fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האור בקצה הפקק?

מטה הדיור במשרד האוצר אישר עקרונית תקציב של 100 מיליון שקלים להשלמת כביש יצחק שמיר. בנוסף, קודמו פרויקטים תחבורתיים מהותיים
הישיבה במטה הדיור בשבוע שעבר .(צילום: עיריית חדרה)
הישיבה במטה הדיור בשבוע שעבר .(צילום: עיריית חדרה)

ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, נפגש בשבוע שעבר עם יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי, במטרה לקדם תוכניות פיתוח עירוניות בעלות השלכה על בינוי וגידול במספר יחידות הדיור בעיר.

מטה הדיור הוא שלוחה של משרד האוצר לטובת קידום מתחמים לתכנון מזורז ובניית אלפי יחידות דיור נוספות ברחבי הארץ, כחלק מהפתרונות המוצעים על-ידי הממשלה להתמודדות עם משבר הדיור.

בפגישה השתתפו גם מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון ומהנדס העיר אינג' נועם גרייף, וכן אנשי מקצוע במטה הדיור, ובמהלכה הוצגו תוכניות המתאר של העיר, כולל פיתוח תשתיות דיור, תעשייה ותעסוקה, וכן הוצגה מצוקת העיר לאור העובדה שכ-70 אחוז משטחה של חדרה הם קרקעות פרטיות.

בנוסף הוצגה סוגיית גשר אולגה, הנכללת במסגרת תת"ל 31 בכביש 2. מדובר בכביש ארצי שהוכרז כתת"ל (תוכנית תשתית לאומית) לשיפור קיבולת כביש החוף באמצעות הוספת נתיבים, שדרוג מחלפים והתאמת הכביש לסטנדרטים של דרך מהירה לאורך קטע שאורכו עשרות קילומטרים בין מחלף חבצלת לבין מחלף זכרון יעקב, כולל חדרה.

הישיבה במטה הדיור בשבוע שעבר .(צילום: עיריית חדרה)
הישיבה במטה הדיור בשבוע שעבר .(צילום: עיריית חדרה)

גנדלמן טען בפני יצחקי כי העובדה שהמדינה רואה את כביש 2 כמקטע אחד, מעכבת מאוד את הטיפול בבעיית גשר אולגה והרחבתו לשני נתיבים לפחות לכל כיוון, שנועדו לתת מענה לצוואר הבקבוק התחבורתי הנגרם בגינו כיום.

גנדלמן הדגיש כי נושא מחלף אולגה מצוי בראש סדר העדיפויות העירוני, מאחר שיש לו השפעה על כלל תוכניות הבינוי והפיתוח באזור מערב חדרה, הצפוי להיות עוגן שימנף את העיר כולה. לאחר דיון בסוגיה, הבטיח יצחקי לפעול לפירוק כביש 2 למקטעים, כדי שניתן יהיה לפתור את בעיית המחלף ועומסי התנועה, מבלי להיות תלויים ביתר המקטעים בתת"ל 31.

סוגיה מהותית נוספת שהועלתה בדיון הייתה כביש יצחק שמיר, שגם לו השלכה רבה על פיתוח העיר. מדובר בקטע כביש באורך כ-900 מ"ר, המשלים את החיבור בין קצות העיר חדרה, שיקל על העומסים ויהיה ציר מרכזי לאנרג'י פארק, פארק התעשייה החדש המוקם ביער חדרה.

לפני כשנה קיבל ראש העיר ממשרד התחבורה הרשאה בגובה 10 מיליון שקלים, להעתקת תשתיות בדרך שמיר. בפגישה העלה בפני יו"ר המטה את בקשת העירייה ל-100 מיליון שקלים שנועדו לביצוע הפרויקט, ויצחקי אישר עקרונית את הבקשה. סוכם כי עם התקדמות פרויקט העתקת התשתיות במהלך שנת 2016, יפעל יצחקי מול משרד התחבורה להשלמת ההרשאה.

שתי הבשורות שהושגו בדיון צפויות לקדם ביותר את אפשרויות הפיתוח והבינוי ברחבי העיר, וכן הרחבת ההיצע של יחידות דיור בשכונות השונות. במסגרת זו נדונה בפגישה אפשרות הפיתוח של שטח הנמצא דרומית-מזרחית לשכונת בית אליעזר, לטובת כ-1,000 יחידות דיור נוספות וכן שטחי מסחר ותעסוקה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות