fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני נחוש להמשיך לספק את צורכי כל תושבי העיר"

ישיבת המועצה לאשרור חוק העזר לפתיחת עסקים נדחתה בשבועיים, ותכלול מהלך שיזם ראש העירייה בנושא עסקים במרכז העיר ושמירה על השבת
צביקה גנדלמן (צילום: עיריית חדרה)
צביקה גנדלמן (צילום: עיריית חדרה)
אצל כולם יצאו מרוצים. צביקה גנדלמן (צילום: עיריית חדרה)
צביקה גנדלמן (צילום: עיריית חדרה)

ישיבת מועצת העיר שהייתה אמורה להיערך ביום רביעי השבוע, נדחתה לתאריך ה-15.7.15 בשעה 18.00. כזכור בישיבת המועצה הייתה אמורה מועצת העיר לאשרר את חוק העזר הנוגע לשעות וימי פתיחת בתי עסקים בעיר חדרה. מדובר בחוק עזר אשר אושר על ידי מועצת העיר בעבר, ועניינו התאמת שעות וימי הפתיחה לשנות ה-2000 נוכח העובדה שהחוק הקודם חוקק בשנת 1962 ושיקף את הלך הימים ההם.

לדעת ראש העיר החוק החדש משקף איזון ראוי בין חילונים ודתיים, בין אזורים שונים בעיר ובין עסקים שונים, ולכן היה מעוניין לאשררו כפי שהוא. יחד עם זאת, לאור חילוקי דעות שהתגלו בין חברי מועצת העיר, יזם ראש העירייה מהלך אשר מהותו איסור על פתיחת עסקים בשבת במרכז העיר ובכך למעשה ויתר על סמכותו להחליט לבד היכן לאסור פתיחת בתי עסקים בשבת.

על פי הצעת החוק שיזם ראש העירייה בעקבות שיחות רבות עם אישי ציבור ורבנים, תובא למועצה הצעה הכוללת מתחם מדויק של מרכז העיר בו יהיה אסור לפתוח עסקים בשבת. לדברי ראש העיר צביקה גנדלמן, "חדרה התאפיינה תמיד באוכלוסייתה המגוונת, רב-תרבותית ורב-מגזרית. בעיר חיים אלה לצד אלה חילוניים, דתיים וחרדיים, צעירים ומבוגרים, ותיקים ועולים חדשים, ועליי כראש העיר לתת מענה הולם לכולם, ואני נחוש להמשיך לספק את צורכי כל תושבי העיר. אני מאמין כי תושבי העיר שגילו במשך עשרות שנים סבלנות וסובלנות, ימשיכו לחיות בהרמוניה גם בעתיד, תוך כבוד הדדי איש לרעהו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות