fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הונחה אבן פינה למעון חדש לנשים מוכות

עמותת ל.א. הנלחמת באלימות נגד נשים, מקימה בחדרה את "בית רותי", מעון לנשים מוכות ע"ש רות גלעדי ז"ל
מניחים את אבן הפינה
מניחים את אבן הפינה

השבוע הונחה אבן הפינה ל"בית רותי", מעון חדש לנשים מוכות שמקימה עמותת "לא לאלימות נגד נשים" בחדרה. "בית רותי" נקרא על-שמה של רותי גלעדי ז"ל, שהייתה ממייסדות העמותה והייתה מעורבת בפעילות עד יום מותה לפי כשלוש שנים.

הטקס התקיים בהשתתפות ראש העיר צביקה גנדלמן, מייסדת העמותה זוכת פרס ישראל רות רזניק, מנכ"לית העמותה דניאלה קהת, חברי הנהלת העמותה אשת שר האוצר והעיתונאית ליהיא לפיד ואיש הטלוויזיה הספרדית הנריקה צימרמן, מייסדת ומנהלת לשעבר של המעון נעמי שחר, המנהלת הנוכחית דלית אשורי, ראש עיריית חדרה לשעבר נחמיה להב ורעייתו רותי הפעילה במעון בחדרה מאז ראשיתו, בני משפחתה של רותי גלעדי ורבים אחרים. המפיק אביב גלעדי, בנה של רותי, נשא דברים לזכרה ובזכות הפעילות החשובה.

עמותת ל.א. נוסדה בשנת 1977 והצליחה להביא למהפך במודעות החברה הישראלית לתופעת האלימות מבית. הנושא נחשף לכל בית בישראל, לכנסת, למשטרה, למשרדי הרווחה, הבריאות, הקליטה, הפנים, החינוך והשיכון.

העמותה מפעילה מזה שנים רבות 3 מקלטים לנשים מוכות: בהרצלייה, בחדרה ובראשון לציון. כל מקלט מונה מנהלת, עובדות סוציאליות/פסיכולוג ילדים, אמהות בית (העובדות בתורנויות סביב השעון), מטפלת לילדים בגנון, עורכת דין במשרה חלקית. בנוסף יש בעלות מקצוע כגון פסיכותרפיסטית, ריפוי בעיסוק, גרייה לאמהות צעירות וילדיהן, ועוד, וכן מתנדבות בתחומים שונים התורמות להעשרת הנשים וילדיהן.

בעמותה מדגישים כי בין עובדות המקלטים מצויות נשים שבעצמן חיו במקלט כנשים מוכות וכיום משמשות בתפקידים שונים למען נשים אחרות.

בנה של רותי, המפיק אביב גלעדי, שמשפחתו מלווה את פעילות העמותה בהקמת המעון החדש וגיוס הכספים למטרה זו, נשא דברים לזכר אמו ובזכות הפעילות החשובה של העמותה. מנכ"לית ל.א. לאלימות דניאלה קהת אמרה שהבית החדש יכבד את השוכנות בו ואת העיר חדרה והודתה לכל העושים במלאכה והתומכים בעמותה ומטרותיה.

רות רזניק, כלת פרס ישראל ומייסדת העמותה הודתה בדבריה לקרן רש"י על 20 שנות תמיכה וציינה את אומץ ליבן של הנשים השוהות במקלטים על הצעד הנועז שעשו להציל את חייהן וחיי ילדיהן מאלימות.

מניחים את אבן הפינה
מניחים את אבן הפינה

ראש העיר גנדלמן הביע תקווה כי מערכת אכיפת החוק ומערכת המשפט ידעו להרחיק מהחברה את מי שמטילים אימה על נשותיהם וילדיהם וכי לא נזדקק עוד למעונות מעין אלה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות