fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גנדלמן: לא נאפשר חידוש הפעילות של רשות ההגירה בעיר

בעיריית חדרה מביעים התנגדות נחרצת לנוכח הכוונה של רשות ההגירה לפתוח מחדש את מתקן מיכ"ל לרישום שוהים זרים ופליטים שהשתחררו ממתקן חולות
עובדים זרים בתחנת נתניה (צילום: עצמי)
עובדים זרים בתחנת נתניה (צילום: עצמי)

בעיריית חדרה מביעים התנגדות נחרצת לנוכח הכוונה של רשות ההגירה לפתוח מחדש את מתקן מיכ"ל בחדרה לרישום שוהים זרים ופליטים שהשתחררו ממתקן חולות. בעירייה מוחים כי רשות ההגירה החלה בהליכים להפניית פליטים לחדרה וחידוש הפעילות במתקן מבלי ליידע על כך את העירייה.

עובדים זרים בתחנת נתניה (צילום: עצמי)
עובדים זרים בתחנת נתניה (צילום: עצמי)

"אף אחד לא פנה אלינו, לא עדכן אותנו ולא שמע את דעתנו", מתרעם ראש העירייה צביקה גנדלמן. "חדרה כבר תרמה את חלקה בנושא המהגרים הבלתי חוקיים ולא נאפשר את פתיחת המקום מחדש".  בישיבת עבודה דחופה שכינס מנכ"ל העירייה יעקב  זיגדון הוחלט שהעירייה תפעל נגד רשות ההגירה בכל האפשרויות הקבועות בחוק, כולל בדיקות מדוקדקות של כשירות המבנים מבחינת היתרים, אישורי כיבוי, בטיחות, תשלומי ארנונה, פנייה לבג"צ, וכן שיתופי פעולה עם תושבי העיר לשורה של הפגנות מחאה ועוד.

בטרם תחל העירייה בנקיטת צעדי המחאה, נדרשה רשות ההגירה להעביר לעיריית חדרה מסמך המפרט את כוונותיה לגבי מתקן מיכ"ל. לרשות ההגירה ניתנה אורכה של יממה למתן התשובות לעירייה, ואם אכן יתברר כי מדובר בפעילות לרישום מהגרים לא חוקיים, תדרוש העירייה העתקת הפעילות למקום אחר.

בעבר פעלה בעיר תחנת רישום, ובעקבות כך פנו לעירייה תושבים רבים שהתלוננו על הפיכת חדרה למוקד משיכה לשוהים זרים וביניהם גם מסתננים. בשילוב גורמי האכיפה השונים ביצעה עיריית חדרה שורה של פעולות אכיפה ומניעה, ובמקביל הפעילה לחצים לסגירת הפעילות של רשות ההגירה בעיר.

גנדלמן התריע בפני מנכ"ל מנהל האוכלוסין וההגירה כי האתר ממוקם במרכז העיר, בלב אזור מגורים ובסמיכות למוסדות חינוך יסודיים וגני ילדים. בפנייתו הדגיש כי הזרים מסתובבים באזור בלילות (כדי להיות ראשונים בתור להחתמה בבוקר), ובהיעדר פתרון הם ישנים בחדרי מדרגות ועושים את צורכיהם בחצרות ובשטחים הציבוריים.

לדברי גנדלמן מדובר בתנאים לא אנושיים הגורמים למפגע תברואתי, בטיחותי וביטחוני, וכן בהפרה בוטה של השקט הציבורי שמתבטאת בתלונות רבות תושבי העיר, ודרש לסגור לאלתר את תחנת הרישוי בחדרה על מנת להחזיר את הביטחון לרחובות העיר. הלחץ שהפעילה עיריית חדרה עשה את שלו ובנובמבר 2014 חדלה רשות ההגירה מפעילותה וסגרה את המתקן. לנוכח כל זאת מביעים בעירייה זעם רב נגד כוונת רשות ההגירה לחדש בחשאי את הפעילות, ואומרים כי יפעלו נחרצות לסיכול הפעילות במתקן מיכ"ל או בכל מתקן אחר בחדרה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות