fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הורים בחדרה: "לא רוצים תוספת תלמידים בבית הספר גורן"

ועד ההורים ערך אתמול הפגנה ברחבת העירייה. בבית הספר אמורים להיקלט ילדים משכונות במעמד סוציואקונמי נמוך. ההורים: "לא נסכים שהוא יהיה בית הספר החלש ביותר בחדרה". העירייה:"חוסר אמון בתלמידים שצריכים להיקלט בבית הספר. חדרה היא עיר שוויונית"

הורי תלמידים בבית הספר היסודי גורן  בחדרה, קיימו אתמול (שלישי)  הפגנה ברחבת העירייה. ההורים מוחים על החלטת העירייה להוסיף לבית הספר עוד כ-150 תלמידים נוספים במהלך השנים הקרובות, משכונות:  גזית, סלע וגני אלון. יו"ר ועד ההורים בבית הספר, אריק נבון: "ההתנגדות שלנו, היא לכך שמנסים לעשות לנו אינטגרציה הפוכה. אם יוסיפו  תלמידים נוספים, משכונות חלשות, יחלישו אותו עוד יותר, כאשר כבר עכשיו מדד הטיפוח של בית הספר הוא שש וחצי, וזה אומר שהוא די חלש".

בבית הספר הגורן שנמצא בסמוך לתחנה המרכזית לומדים כ-400 תלמידים. בכל כיתה בממוצע יש 30 תלמידים.  בבית הספר יש שש כיתות סמך בהן לומדים מוסיקה ואמנות וכן כיתה של חינוך מיוחד. לדברי ההורים, בעקבות הגירה התלמידים הנוספים, ייסגרו כיתות אלה, כך נאמר להם.

נבון: "ברגע שמכניסים לבין ספר מסוים אוכלוסיות נוספות, צריך להקצות לטובת בית הספר יותר משאבים ולהשקיע באקלים הבית ספרי. זה לא קורה בבית הספר ובנוסף רוצים לפגוע לנו במה שכבר קיים ונצטרך לוותר על כיתות הסמך, דברים אלה כבר נאמרו לנו. משפחות חזקות יעזבו את בית הספר והוא יהיה בית הספר החלש ביותר בחדרה ולכך לא נסכים".

הפגנה של הורים בבית ספר גורן בחדרה
הפגנה של הורים בבית ספר גורן בחדרה (צילום: שלומי גבאי)

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "מטענות ההורים עולה ריח של חוסר אמון ביכולתם של הילדים האמורים להיקלט בבית הספר. חדרה היא עיר שוויונית, הגאה ברב תרבותיות ומאמינה שלכל אחד מילדי העיר יש זכות להתחנך, ולכן גם כל בתי הספר שלנו אינטגרטיביים. תמהיל התלמידים התבצע על מנת לאזן בין מספרי התלמידים בבתי הספר המתאימים לאזור הרישום האמור. יכולת הקליטה של בית ספר ניצנים הוא עד 110 ילדים, ומעבר לכך אינו יכול לקלוט תלמידים נוספים. זאת לעומת בית ספר הגורן שהשכבה הגדולה ביותר שלו (כיתות א') מונה 81 תלמידים והשכבה הקטנה ביותר מונה כ-50 תלמידים. לנוכח נתון זה אמור בית הספר הגורן לקלוט סך הכל עשרה ילדים נוספים, אשר קליטתם תאפשר פתיחת כיתה א' שלישית. כך שבמקום שתי כיתות של כ-40 תלמידים בכיתה יהיו שלוש כיתות עם 30 תלמידים בכיתה.

ראש העירייה צביקה גנדלמן וסגניו גיבו את המהלך, ונותנים אמון מלא בכל אחד מילדי העיר ולא משנה מה מוצאו, היכן הוא גר, ומה יכולתם הכלכלית של הוריו. גם הטענה על פגיעה במשאבי בית הספר אינה נכונה מאחר שהסטנו לבית ספר הגורן הרבה משאבים, כולל חדרי ספח רבים וכן שלוש בנות שירות לאומי ותוספת של שעות סיוע. בית ספר גורן הוא איכותי ואנו משוכנעים שיצליח להתמודד עם המשימה הזו לא פחות מבתי ספר אחרים בעיר", כך נמסר מעיריית חדרה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות