fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"ההתעקשות של הצוות הרפואי הצילה את חיי"

אנואר קבהא רוני בר טל פניגל ודר מוחמד גרה (צילום באדיבות כללית)

"התגובה שלהם בזמן וההתעקשות על פנוי מידי לבית חולים הצילו את החיים שלי. אם הם לא היו מתעקשים כל כך, יכולתי לסכן את חיי ואף לא להיות פה היום”, כך אמר השבוע בהתרגשות רוני בר טל – פניגל, תושב אור עקיבא,שהגיע למרפאת כללית בעיר מגוריו כדי להודות במיוחד לד"ר גרה מנהל המרפאה ואנואר קבהא מנהל הסיעוד, שרק לפני כשבועיים הצילו את חייו.

ברטל פניגל הוא מחסנאי בחברת רפאל, בן 47, נשוי ואב לשני ילדים. כפי שקבהא מספר, באותו היום נכנס פניגל לחדרו בזמן לקיחת דמים, התלונן על כאבים בחזה ופנה אליו לאחר שד"ר גרה ביקש לבצע בדיקת אק"ג. "מיד ראינו שהבדיקה לא תקינה וכי קיים אוטם קדמי בשריר הלב, עם לחץ דם גבוה במיוחד. הסברנו לרוני כי המצב שלו מסכן חיים וכי הוא חייב להתפנות באמבולנס טיפול נמרץ לבית החולים הקרוב. רוני לא הסכים להקשיב לנו והתעקש כי הוא מרגיש חזק ורוצה ללכת לאסוף את הבן שלו מבית הספר. ד"ר גרה ואני התעקשנו מולו וניסינו להסביר לו את מצבו", אמר קבהא.

אנואר קבהא רוני בר טל פניגל ודר מוחמד גרה (צילום באדיבות כללית)
אנואר קבהא רוני בר טל פניגל ודר מוחמד גרה (צילום באדיבות כללית)
אנואר קבהא רוני בר טל פניגל ודר מוחמד גרה (צילום באדיבות כללית)
אנואר קבהא רוני בר טל פניגל ודר מוחמד גרה (צילום באדיבות כללית)

ד"ר גרה מוסיף: "לא הסכמנו לוותר לרוני, הסברתי לו שעדיף לו לוותר על האיסוף של הבן שלו מבית הספר היום, כי מה זה יום אחד לעומת כל החיים. אם הוא היה ממשיך כרגיל אני בכלל לא בטוח שהיה עומד בזה ונשאר בחיים. דיברנו עם אשתו בטלפון והסברנו לה את חומרת המצב. רק אחרי שכנוע ואחרי שלקחתי לו את המפתחות לאוטו הוא התרצה והסכים להתפנות באמבולנס".

"היום אני מבין כי הייתי צריך להקשיב לצוות המרפאה מהרגע הראשון ולא להתעקש להשתחרר לאסוף את הבן שלי", נזכר רוני בהתרגשות, “ד"ר גרה דיבר עם אשתי בטלפון ובגלל הלחץ של כולם החיים שלי נצלו. הגעתי בדקה ה- 99 לבית חולים הלל יפה ושם עשו לי צנתור, לאחר מכן העבירו אותי לבית החולים כרמל ובבוקר כבר עברתי ניתוח מעקפים.

 "הגעתי למרפאה היום בכדי להודות לצוות שהציל את החיים שלי. אני רוצה להודות לד"ר מוחמד גרה ומר אנואר קבהא, על כל מה שעשו למעני.גרה ממש לקח לי את המפתחות לאוטו, והנחישות שלו הצילה את חיי.  למדתי שלא צריך להתעקש מול רופא או צוות המרפא, שיודעים מה נכון לך באותו הרגע".

ד"ר ערן רוטמן, מנהל מחוז שרון שומרון של כללית אומר כי: "הסיפור המרגש של רוני יכול ללמד את כולם שיש להישמע להוראות של הצוות הרפואי והמקצועי במרפאות שלנו. הטיפול ברוני מראה כי יש לנו במרפאות צוותים נהדרים בתחום הרפואה, הסיעוד וניהול, שלפני הכל רואים ברגע האמת את טובת המטופל ומלווים אותו בכל שלב. מטופל בידיים טובות זו לא רק סיסמה בכללית".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות