fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גנדלמן: "אני משוכנע שאבחר"

צביקה גנדלמן מתמודד בפעם השנייה לראשות העירייה, מדבר על ההחלטה להיכנס לפוליטיקה, בטוח שהפעם יצליח לזכות. אחרי שזה יקרה הוא מצהיר שיעשה שתי קדנציות ואז ייצא לטיול בדרום אמריקה
צביקה גנדלמן
צביקה גנדלמן (צילום: שלומי גבאי)

ב-22 באוקטובר זו תהיה הפעם השנייה שצביקה גנדלמן יתמודד לראשות עיריית חדרה. גנדלמן, בן 56, גרוש ואב לארבעה המתגורר כיום בכפר הים, התמודד בבחירות האחרונות ב-2008. באותה מערכת בחירות הצטרפה אליו חדוה יחזקאלי, שוויתרה אז על הריצה לראשות וכיום מתמודדת לראשות העירייה. גנדלמן הפסיד לראש העירייה חיים אביטן בהפרש של 30 אחוז, ומצא את עצמו באופוזיציה.

הפעם הוא בטוח שינצח. "אני משוכנע שאבחר", הוא אומר, "הציבור רוצה מנהיג ערכי ואני עונה על הדרישה הזאת. הכוונה שלי היא ליצור מערך פוליטי רחב ככל האפשר. אם יחזקאלי רוצה להצטרף, אז ברוכה הבאה. גם שלמה בוזגלו (מתמודד נוסף לראשות העירייה. א"ק), בוודאי. זה נראה לי סצנריו אפשרי".

ביתי הוא מבצרי
אנחנו נפגשים בבית הקפה הסמוך למטה הבחירות שלו, שבשדרות החירות. "האנשים שמכירים אותי, יודעים שאני מחובר מאוד", הוא מגיב, "מרגע שהעמדתי את עצמי לבחירת הציבור, הסתכלו עלי מי שהסתכלו, בכל מיני זוויות וכיוונים. כמו 'הוא מרוחק ולא נמצא בעיר' וכיוצא בזה. זה גיבוב של דברים, שאנשים אומרים כי אין להם כלים להתמודד עם הרזומה ועם היכולות המוכחות שלי, הן בצבא והן באזרחות".

גנדלמן, בעל תואר ראשון במדעי המדינה ותואר שני בביטחון לאומי, נולד בטבריה ועבר להתגורר בחדרה כשהיה בן שבע. אביו, משה, עבד כמנהל עבודה בסולל בונה. אמו, אסתר, עבדה כאחות במחלקת נשים של קופת חולים כללית. אחיו הצעיר ממנו בשנתיים, עופר, משמש מנהל טכני בחברה העוסקת בתשתיות כבישים ומתגורר בכרכור.

הוא שירת בצה"ל במשך 32 שנים, בין היתר כמפקד חטיבה 7 וכמפקד אוגדה 36. בתפקידו האחרון, כיהן במשך שלוש שנים בתפקיד נציג צה"ל במדינות בריטניה, אירלנד ופינלד והיה אחראי על הקשר והסחר הביטחוני בין צה"ל לבין מדינות אלה והתגורר בלונדון. את התפקיד האחרון קיבל כשנה לאחר גירושיו ב-2002. לאחר שפרש בדרגת תא"ל, מונה לתפקיד מנכ"ל הסינמה סיטי בראשון לציון.

על כניסה לחיים הפוליטיים החליט בשנת 2007, וזמן קצר אחרי שקיבל את ההחלטה, החל בקמפיין בהתמודדות לראשות העיר. "זה התחיל במפגשים שהיו לי עם חברים מחדרה, שלמדו איתי בבית הספר היסודי 'אחד העם' שבאו ואמרו לי: 'תשמע צביקה, חייבים לעשות פה משהו'", הוא מספר, "כי הם הכירו את הרקורד שלי, את יכולת המנהיגות והכלים הניהוליים. הם גם הכירו אותי כאדם ערכי, ביצועיסט, איש עקרונות שהולך עם האמת שלו עד הסוף. החלטתי להתמודד לראשות העירייה, כי חזרתי מחו"ל ופגשתי חוסר שביעות רצון של חדרתים בני גילי, ביחס למצבה של העיר.

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי ב"חדשות חדרה"

צביקה גנדלמן
ביצועיסט. צביקה גנדלמן (צילום שלומי גבאי)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות