. בינתיים חסרים שלושה עובדים באגף הגבייה ושניים באגף ההנדסה. ידוע לנו שמאחורי כל עובד יש משפחה. מי שעזבו בינתיים את העירייה הם מקורביו של אביטן, ביניהם עוזרו והדובר שלו. בנוסף, הוחלט גם לסגור את האגף לתרבות וקהילה שבראשות הרב עזריאל. אנחנו נמצאים תחת תוכנית הבראה שאמורה הייתה להתנהל בשנים האחרונות בעיריית חדרה, ובמבחן התוצאה-כנראה שלא נעשתה. במסגרת הרציפות השלטונית, נמשיך לקיים תוכנית זו. נעשה את הכול כדי לשמור על הקופה הציבורית ולהתנהל על פי מנהל תקין".

"בדוק את משמעויות הדו"ח לגבי העירייה", גנדלמן (צילום: שלומי גבאי)
"בדוק את משמעויות הדו"ח לגבי העירייה", גנדלמן (צילום: שלומי גבאי)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות