fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הוועדה המקומית תוציא לפועל מאות אלפי יחידות דיור"

כך אמר הממונה על המחוז יוסף משלב אשר ערך ביקור עבודה בעיר. והוסיף: "מגיעה לחדרה עצמאות תכנונית וכלכלית"
משלב וגנדלמן
משלב וגנדלמן (צילום: עיריית חדרה)
מסיירים בפארק נחל חדרה
מסיירים בפארק נחל חדרה. משלב וגדלמן (צילום: עיריית חדרה)

בישיבה רבת משתתפים שהתקיימה בשבע שעבר בהשתתפות הממונה משלב ובכירי המחוז, לצד ראש העירייה צביקה גנדלמן, מ"מ ראש העיר עו"ד טל אליהו, סגני ראש העיר חדווה יחזקאלי ועו"ד צפריר ביטון, המשנה לראש העיר רומן גישר, חברי מועצת העיר ומנהלי אגפים, הודיע משלב רשמית על אישורה של תוכנית המתאר של חדרה, ואמר שתוכנית זו פותחת בפני חדרה אפשרויות לקידום העיר תוך אוטונומיה תכנונית.

משלב התייחס להסמכה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חדרה במסגרת התיקון לחוק התכנון והבנייה, אשר צפוי להגדיל משמעותית את סמכויות הוועדה ולאפשר לחדרה עצמאות תכנונית. "מגיע לחדרה עצמאות תכנונית. אנו גאים שמפקידים בידיה את התכנון, כך שהוועדה המקומית תוכל להוציא לפועל את מאות ואלפי יחידות הדיור המתוכננות בעיר", אמר משלב.

לדבריו, עיר ברמתה של חדרה מיצתה את עצמה בתוואי הקיים ומומלץ לרשות המקומית להתחיל לפתח את העיר ממערב לכביש החוף. גנדלמן ומשלב דנו גם בקידומו של "פארק תעשיות יער חדרה" שאושר להקמה. לדברי משלב פיתוח פארק התעשיות ובנוסף גם פיתוח צפון-מזרח העיר מהווים תוכנית כלכלית שתזרים לעיר עשרות מיליוני שקלים. "בנוסף לעצמאות התכנונית מגיע לחדרה גם עצמאות כלכלית", אמר משלב. השניים סיכמו כי יוקם צוות משימה שיפעל מול המחוז ויוציא אל הפועל את תוכנית אגרובנק בהתאם לאישורים.

עוד דנו השניים באפשרות להרחיב את מט"ש חדרה כאיגוד ערים שיכלול רשויות מקומיות רבות יותר. "ככל שיכלול יותר רשויות יהיה התאגיד יותר חזק", המליץ משלב.

כתב: אסף בכור

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות